مدیر اداره اوقاف اسلام آبادغرب مطرح کرد:

وظیفه اداره اوقاف اجرای نیات واقفین خیراندیش است

کد خبر: 303728
|
13:59 - 1397/08/15
نسخه چاپی
وظیفه اداره اوقاف اجرای نیات واقفین خیراندیش است
اسلام آبادخبر: مدیر اداره اوقاف اسلام آبادغرب مطرح کرد: وظیفه اداره اوقاف اجرای نیات واقفین خیراندیش است.

حمید خسروانی مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسلام آبادغرب به مناسبت روز وقف در گفتگو بااسلام آباد خبر، اظهار کرد: اداره اوقاف سه  وظیفه اصلی دارد که به اختصار از این قرار است: ۱ - اداره امور موقوفات ۲- اداره امور بقاع متبرکه ۳- کارهای فرهنگی و قرآنی.

 

وی افزود: در خصوص موقوفات، وظیفه اداره اوقاف اجرای نیات واقفین خیر اندیش است. اداره اوقاف موظف است عین نیت واقف را اجرا و انجام دهد، بطور مثال در اواخر شهریور امسال تعداد ۵۰۰ بسته مهر تحصیلی شامل کیف دفتر خودکار مداد مدادرنگی و... از محل عواید موقوفات و در راستای اجرای نیت واقف بین دانش آموزان مستعد تقسیم شده، یا مثلا تعداد ۱۰۰ نفر زائر بار اولی به مشهد مقدس اعزام و در بهترین هتل اسکان داده شده و همه هزینه ها از محل نیت واقفین انجام شده است.

 

خسروانی در خصوص اداره بقاع متبرکه شهرستان اسلام آبادغرب گفت: سه بقعه امام زاده حسن، امام زاده قاضی الکیا و امام زاده علی اکبر (ع) در اسلام آبادغرب واقع شده و پیرو فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شود، اداره اوقاف هر ساله اقدام به برگزاری مراسمات عدیده ای من جمله طرح آرامش بهاری، سوگواره یاس نبوی، مراسمات مذهبی و... در این بقاع متبرکه نموده و همچنین در ایام مختلف مثل ماه مبارک رمضان ، ایام عاشورا و تاسوعا، اربعین ، ایام عید و لحظه سال تحویل اقدام به اعزام مبلغ توسط سازمان اوقاف به بقاع مجری طرح می نماید که اسلام آبادغرب هم هر ساله در هر سه بقعه میزبان این عزیزان جهت اجرای برنامه های متنوع می باشد.

 

وی با اشاره به کارهای فرهنگی و قرآنی که اوقاف شهرستان انجام داده، گفت: از ابتدای سال تا این لحظه اقدام به برگزاری ۱۵ محفل انس با قرآن با حضور قاریان مطرح بین المللی ، کشوری و استانی در بقاع متبرکه ، مساجد و مدارس سطح شهر نموده است. همچنین اداره اوقاف شهرستان اقدام به برگزاری ۵ جلسه گفتمان انقلاب اسلامی و همچنین نشست های سبک زندگی با حضور اساتید مطرح کشوری نموده است.

 

مدیر اوقاف شهرستان بیان کرد: طرح تربیت حافظان قرآن کریم که توسط اداره اوقاف در حال انجام است از ابتدای سال تا این لحظه بیش از ۱۵۰۰ نفر ثبت نام و در حال برگزاری کلاس ها جهت حفظ و آمادگی برای حضور در مسابقه که در اسفند ماه برگزار می شود، هستند.ضمنا اخیرا هم چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری کشوری قرآن کریم برگزار شد که حجت الاسلام امین صیدی از قرآن آموزان اسلام آبادغرب موفق شد رتبه اول رشته ترتیل را کسب کند.

 

وی افزود: فعالیت های دیگری هم اوقاف اسلام آباد غرب انجام داده نظیر اخذ تعداد بیش از ۴۰ جلد سند موقوفات و بقاع متبرکه، همچنین تعداد بیش از ۲۰ رای له موقوفات که موفق به انجام آن شده است.

 

گفتنی ست؛ مدیر و کارکنان اداره اوقاف اسلام آبادغرب امروز به مناسبت روز وقف و آغاز دهه وقف با امام جمعه شهرستان دیدار کردند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد