رئیس اداره اوقاف اسلام آبادغرب مطرح کرد:

ثبت 4 وقف جدید در اسلام آبادغرب/ ثبت نام 3500 نفر در طرح تربیت حافظان قرآن در شهرستان

کد خبر: 303938
|
12:03 - 1397/08/28
نسخه چاپی
ثبت 4 وقف جدید در اسلام آبادغرب/ ثبت نام 3500 نفر در طرح تربیت حافظان قرآن در شهرستان
اسلام آبادخبر: رئیس اداره اوقاف اسلام آبادغرب از ثبت 4 وقف جدید در اسلام آبادغرب خبر داد.

حمید خسروانی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های اسلام آبادغرب و دالاهو در گفتگو بااسلام آباد خبر، با ارائه گزارشی در خصوص دهه وقف از ثبت 4 مورد وقف جدید توسط واقفین خیراندیش در اداره اوقاف این شهرستان خبر داد.

 

وی در تشریح این خبر گفت: همزمان با دهه وقف یکی از واقفین خیراندیش ریجاب در شهرستان دالاهو  ۳۰۰۰ متر مربع زمین برای توسعه زیارتگاه حضرت داوود به ارزش به ارزش ریالی ۲۰ میلیون تومان را وقف نمود. همچنین یک واقف خیراندیش دیگر ۳۵۰ متر مربع ساختمان مسکونی به ارزش ریالی این وقف را ۳۰ میلیون تومان جهت تخریب و توسعه زیارتگاه حضرت داوود (ع) وقف نمود.

 

حمید خسروانی همچنین از وقف زمینی به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان در شهرستان دالاهو توسط واقف خیراندیش خانم موحدی فر با نیت آموزش قرآن و ترویج معارف اسلام و اهل بیت(ع)  خبر داد.

 

وی افزود: وقف چهارم نیز؛ وقف 400 متر زمین جهت احداث حسینیه توسط واقف خیراندیشی در یکی از روستاهای شهرستان اسلام آبادغرب می باشد که توسط خیرین این روستا ساخته شده است.

 


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گفت: در جامعه اسلامی که همه نسبت به هم مودت دارند لازم است که افرادی که تمکن مالی دارند بخشی از امکانات خود را در جهت وقف برای احداث بیمارستان، مسجد و... هر آنچه که مورد نیاز افراد جامعه است صرف کنند و باید در زمینه فرهنگ سازی برای توسعه و ترویج فرهنگ وقف در جامعه گام های موثرتری برداشته شود.

 

وی با اشاره به طرح نربیت حافظان قرآن گفت: از ابتدای سال تاکنون بالغ بر 3500 نفر در این طرح تربیت حافظان قرآن ثبت نام بعمل آمده که در مرکز قرآنی میراث ماندگار و در سطح آموزش و پرورش با حضور مربی قرآنی آموزش می بینند و در اسفند ماه هم آزمون طرح برگزار می شود.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد