فرمانده نیروی انتظامی اسلام‌آبادغرب مطرح کرد:

روش‌های کلاهبرداری از طریق کارت‌های بانکی

کد خبر: 303806
|
09:31 - 1397/08/21
نسخه چاپی
روش‌های کلاهبرداری از طریق کارت‌های بانکی
اسلام آبادخبر: فرمانده نیروی انتظامی اسلام‌آبادغرب در خصوص کلاهبرداری از کارت‌های بانکی با شگردهای مختلف، گفت: تقاضای افراد غیر برای انجام امور بانکی توسط کارت عابر بانک خود را رد کنید.

به گزارشاسلام آباد خبر، سرهنگ سلیم سلیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، درخصوص کلاهبرداری از کارت‌های بانکی با شگرد مختلف، اظهار داشت: اگر قرار است وجهی را دریافت کنیم ارایه شماره کارت و یا شماره حساب فرد واریزکننده پول کفایت می‌کند و نیازی به ارایه دیگر اطلاعات مهم نظیر رمز اول و دوم کارت، سی.وی.وی کارت، تاریخ انقضا و... به فرد مذکور نیست.

 

فرمانده نیروی انتظامی اسلام‌آباد غرب ادامه داد: این اطلاعات مخصوص برداشت از حساب یا خرید اینترنتی است برای واریز وجه به حساب شما احتیاجی به مراجعه به دستگاه خودپرداز نیست، در بیشتر موارد به فرد مالباخته اعلام می‌شود.

 

وی تاکید کرد: کلاهبرداران برنده قرعه‌کشی شده را با هدف برداشت از حساب وی به بهانه‌های مختلف پای دستگاه کشانده و اهداف خود را عملی می‌کنند، برای اطمینان واریز شدن وجه به حساب خود از گزینه نمایش و یا چاپ موجودی استفاده شود و نیازی به ورود به بخش‌های انتقال نیست، بنابراین اگر شخصی ما را ترغیب به وارد شدن به بخش انتقال کرد احتمالا او کلاهبردار است پس دقت داشته باشید.

 

سلیمی تصریح کرد: از در اختیار قراردادن کارت عابر بانک خود به افراد غیر پرهیز شود، در صورت مفقودی کارت بانکی نسبت به اعلام به موقع در کم‌ترین زمان ممکن به بانک صادر کننده کارت اقدام شود و می‌توان از طریق اینترنت بانک یا تلفن بانک نیز این کار را انجام داد تا از سوء‌استفاده‌های احتمالی پیشگیری صورت گیرد، تقاضای افراد غیر برای انجام امور بانکی توسط کارت عابر بانک خود را رد کنید.

 

فرمانده نیروی انتظامی اسلام‌آباد غرب بیان کرد: بهتر است هنگامی که برای انجام امور بانکی جلوی دستگاه خودپرداز قرار دارید به گونه‌ایی بایستید و یا دست خود را مانع قرار دهید تا افراد پشت سر شما رمز وارد توسط شما را نبیند، از نگهداری رمز عبور به همراه کارت عابر خود جدا خودداری کنید تا در صورت مفقودی و یا ربوده شدن کارت و یا حساب خالی خود مواجه نشوید.

 

وی با اشاره به دقت در خودپردازها، افزود: زبان انگلیسی خودپرداز مخصوص کسانی است که به زبان فارسی آشنایی ندارند پس هرگاه شخصی از شما خواست زبان دستگاه را تغییر دهید ممکن است هدف خاصی را دنبال کند.

 

سلیمی اظهار داشت: دقت داشته باشید حتما رمز عبور خود را وارد و عملیات واریز وجه خرید را انجام دهید همچنین رمز کارت‌های عابر بانک خود را به هیچ عنوان به دیگران ندهید و آن‌ها را به صورت دوره‌ایی تغییر دهید، در صورت مشاهده موارد مشکوک در دستگاه‌های کارت خوان مثل شکستگی، وجود شی اضافی در دستگاه سریعا به شعبه مورد نظر اطلاع دهید و پس از انجام عملیات رسید آن را به دقت بررسی و پیش خود نگه دارید سعی کنید پیامک بانکی خود را نیز فعال کنید.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها