امام جمعه اسلام آبادغرب:

جنایات آمریكا سبب شده تا شعار مرگ بر آمریكا به شعورى ضد آمریكایى در سراسر جهان تبدیل شود

کد خبر: 303674
|
12:21 - 1397/08/12
نسخه چاپی
جنایات آمریكا سبب شده تا شعار مرگ بر آمریكا به شعورى ضد آمریكایى در سراسر جهان تبدیل شود
امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: جنایات آمریكا و استمرار آن تا ۱۳ آبان امسال كه از سوى رئیس جمهور این كشور موعد شروع دور جدید تحریم‌هاى نفتى تعیین گردیده سبب شده تا شعار مرگ بر آمریكا به شعورى ضد آمریكایى نه در ایران بلكه سراسر جهان تبدیل شود.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام مهری با توجه به فرا رسیدن سالروز استکبارستیزی اظهار داشت: ۱۳آبان تسخیر لانه جاسوسى و روز ملى مبارزه با استكبار جهانى؛ روز دانش آموز - روز شکوفایی جوان مومن انقلابی است.

 

وی افزود: پیوند روز دانش آموز با روز ملى مبارزه با استكبار جهانى سبب پیشتازى جوانگرایى در عرصه آمریكا ستیزى و استكبار ستیزى شده است. جنایات آمریكا و استمرار آن تا ۱۳ آبان امسال كه از سوى رئیس جمهور این كشور موعد شروع دور جدید تحریم‌هاى نفتى تعیین گردیده سبب شده تا شعار مرگ بر آمریكا به شعورى ضد آمریكایى نه در ایران بلكه سراسر جهان تبدیل شود.

 

امام جمعه شهرستان گفت: شعار مرگ بر آمریكا واكنش ملت ایران به رفتارهاى خصمانه این كشور در ایران باز مى‌گردد كه با فلسفه انقلاب اسلامى نیز همخوانى داشت. لذا در بیان ریشه‌هاى شكل‌گیرى این شعار مى‌توان به ماهیت سلطه ستیزى، استكبار ستیزى، برائت از مستكبران و مشركان، دشمن‌شناسى و بصیرت ملت ایران، سابقه آمریكا در كودتاى ۲۸ مرداد ۳۲، حمایت از رژیم پهلوى، تلاش براى مقابله با قیام ملت ایران و تحمیل جنگ و تحریم‌هاى اقتصادى اشاره كرد.

 

وی خاطرنشان کرد: شعار مرگ بر آمریكا از همان ابتداى طرح آن مخالفانى هم داشته است كه برخى با آن‌ها برداشت‌هاى انحرافى از مباحث دینى و اخلاقى نظیر لزوم عدم تعیین مصداق براى استكبار و یا پرهیز مومنان از نفرین و لعن همراه بوده است اما تبارشناسى مخالفان نشان مى‌دهد این مخالفت‌هایى كه از سوى جبهه ملى، نهضت آزادى، برخى تكنوكرات‌ها به بهانه تنش زدایى، و جریان تجدید نظرطلب به‌دلیل تسلیم پذیرى در مقابل قدرت آمریكا داراى پشتوانه اعتقادى و حتى برنامه‌ریزى براى بازگرداندن آمریكا به كشور صورت‌گرفته و مى‌گیرد.

 

حجت الاسلام مهری بیان داشت: شعار مرگ بر آمریكا بنابه دلایل عقلى و نقلى زیادى باید استمرار داشته باشد ازجمله آن‌كه؛ كینه توزى آمریكا علیه كشورمان در قالب‌هاى مختلف جنگ رسانه اى، اقتصادى، سیاسى و فرهنگى ادامه دارد، ایادى آمریكا در ایران و سراسر جهان براى كاهش نفرت عمومى از این كشور هزینه مى‌كنند، این شعار به باور امام راحل(ره) داراى اثر وضعى و تأثیر عملى است، حذف شعار آمریكا با هدف دفاع از این كشور و وادار كردن مردم به توبه در نگاه به آمریكاباشد، امروز شعار مرگ بر آمریكای ملت ایران فراگیر و جهانى شده و تا تغییر راهبردها و سیاست‌هاى غلط آمریكا باید ادامه یابد.

 

 

وی تاکید نمود: ان شاءالله 13 آبان امسال هم ملت بصیر و انقلابی ایران اسلامی با حضور پر شور و شعور خود یکبار دیگر به دنیا نشان خواهند داد همچنان بر آرمانهای نظام اسلامی ایستاده اند و هراسی از این تهدیدهای تو خالی و تحریمهای ناجوانمردانه نخواهند داشت .

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد