آمار فروش فیلم‌های سینمایی در حال اکران/ «گرینچ» صدرنشین گیشه سینما‌های جهان شد

کد خبر: 303804
|
09:14 - 1397/08/21
نسخه چاپی
آمار فروش فیلم‌های سینمایی در حال اکران/ «گرینچ» صدرنشین گیشه سینما‌های جهان شد
آخرین وضعیت فروش و خلاصه داستان فیلم‌های اکران شده طی هفته جاری در سطح جهان را در این گزارش دنبال کنید.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هر هفته گزارشی از پرفروش‌ترین فیلم‌های اکران شده در سطح جهان منتشر می‌شود که از فروش، اکران فیلم‌ها و انیمیشن‌های بزرگ در سطح جهان خبر می‌دهد. در این هفته نیز سینمای جهان شاهد اکران فیلم‌های جدید بود، که گرینچ «(Dr. Seuss' The Grinch (2018»  توانست صدر گیشه فروش فیلم‌های جهان را در اختیار داشته باشد، همچنین دیگر فیلم‌های سینمایی به ترتیب در جدول فروش هفتگی قرار گرفته‌اند.

در زیر به آخرین وضعیت فروش فیلم ها، در هفته جاری اشاره شده است:

*****

5)داستان یک خالکوبی اژدهای جدید «The Girl in the Spider's Web: A New Dragon Tattoo Story»

آمار فروش فیلم‌های سینمایی در حال اکران / «گرینچ» صدرنشین گیشه سینما‌های جهان شد

این فیلم دومین و جدیدترین اقتباس سینمایی از مجموعه رمان‌های هزاره ساخته کمپانی سونی پیکچرز است. این قسمت از مجموعه‌های فیلم توسط پدیده ادبیات جهان و یکی از مشهورترین نویسندگان یعنی "استیگ لارسون" به وجود آمده است. (The Girl in the Spider's Web) چهارمین رمان مجموعه هزاره است که استیگ نتوانست کار نگارش آن را تا انتها انجام دهد، سرانجام توسط "دیوید لاگرکرانتس" دیگر نویسنده سوئدی کار نوشتن این رمان را به اتمام رسید و این رمان در سال 2015 منتشر شد.

کارگردانی فیلم داستان اژدهایی جدید بر عهده "فده آلوارز" بوده است که برای (نفس کش) در تابستان سال گذشته توانست فروش خوبی را به دست آورد.

(دختری با خالکوبی اژدها) هم اولین فیلم انگلیسی زبان از روی این رمان بود که به نوعی اقتباس شده از نسخه سوئدی آن است. فیلم دختری با خالکوبی اژدها به کارگردانی "دیوید فینچر" در سال 2011 به روی پرده رفت و موفق شد بیش از 232 میلیون دلار در سراسر جهان فروش کند. حالا مجموعه دوم این فیلم با بازی "سینووه مکودی لوند" و "استیون مرچنت" توانست در هفته اول اکران خود با فروش 8 میلیون دلاری در رتبه پنجم جدول فروش هفتگی قرار بگیرد.

****

4) فندق‌شکن و چهار قلمرو «The Nutcracker and the Four Realms»
آمار فروش فیلم‌های سینمایی در حال اکران / «گرینچ» صدرنشین گیشه سینما‌های جهان شد

کمپانی دیزنی فیلم دیگری را بر پایه داستان های خیالی مشهور در جهان را به سینما آورد و از سال گذشته خبر ساخت آن را منتشر کرد. فیلم فندق شکن به کارگردانی لاسه هالستروم و کار نوشتن فیلمنامه آن را نیز اشلی پاول بر عهده داشته است.

این فیلم لایو اکشن اقتباسی از داستان فندق‌شکن و شاه موش‌ها به قلم ارنست هوفمان و باله فندق‌شکن اثر آهنگساز روسی پیوتر ایلیچ چایکوفسکی درباره دختر جوانی است که از میان هدایای خانوادگی یک عروسک فندق‌شکن پیدا می‌کند و از طرف والدینش وظیفه مراقبت ویژه از آن را به عهده می‌گیرد. با این حال، به نظر می‌رسد که اقتباس سینمایی این داستان هم مانند رمان خود با استقبال خوبی مواجه شده است و در هفته دوم نمایش خود با در اختیار داشتن ۳۷۶۶ سالن توانست ۹/۵ میلیون دلار فروش داشته باشد و در جایگاه چهارم قرار بگیرد.

کیرا نایتلی، مک‌ کنزی فوی، هلن میرن، مورگان فریمن، میستی کوپلند، جیدن فووارا-نایت، اوگینو دربز، ریچارد ای گرانت، میراندا هارت، جک وایتهال، الی بمبر و لیلی باک، از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

3) مافوق «Overlord»

فیلم مافوق (Overlord) یک فیلم ترسناک و ماورایی با کارگردانی جولیوس اوری و تهیه کنندگی جی جی آبرامز است که ماجرایی در روز نبرد نرماندی در جنگ‌جهانی دوم را روایت می‌کند. "جوان ادپو" بازیگر سریال (بازماندگان) نقش اصلی فیلم «مافوق» را بر عهده دارد که یکی از چتربازان نیروی دریایی آمریکا است که او و سه نفر دیگر وظیفه دارند تا برج‌های رادیویی آلمان را در نرماندی از کار بیندازند. زمانی که آن‌ها روستای محل این ایستگاه‌های رادیویی را پیدا می‌کنند که توسط نازی‌ها اشغال شده، متوجه می‌شوند که این عملیات، یک عملیات ساده نظامی نیست و علاوه بر اینکه باید با نیروهای آلمانی مبارزه کنند، باید با نیروهای فراطبیعی که توسط آلمان نازی برای حفاظت از مرزها و مناطق جنگی ساخته‌ شده‌اند نیز مقابله و مبارزه کنند.

وایت راسل، جوان ادپو، یاین د کست‌تکر، جیکوب اندرسون، بوکیم وودبین، پیلو اسبک و جان ماگارو، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم مافوق حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این فیلم در افتتاحیه خود توانست در آمریکا به فروشی معادل 10/1 میلیون دلار دست پیدا کند و در رتبه سوم قرار بگیرد.

****

2) حماسه کولی «Bohemian Rhapsody»

آمار فروش فیلم‌های سینمایی در حال اکران / «گرینچ» صدرنشین گیشه سینما‌های جهان شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران، نام این فیلم برگرفته شده از نام تگ آهنگ گروه کوئین است که فردی مرکوری ساخته شده است.این موزیک سبب شد تا این خواننده و گروه کوئین به شهرت بالایی دست پیدا کنند.

کارگردانی این فیلم بر عهده‌ی برایان سینگر است که ساخت چهار قسمت از مجموعه فیلم‌های مردان ایکس و فیلم‌های مطرح دیگری نظیر "مظنونین همیشگی" و "والکری" را در کارنامه دارد. جاستین هیث نیز به همراه آنتونی مک کارتین فیلمنامه‌ی این کار به نگارش درآورده اند.

اتفاقات فیلم (حماسه کولی) فاصله‌ی بین شکل‌گیری گروه کوئین در سال 1970 تا اجرای کنسرت لایو اید (Live Aid) در لندن را شامل می‌شود. در این فیلم رامی ملک در نقش فردی مرکوری فقید، خواننده‌ی محبوب گروه کوئین، گویلیم لی در نقش برایان می، گیتاریست، بن هاردی در نقش راجر تیلور، درامر و جوزف مازلو در نقش جان دیکن، بیسیست گروه حضور خواهد یافت. لوسی بوینتون نیز نقش مری اوستین، معشوقه‌ی قدیمی فردی مرکوری را ایفا می کند.

جدید ترین اثر کمپانی فاکس قرن بیستم توانست در هفته دوم اکران خود 30/8  میلیون دلار فروش کند و در جایگاه دوم فروش هفتگی قرار بگیرد.

****

1) گرینچ «Dr. Seuss' The Grinch (2018)»

آمار فروش فیلم‌های سینمایی در حال اکران / «گرینچ» صدرنشین گیشه سینما‌های جهان شد

انیمیشن (گرینچ) براساس رمان "چگونه گرینچ کریسمس را دزدید" اثر دکتر سویس تولید و ساخته شده است. پیتر کندل لند و یارو چنی کارگردانی انیمیشن (The Grinch) را بر عهده داشته اند و مایکل لزیِر نیز کار نوشتن فیلمنامه این انیمیشن را انجام داده است.

در این فیلم "بندیکت کامبرچ" صداپیشگی شخصیت گرینچ را بر عهده دارد. این فیلم نهمین انیمیشن استودیوی انیمیشن‌سازی ایلومینیشن اینترتینمنت است که داستان گرینچ را روایت می‌کند.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: گرینچ ماموریت دارد تا کریسمس را از مردم بدزدد و تنها یک دختر کوچک که روحیه بخشنده‌ای دارد، می‌تواند باعث تغییر گرینچ شود. انیمیشن گرینچ یک انیمیشن خنده‌دار، خانوادگی، سرگرم کننده و با تصاویر بصری پیشرفته است که با مضمون روح کریسمس و قدرت مثبت اندیشی همراه است.

این فیلم در افتتاحیه خود با در اختیار داشتن 4141 سالن سینما توانست فروشی معادل 66 میلیون دلار را به ثبت برساند و در صدر جدول فروش هفته قرار بگیرد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد