دانا از سراسر کشور گزارش می دهد؛

سرود دانش آموزی چهل سالگی انقلاب در پایتخت طنین انداز شد/ راهپیمایان 13 آبان پرچم آمریکا و اسرائیل را به آتش کشیدند +تصاویر

کد خبر: 303677
|
11:51 - 1397/08/13
نسخه چاپی
سرود دانش آموزی چهل سالگی انقلاب در پایتخت طنین انداز شد/ راهپیمایان 13 آبان پرچم آمریکا و اسرائیل را به آتش کشیدند +تصاویر
مراسم راهپیمایی 13 آبان صبح امروز در تهران هم‌زمان با سایر شهرها و استان های کشور برگزار شد و فریاد مرگ بر آمریکا در سراسر ایران اسلامی طنین انداز شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل از خبرنگارشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مراسم راهپیمایی 13 آبان در تهران از ساعت 9:30 دقیقه در مقابل لانه جاسوسی آمریکا آغاز شد و سردار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخنران این مراسم خواهد بود.

 
در راهپیمایی امسال در کنار شعار همیشگی مرگ بر آمریکا،‌ شعار هیهات مناالذله، شعار راهپیمایی‌ کنندگان بود.  همچنین براساس اعلام قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی زنگ استکبارستیزی در بیش از 105 هزار مدرسه در سراسر کشور  ساعت 8 صبح نواخته شد.
 
همچنین بیش از 4 هزار عوامل رسانه‌ای اعم از خبرنگار، تصویربردار و عکاس مراسم 13 آبان را در سراسر کشور پوشش خبری دادند. در تهران نیز 120 خبرنگار و عکاس خارجی و بیش از 600 عکاس، ‌خبرنگار و تصویربردار داخلی این راهپیمایی را پوشش دادند.
 
شخصیت‌های سیاسی و نظامی کشور نیز در مراسم راهپیمایی 13 آبان در شهرها و استان‌های مختلف سخنرانی داشتند که در این ارتباط می‌توان به سخنرانی آیت‌الله احمد خاتمی در کرمان، ضرغامی در مشهد، ‌صفارهرندی در قزوین، سردار اشتری اصفهان، منوچهر متکی شیراز، مهدی چمران اهواز، حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی در کرمانشاه، سردار نقدی در البرز و ... اشاره کرد.
 
 
در تهران مراسم با قرآن و سرود جمهوری اسلامی آغاز شد در ادامه دانش آموزان هم نوا با گروه های نوازنده سرود مرگ بر آمریکا را فریاد زدند.
 
همچنین فریاد "لبیک یا خامنه‌ای لبیک یا حسین است" و "این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده" راهپیمایان تهرانی با حضور پرشور جوانان و نوجوانان در مقابل لانه جاسوسی آمریکا طنین انداز شد.


در ادامه مراسم امیر حسین قره بام نماینده تشکل های دانش آموزی بیانیه دانش آموزان را قرائت کرد.


بیش از  700 خبرنگار و عکاس از رسانه های داخلی و خارجی مشغول مخابره اخبار یوم الله ۱۳آبان هستند که بالگردهای صدا و سیما نیز تصاویر هوایی این برنامه را تهیه می کنند.
 
 
پلاکاردی از  سران عربستان سعودی در دست دانش آموزان  قرار دارد که آنها را به شکل شتر نمایش داده که حاکی از بیانات رهبر انقلاب درباره خیال خام سران کشورهای غربی و آمریکا درباره ایران بود که فرمودند "شتر در خواب بیند پنبه دانه!"
 
راهپیمایان به ویژه نوجوانان و جوانان علاوه بر پرچم سه رنگ ایران پرچم فلسطین، مظلومین جهان را نیز در دست دارند.
 
در ادامه این برنامه سرود دانش آموزی چهل سالگی انقلاب توسط گروه سرود دانش آموزی اجرا شد.
 
در این مراسم برخی از شخصیت‌های سیاسی همچون سردار عزیز جعفری فرمانده کل سپاه، آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه، بطحایی وزیر آموزش و پرورزش، محمد نبی حبیبی و ...حضور دارند.
 
 
در کنار شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل شعارهایی مانند هیهات من الذله، ما پیرو ولایت ایم و ... توسط راهپیمایان سر داده می شود.

فرزندان شهید ابراهیم علی معصومی،  شهید حسین همدانی، شهید محمود کاهو شهید افشاریان، دلیژگانی شهید وزینی شهید نجفی جلویی و شهید مقدم به روی سن آمده و بیانیه فرزندان شهدا را قرائت کردند.

راهپیمایان 13 آبان پرچم آمریکا و اسرائیل را به آتش کشیدند: در این تجمع بزرگ ضداستکباری 13 آبان در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا، پرچم این کشور به همراه پرچم رژیم صهیونیستی به آتش کشیده شد.
 
 
سرلشکر جعفری در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان: آمریکا در لانه جاسوسی باقی می ماند،انقلاب مابه چهل سالگی نمی رسید
 
سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در راهپیمایی روز ۱۳ آبان تهران که در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد، اظهار داشت:حوادث زیادی در تاریخ ۴۰ ساله انقلاب اسلامی رخ داده است و پیروزی هایی که با اندک تامل و ژرف نگری می توانیم دست پرقدرت الهی در غلبه بر مشکلات در طول این سالها شاهد باشیم و به پیروزی های آینده امیدوار باشیم.
 
 
وی افزود: ما در ۱۳ آبان ۵۸ استقرار دولت لیبرال و موقتی که روی کار بود با ارتباط های پشت صحنه با آمریکایی ها مشغول توطئه و انحراف انقلاب اسلامی بودند و جوانان انقلابی در دانشگاه ها تحمل دیدن چین حرکت خطرناک و منحرف کننده انقلاب را نداشتند.
 
فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: اگر آمریکایی در لانه جاسوسی باقی می ماندند انقلاب ما عمر چهل ساله نمی کرد و در همان دهه اول کار انقلاب تمام بود.
 
 
سرلشکر جعفری افزود: در ۱۳ آبان ۵۸ دانشجویان محدودی به سمت سفارت آمریکا حرکت کرده و در ابتدا این حرکت محرمانه بود اما وقتی جمعیت به سمت دانشگاه تهران حرکت کرد تعداد جمعیتی که به آنها پیوست زیاد شد و به لانه جاسوسی حمله و تمامی دیپلمات های آمریکایی به اسارت آنها در آمدند.
 
وی افزود: در لحظات اول این حرکت با تایید قاطع امام مواجه شد و به دنبال آن مردم با حضور در این مکان به پشتیبانی  از  دانشجویان  پرداختند و انقلاب  دوم رقم خورد.
 
 
فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: همه ما تحت تاثیر جنگ رسانه ای دشمن هستیم و در چنین فضایی باور افول قدرت پوشال آمریکا برای همه سخت است اما اگر به اظهارات کارشناسان غربی  و  آمریکا به دقت گوش بدهیم باور آن برای ما آسان خواهد شد.
 
وی تاکید کرد: نشریه آمریکایی فارین پاریسی می گوید سران نظامی  آمریکا علاقه ای به درگیری با ایران ندارند و این یعنی ترس از ایران.سایت دیگری می گوید نیروی دریایی ایران بار ها آمریکا را در منطقه تحقیر کرده است و اعراب هم پاسخ واقعی به نیرو دریایی و موشک های ایران نداشته است.
 
سرلشکر جعفری افزود: ایران در عراق سه بر صفر آمریکا  را شکست داده است این اظهار نظر یک نشریه دیگر است که می نویسد چرا که هر سه موقعیت اصلی دولت عراق در حال حاضر در اردوگاه طرف ایرانی است و چه کسی می تواند در آمریکا به آن پاسخ بدهد.
 
فرمانده کل سپاه گفت: وزیر دیگری در آمریکا می گوید تهدید ایران حماقت محض است و آنجا منطقه  ایران است و رسیدن به ثبات در سوریه بدون ایران ممکن نیست هرگونه تلاش برای ساقط کردن ایران دیوانگی است.

 

یزد

شکوه روز ملی "مبارزه با استکبار جهانی" در یزد

به نقل ازیزدرسا، مراسم راهپیمایی 13 آبان امسال پرشورتر از سال‌های قبل با حضور آحاد مردم یزد در 60 نقطه از استان برگزار شد.

مردم متدین و انقلابی دارالعباده یزد از ساعت 9 صبح از چهار مسیر میدان شهید بهشتی، چهارراه بعثت، چهارراه سلمان و مسجد روضه محمدیه به‌طرف چهارراه شهدا حرکت کردند و سپس اجتماع راهپیمایان رأس ساعت 9:30 درحسنیه امیرچقماق یزد صورت گرفت.

راهپیمائی سیزده آبان همزمان با سراسر کشور با حضور گسترده مردم، مسئولین و دانش آموزان راس ساعت 9 صبح در یزد آغاز شد.

مردم ابرکوه نیز حد فاصل میدان امام حسین(ع) تا مصلی شهدای محراب ابرکوه را پیمودند و همچون چهل سال گذشته که در برهه های حساس به یاری انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی آمدند این بار نیز با حضور در صحنه بار دیگر پایمردی خود در راه عقیده را به رخ جهانیان کشاندند.

مردم شهر تفت نیز از مقابل ساختمان هلال احمر شهرستان تفت به سمت خیابان امام راهپیمائی کرده و سپس در مصلی قدس تجمع کردند.

مردم انقلابی بافق در این برهه حساس از مقابل میدان شهدا تا آستان مقدس امام زاده عبدالله(ع) در مراسم روز ملی استکبار سیتزی شرکت کرده و انزجار خود از سیاست های آمریکا را اعلام کردند.

مسئولین یزد نیز دوشادوش مردم انقلابی در مراسم راهپیمائی روز ملی مبارزه با استکبار حضور یافتند و بار دیگر با آرمان های والای بنیانگذار کبیر انقلاب تجدید بیعت کردند.

 

راهپیمایان 13 آبان پرچم آمریکا و اسرائیل را به آتش کشیدند

راهپیمایان یزدی در اعتراض به اقدامات خصمانه استکبار جهانی علیه بشریت پرچم های آمریکا و رژیم اشغالگر اسرائیل را به آتش کشیدند.

راهپیمایان سیزده آبان یزد جهت استماع سخنرانی و قرائت قطعنامه پایانی مراسم در حسینیه تاریخی امیرچخماق یزد حضور یافتند.

 

 

آیت الله سید محمد کاظم مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزد در این مراسم با تشکر از حضور گسترده مردم گفت: امروزه مظهر استکبار آمریکای جنایتکار است، چرا که خود را برتر از دیگران می داند و مظهر حرکت های  سراسر زیاده خواهی، ظلم و زورگویی است.

وی تاکید کرد: با این وجود بحمدالله امروز استکبار ستیزی برای مردم ما یک فرهنگ جا افتاده است.

مدرسی ادامه داد: چهل سال است این مردم به تبع از آموزه های امام راحل(ره) و رهنمود های رهبر معظم انقلاب فرهنگ استکبار ستیزی را برای خود به عنوان یک راهبرد روشن در نظر گرفته اند.

 

سیستان و بلوچستان

مسئولین و علمای شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در راهپیمایی 13 آبان چه گفتند؟

به نقل ازعصرهامون،در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مردم ولایتمدار شیعه و سنی پایتخت وحدت کشور در راهیپمایی ضد استکباری 13 آبان حضور یافتند تا با شعارهای کوبنده خود جواب یاوه گویی دشمنان را پاسخ دهند.


امروز خیابان‌های سراسر استان مملو از جمعیتی است که برای شرکت در راهپیمایی ۱۳ آبان و نشان دادن نفرت عمیق و دیرینه از آمریکای جنایتکار به میدان آمده تا همه با هم یک هدف، «مرگ بر آمریکا» را آرزو کنند.

در شهرستان زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان نیز حرکت راهپیمایان که پلاکاردهایی با مضمون «مرگ بر آمریکا»،«مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آل سعود خبیث» را در دست داشتند از میدان آزادی این شهر آغاز و تا تقاطع خیابان شهید مصطفی خمینی(ره)ادامه خواهد داشت.
 

 مردم با حضور در راهپیمایی 13 آبان انزجار خود را از سیاست های آمریکا نشان دادند
 
حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری سیستان وبلوچستان در حاشیه مراسم راهپیمایی 13 آبان در گفت وگو با خبرنگارعصرهاموناظهار کرد: 13 آبان در طول تاریخ انقلاب اسلامی همیشه عامل وحدت و انسجام ملی در کشور بوده است.
 
به گفته وی، مردم با حضور گسترده و پرشور،تنفر و انزجار خود را از سیاست آمریکا اعلام می کنند.
 
وی با بیان اینکه در راهپیمایی امسال وحدت واتحاد به اوج خود رسیده است، افزود: علت این اتحاد ادامه بدعهدی های آمریکا و خروج از برجام و اعمال تحریم های یک جانبه و ظالمانه علیه ایران آن هم در روز 13آبان است که این باعث وحدت وانسجام ملی ایران در مقابله با آمریکا شده است که نتیجه آن حضور مردم در راهپیمایی 13 آبان است.

ملت شجاع و بصیر ایران، شیطان بزرگ را به زانو در آورده است
 
سردار محمد قنبری فرمانده نیروی انتظامی سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگارعصرهاموناظهار کرد: تحریم ها موضوع جدیدی نیست که آمریکا بخواهد بر جمهوری اسلامی ایران اعمال کند، آمریکا به محض پیروزی انقلاب آنچه در توان داشت بکار گرفت اکنون توانی بر تحریم زیاد ندارد.
 
وی بیان کرد: آمریکا اکنون در مقابل تمام کشورها منزوی شده و ترفندهایش لو رفته است بر این اساس برای غلبه بر این انزوا دست به جنگ روانی زده است.
 
به گفته این مسئول، ملت ایران از تحریم های آمریکا نه می ترسد و نه خواهد ترسید، بلکه این تحریم ها را تبدیل به فرصت کرده و در راستای اقتصاد مقاومتی به کار می گیرد به گونه ای که تولیدات بومی نشانه مقاومت ملت ایران در مقابل تحریم های ظالمانه آمریکا است.
 
قنبری ادامه داد: در حال حاضر دنیا به جمله تاریخی امام که "آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند" پی برده است، این را خود آمریکا هم می داند که با هیچ تهدید، تحریم و حربه ای در مقابل ملت ایران نمی تواند هیچ غلطی بکند زیرا این ملت شجاع و بصیر،شیطان بزرگ را به زانو در آورده است و به زودی شاهد سقوط وی خواهیم بود.
 
فرمانده انتظامی استان ادامه داد: امروز مردم آمده اند تا یک صدا پرشور تر از گذشته بگویند که سیاست های آمریکا را قبول ندارند و شعار" مرگ بر آمریکا" مرگ بر سیاست های آمریکا است.  
 
 
 
حضور باشکوه مردم در راهپیمایی باعث یاس دشمنان است
 
دانیال محبی استاندار سیستان وبلوچستان هم در این باره به خبرنگارعصرهامونگفت:13 آبان روز استکبار ستیزی، استقامت همگانی و ایستادگی در برابر زیاده خواهی های دشمنان است که حضور باشکوه مردم در این صحنه باعث یاس دشمنان می شود.
 
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران، انقلابی جهانی است، افزود: پیام حضور مردم در این راهپیمایی زیربارظلم نرفتن است که با شعارهای کوبنده، تنفر وانزجار خود را از ظالم و استکبار جهانی نشان می دهند.
 
به گفته این مسئول، دشمن با اعمال تحریم های ظلمانه نمی تواند به اهداف شوم خود نائل شود زیرا حضور مردم ایران در تمامی صحنه ها نشان از این دارد که پای انقلاب و آرمان های آن ایستاده و اجازه نخواهند داد دشمنان کوچکترین خللی در اتحاد و همدلی آنان ایجاد کنند.
 
استاندار ادامه داد: ملت ایران همواره ثابت کرده اند که در طول تاریخ پشتیبان انقلاب هستند و اقداماتی که انجام می دهند در جهت پایداری نظام است.
 
وی با اشاره به اینکه هدف دشمن ناکارآمد نشان دادن مسئولین و ناامید کردن مردم است، افزود: همانطور که مردم در صحنه حضور دارند مسئولین نیز وظیفه دارند برای آرامش آنان تلاش کنند.

تحریم ها تاثیری در اراده ملت ایران ندارد
 
مولوی عبدالرحیم ریگیان پور امام جمعه اهل سنت میرجاوه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد:حضور پرشور مردم در این راهپیمایی تجدید پیمانی مجدد با آرمان های انقلاب اسلامی و رهبر انقلاب است و همان طور که مقام معظم رهبری نیز بیان کردند عمر آمریکا رو به پایان و این کشور در خال افول است.
 
وی افزود: ترامپ و سایر دشمنان انقلاب بدانند تحریم ها تاثیری در اراده ملت ایران ندارد چرا که این ملت همان طور در 8سال دفاع مقدس با مقاومت در برابر دشمنان ایستادگی کردند اکنون نیز با عزمی راسخ نخواهند گذاشت تا استکبار جهانی از تحریم ها برای سلطه برکشور استفده کند.
 
وی خاطر نشان کرد: فشار اقتصادی و اعمال تحریم های ظالمانه،روحیه انقلابی و اراده ملت ایران را خدشه دار نخواهد کرد و دولت آمریکا با این عهدشکنی تنها خود را در چشم جهانیان بی اعتبارتر از گذشته ساخت.
 
ریگیان پور تاکید کرد: آمریکا هیچ گاه خیرخواه هیچ ملتی نیست و دشمنی آمریکا با ملت انقلابی ایران بی پایان است چرا که این ملت در برابر قدرت طلبی و زورگویی استکبار ایستاده است و با توکل به خدا امسال 40 سالگی انقلاب را پرشورتر از گذشته جشن میگیریم.

 
ملت ایران نیرنگ ها و دشمنی های آمریکا را فراموش نخواهد کرد
مولوی محمد درتکیده در حاشیه راهپیمایی 13 آبان در گفت و گو با خبرنگار ما، اظهار کرد: دشمنان ایران اسلامی به سرسپردگی استکبار جهانی از آغاز نهضت حضرت امام خمینی ( ره ) و به صورت ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در صدد ریشه کن کردن جمهوری اسلامی بوده اند اما به فضل الهی و حضور مردم بصیر و فهیم ایران در صحنه های مختلف انقلاب و با  رهبری حکیمانه ” حضرت امام ( ره ) و مقام معظم رهبری این توطئه ها یکی پس از دیگری خنثی شده است.

مولوی اهل سنت ادامه داد: آمریکا همواره با حربه های مختلف در تلاش برای ضربه زدن و ایجاد مانع در مسیر اقتدار و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی گفت: ملت ایران به‏ ویژه جوانان غیور و انقلابی کشورمان امروز با حضور خود در ۱۳ آبان،پاسخ قاطع و دندان‏شکنی به آمریکا و اروپا و رژیم غاصب صهیونیستی در این ‏رابطه دادند.

نویسنده بلوچ بیان کرد: به دو دلیل نباید به آمریکا اعتماد کنیم اول اینکه آمریکا بعد از ماهها کار کارشناسی نقض پیمان و بدعهدی کرده است و بنابراین قابل اعتماد نیست و دوم اینکه کشوری که خود دارای مشکلات اقتصادی و فرهنگی است با توجه به دشمنی و کینه دیرینی که با ما دارد چگونه میتواند مشکلات را حل کند.

وی گفت:ما نباید در دیدار و مذاکرات دوباره به آمریکا اعتماد کنیم چراکه تجربه صد ساله نشان داده آمریکا خیرخواه و مصلحت خواه ما نبوده است.

درتکیده خاطرنشان کرد: دانش آموزان با تأسی به دانش آموزان شهیدی که با خون پاکشان، نهال مقدس جمهوری اسلامی را آبیاری کردند آماده ایفای نقش تاریخی خود در مسیر پیشرفت همه جانبه و تلاش برای رساندن کشور به اوج عزت و افتخار در عرصه های علمی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی هستند.

نقش بر آب شدن اهداف شوم آمریکا با تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان

مولوی مجیب الرحمن رئیسی امام جمعه موقت اهل سنت شهر جالق با اشاره به اینکه ۱۳ آبان یکی از ایام الله های است که حادثه بزرگی در این روز رخ داده، اظهار کرد: سفارت آمریکا که در حقیقت لانه جاسوسی این کشور بود توسط دانشجویان خط امام در ۱۳ آبان تسخیر شد.

وی افزود: اگر چه در آن زمان ملت شریف ایران، طاغوت و رژیم ستمشاهی را سرنگون کرده بودند و از بین بردند، اما با وجود سفارت آمریکا در خاک جمهوری اسلامی ایران، پایه هایی از ظلم ستمشاهی و آمریکا در کشور وجود داشت.
 
امام جمعه موقت اهل سنت شهر جالق در تکمیل مطلب فوق اضافه کرد: با از بین بردن و فروپاشی لانه جاسوسی امریکا، تمامی اهداف و مقاصد شومی که در ذهن و فکر داشت، نقش بر آب شد به همین خاطر بود که حضرت امام خمینی (ره) این رویداد مهم تاریخ انقلاب اسلامی را با عنوان انقلاب دوم  مزین کرده است.
 
رئیسی با بیان اینکه ۱۳ آبان به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نیز نامگذاری شده است،خاطر نشان کرد: نه تنها در یک روز بلکه باید به صورت مستمر با استبداد و‌ استکبار جهانی مبارزه کرد.
 
وی یادآور شد: هرگز یهود و نصارا از ما راضی نخواهند شد مگر اینکه با عقاید و‌ ادیان آنها همسو شویم که این غیر ممکن، محال و به نوعی ارتداد محسوب می شود.
 
امام جمعه موقت اهل سنت شهر جالق با بیان اینکه همسو شدن با استکبار جهانی یعنی دست کشیدن از عقاید، ارزش های اسلامی و انقلاب، گفت: باید برای مردم مقاصد شوم استکبار را بازگو شود تا نسبت به اهداف و دسیسه های آمریکای جهانخوار آگاهی بیشتر داشته باشند.

 

تمامی اقوام ایرانی همراه و همگام جمهوری اسلامی هستند

 
درویش نارویی فرماندار سراوان در حاشیه‌ راهپیمایی باشکوه و پرشور سراوان به خبرنگارما گفت: بدعهدی در ذات آمریکاست، چهل سال که از عمر با برکت انقلاب اسلامی می گذرد، علیرغم اینکه ملت بزرگ ایران خواستار برقراری رابطه دوستانه با دیگر ملت ها بوده اند، سردمداران رژیم  ایالات متحده با سر لوحه قرار دادن خوی استکباری و سلطه طلبی بد عهدی کرده اند.
 
وی افزود: امریکا برای اینکه آزادی را از دیگر ملت ها سلب کند، و استقلال کشورها را تحت شعاع خود قرار دهند، همواره علیه دیگر ملت ها گام برداشته است.
 
فرماندار سراوان ادامه داد: امریکا همواره برای تثبیت سلطه خود گام برداشته است،که بدعهدی و کارشکنی جزء ذات سلطه گر آمریکاست. 
 
رسول بخش حسین بر رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سراوان نیز در گفت و گو با خبرنگارما اظهار کرد: هر مسلمانی و هر فردی که متعهد به قوانین اسلامی است، آنچه را  که کفر جهانی و در رأس آن آمریکا نسبت به سایر ملل اسلامی انجام می دهد، بدعهدی هایی که نسبت به جامعه اسلامی انجام می دهد، مورد قبول باشد.
 
وی افزود: بدعهدی هایی که امریکا انجام می دهد، قطعا موجب بیداری اسلامی می شود که بنا به فرموده مقام معظم رهبری آینده در قلمرو اسلام است و قطعا اسلام تصمیم گیرنده  همچنان که است خواهد بود.
 

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی سراوان گفت: تمامی اقوام ایرانی در سراسر کشور همواره همراه و همگام با هم بوده اند و از روز های اول انقلاب اسلامی رأس تمام امورات وحدت اقوام بوده و قوم بلوچ به عنوان قوم مرزدار، همواره در کنار ملت شریف ایران بوده و خواهد بود‌.

 

۱۳آبان تبلور و تجلی اراده مردم در ستیز با ایادی استکبار است/ شعار مرگ بر آمریکا جزء اعتقادات ملت ایران است

آیت الله عباسعلی سلیمانی در مراسم راهپیمایی 13 آبان در زاهدان اظهار کرد: هر سال 13 آبان تبلور و تجلی اراده مردم در ستیز با ایادی استکبار است اما امسال این تجلی به شکل ویژه بروز یافت چرا که دشمن این روز را برای تشدید تحریم ها علیه ایران انتخاب کرده بود.

وی بیان کرد: شعار مردم در اوایل انقلاب این بود که شاه آمریکایی باید اعدام شود چرا که شاه را منتسب به آمریکا می دانستند، مرگ بر آمریکا در آن زمان مطرح نبود اما در گذر زمان به دلیل مبارزات مستمر آمریکا بر علیه نظام ما آرام آرام بستر شعار مرگ بر آمریکا در ادبیات سیاسی کشور ایران مطرح شد.

به گفته وی، مردم ایران با شور و شعور، دل پاک و زلال خود در بعد از انقلاب نفرت و بیزاری دائمی از استکبار جهانی در راس آن آمریکای جنایتکار را در تفکر خود نهادینه کردند و این موضوع نشان دهنده بصیرت مردم در مقابله با مداخلات آمریکا در سیاست کشور ایران است.

سلیمانی بلوکه کردن سرمایه های ایران؛ عدم به رسمیت شناختن نظام مقدس جمهوری اسلامی، پناه دادن و حمایت از دشمنان کشور، طراحی کودتاها و حمایت آموزش گروه های تروریستی بر علیه این نظام مقدس را از جمله عواملی دانست که باعث شد شعار " مرگ بر آمریکا" در دل و تفکر مردم نهادینه شود.

وی بیان کرد: نقش علمای شیعه و آگاه اهل سنت این الزام‌را به وجود می آورد که شعار " مرگ بر آمریکا" را جزو  وظایف اعتقادی خود بدانیم.

وی ادامه داد:13 آبان روز مصاف با دشمنان به معنی واقعی کلمه است که سه رویداد مهم در تاریخ معاصر ایران در این روز گرامی داشته می شود.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران و شهادت دانش آموزان در این روز سبب شده است تا 13 آبان نماد مبارزه با استکبار نامگذاری شود.

سلیمانی خاطر نشان کرد: مردم با بصیرت سیستان و بلوچستان مانند دیگر نقاط ایران اسلامی براساس میثاقی که با شهدا و رهبری بسته اند امروز در راهپیمایی 13 آبان شرکت کردند و مشت محکمی به دهان دشمنان کوبیدند.

 

کردستان

فریاد استکبار ستیزی کردستانی‌ها٬ لرزه ای بر اندام آمریکا

به گزارشکُردتودی،روز 13 آبان، روز شگفتی است، روزی که حوادث بزرگ و سرنوشت ‌ساز ملت ایران را در پیشانی خود حک کرده و چه عجیب که ردپایی استکبار جهانی در تمام آنها نقش بسته، تبعید امام در سال 42، کشتار دانش‌آموزان و دانشجویان در سال 57 و در نهایت مهر بطلانی که دانشجویان خط امام با تسخیر سفارت آمریکا بر دخالت و دست‌ اندازی‌ های استکبار جهانی در میهن اسلامی زدند.


دانش‌آموزانی که هنگام تبعید امام در سال 42 خردسالانی بیش نبودند 15 سال بعد غیورمردانی در این خاک شدند که بر ظلم و بیداد شوریدند، آنان درس را نه در پشت نیمکت‌های چوبی کلاس و بر تخته سیاه آن که بر صفحه سپید پیشانی مردمان زجرکشیده در کوچه و بازار آموختند.

امروز در 13 آبان سال 97 بار دیگر پیر و جوان، زن و مرد، کوچک و بزرگ، آمده اند برای خلق حماسه ای عظیم تا جلوه ای از اتحاد و همدلی را رقم بزنند.

همچنین، زنگ ملی "مبارزه با استکبار جهانی" امروز هم‌زمان با سراسر کشور در مدارس استان کردستان نواخته شد و دانش‌آموزان کردستانی فریاد "مرگ بر آمریکا" خویش را به گوش جهانیان رساندند تا به دشمنان قسم‌خورده نظام و مستکبرین عالم بفهمانند همواره پشتیبان انقلاب اسلامی و یاور و یاریگر مظلومان جهان خواهند بود.


حضور گسترده مردم، عقب نشینی دشمن و پیشرفت کشور را به همراه خواهد داشت


امام جمعه قروه در حاشیه ی راهپیمایی 13 آبان در گفتگو با خبرنگارکردتودیاظهار کرد: حضور امروز مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان آمریکا و استکبار را خوار و خفیف نمود و آنان را ذلیل تر از قبل کرد.

حجت الاسلام باباییان افزود: امروز در تاریخ انقلاب اسلامی برگ زرینی دیگر است که افتخار ملت ایران محسوب می شود.

وی ادامه داد: دشمن امروز از همیشه ضعیف تر است و انقلاب اسلامی با اقتدار در برابر آن ایستاده است.

باباییان با اشاره به اثر حضور مردم در راهپیمایی امروز گفت: این حضور گسترده عقب نشینی دشمن و به لطف خدا رشد و پیشرفت کشور را به همراه خواهد داشت.

 

 

حضور پر شور همه اقشار مختلف مردم پاسخ دندان‌شکنی به رئیس‌جمهور خائن و احمق آمریکا است

ماموستا سیداحسن حسینی امام جمعه موقت سنندج گفت: روز 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی و یادآورد سه واقعه مهم «دستگیری امام(ره) در 13 آبان 43 و تبعید ایشان به ترکیه»، «قیام دانش‌آموزان تهرانی در 13 آبان 57 بر علیه آمریکای خیانتکار و به شهادت‌رسیدن جمعی از آنان» و «تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام در تهران» است.

امام جمعه موقت سنندج یادآور شد: شرارت آمریکا از گذشته تاکنون نسبت به ملت ایران وجود داشته و روز به روز دشمنی و شیطنت آنان بیشتر می‌شود و یقیناً انزجار و تنفر ملت شرافتمند ایران هم از این جنایتکاران بیشتر خواهد شد.

وی حضور پر شور همه اقشار مختلف مردم در راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان را پاسخ دندان‌شکنی به رئیس‌جمهور خائن و احمق آمریکا که ایران را به تحریم‌های جدید تهدید می‌کند دانست.

 

استقلال و آزادی مهمترین پیام 13 آبان است

رشید قربانی مدیر کل آموزش و پرورش کردستان گفت: 13 آبان دارای سه رویداد مهم و تاریخی است که تبعید امام راحل به ترکیه، به شهادت رسیدن تعداد زیادی از دانش‌آموزان و تسخیر لانه جاسوسی وقایع این روز را تشکل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان نقش ارزشمندی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران ایفا کردند، افزود: باید برای حفظ و ماندگاری این انقلاب تلاش و دست به دست آنرا به نسل‌های بعد منتقل کرد.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان امروزی باید قدر امنیت و آرامش امروز را بدانند چرا که در فضایی امن و به دور از جنگ در حال تحصیلند اما باید همواره هوشیار باشند تا در دام توطئه‌های دشمن گرفتار نشوند و با درک و بصیرت بالا برای پایداری ایران اسلامی گام بردارند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه 13 آبان نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است؛ وقایع این روز را دارای پیام و اهدافی دانست و گفت: هرکدام از این حوادث واقعه‌ای بزرگ است که تاثیرات زیادی در سرنوشت 40 ساله انقلاب داشته است.

قربانی با توصیه به دانش‌آموزان به مطالعه ابعاد تاریخی این روز مهم، نحوه شکل‌گیری و تاثیرات آن؛ بیان کرد: حوادث این روز درس و پیام‌های بسیاری برای حال و آینده ما دارد که مهم‌ترین این پیام‌ها حفظ استقلال، آزادی، توسعه و تعمیق روحیه استکبار ستیزی و نفی هرگونه سلطه‌پذیری است.

 

 

کرمان

راهپیمایی «۱۳ آبان» در پهناورترین استان کشور

به گزارشراه آرمان؛سیزده آبان ماه «روز مبارزه ملی با استکبار جهانی»یاد آور حوادث مهی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است. در این روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام انجام شد که بازتاب گسترده ای از آن دوران تا کنون در سراسر دنیا داشته است.

اتفاقات سیزدهم آبان ماه در سال های متعدد این را به ما می آموزد که می توانیم در هر شرایطی ظالمان را به زباله دان تاریخ بسپاریم. در این روز  مردم پر افتخار و عزیز ایران اسلامی به تمامی مستعضفان عالم نشان دادند که باید در برابر ظلم و ستم ایستادگی کنند.

صبح امروز دانش آموزان و مسئولین پهناورترین استان کشور در نقاط مختلف از شمال تا جنوب با حضور در راهپیمایی سیزده آبان ماه با سر دادن شعارهای«الله اکبر» «مرگ بر آمریکا»،«مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر انگلیس» انزجار خود را نسبت به دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ابراز کردند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها