در مراسم رونمایی از پوستر اولین همایش رسانه های نوین مطرح شد؛

پورابراهیمی: تمام تلاش دشمن استفاده از موضوعات اجتماعی برای ضربه زدن به نظام است/ فیروز آبادی: هر کاربری به تنهایی می تواند یک رسانه باشد

کد خبر: 303940
|
12:39 - 1397/08/28
نسخه چاپی
پورابراهیمی: تمام تلاش دشمن استفاده از موضوعات اجتماعی برای ضربه زدن به نظام است/ فیروز آبادی: هر کاربری به تنهایی می تواند یک رسانه باشد
دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: همه کاربران به تنهایی می توانند رسانه باشند و همین باعث شد تا با رسانه های نوینی با تاثیر گذاری بالا مواجه شویم،فضای رسانه ای سنتی با رقیب جدیدی رسانه های نوین رو به رو شده و ساختار مند نیستند و باید یک کار نخبگی درباره این مسائل صورت بگیرد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خوراکیان معاون شورای عالی فضای مجازی کشور در اعلام رسمی و رونمایی از پوستر اولین همایش رسانه های نوین و شکل دهی نهادهای اجتماعی اظهار داشت: اولین همایش  و رسانه های نوین در حال برگزاری است که با توجه به اهمیت نقش رسانه های نوین و هم مسائل اقتصادی این همایش نقش رسانه ها را بررسی می کند که با توجه به اهمیت مسائل اقتصادی اولین دوره آن در این راستااست.

 
وی افزود: برای پشتوانه نظری از پژوهشگاه توسعه فناوری های پیشرفته خواجه نصیرالدین طوسی به عنوان دبیر این همایش استفاده می شود که مجموعه های مختلفی هم در برگزاری این همایش به ما کمک می کنند.
 
خواراکیان ادامه داد: مجموعه شرکت ملی صنایع مس و شرکت صنایع گل گهر و بانک سرمایه  و شرکت فولاد بردسیر و شرکت گهر زمین در کنار این عوامل در این برنامه سرمایه گذاری می کنند.
 
معاون شورای عالی فضای مجازی کشور تصریح کرد: تا نیمه دی ماه خلاصه مقالات و در بهار ۹۸ همایش در تهران یا کرمان برگزار می شود که سایت این همایش هم فعال شده که محتوای این همایش در سایت آمده است.
 
پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی نیز در این مراسم رونمایی ضمن تشکر از برگزار کنندگان این مراسم اظهار داشت: شرایط اقتصادی ما اکنون به نحوی است که لازمه  آن تلاش برای بهبود  شرایط فعلی است.
 
وی ادامه داد: در حوزه اقتصادی ما همواره ۴۰ سال تحریم  را داشتیم و امروز آمریکایی  ها بخش های دیگری از تحریم های خود را عملیاتی کرده اند که ضرورت هم اقدامات جاری و خاص در این راستا وجود دارد.تمام تلاش دشمن استفاده  از  ظرفیت موضوعات اجتماعی برای ضربه زدن به نظام و ناکارآمد نشان دادن نظام است  یکی از مباحثی ک بارها در مجلس مطرح  شده استفاده از فضای مجازی است
 
این نماندیه مجلس تصریح کرد: فضای مجازی واقعیتی است که باید برای ارتقای سطح اقتصادی  کشور از آن بهره گرفت بنگاه های بزرگ اقتصادی کشور به این مساله ورود کرده و مجموعه ای از عوامل در وزارت ارتباطات اعلام کرده اند که حاضر به کمک در راستای  ارتقای  سطح اقتصادی کشور با توجه به زیر ساخت مجازی است.یکی از اقدامات ک آمریکایی  ها علیه ایران پیگیری می کنند تحریم بانک مرکزی و سایر بانک های ماست که تقریبا همه بانک های کشور تحریم شدند.
 
پور ابراهیمی افزود: دی ماه سال گذشته به آقای سیف پیشنهاد ورود بانک مرکزی به عرصه دیجیتال برای حل مراودات بانکی کشور بود که حتی شورای عالی فضای مجازی کشور از آن استفاده کرد.ارز دیجیتال یعنی دور زدن تحریم یعنی در این شرایط ک مراودات بانکی ما توسط آمریکا تحریم شده است می توان از ظرفیت ارز دیجیتال استفاده کرد و تحریم ها را دور زد.امروز رسانه ها و فضای مجازی  می توانند مصرف تولیدات داخلی را بالا ببرند و یا نقش نظارتی مهمی می تواند این فضا داشته باشد که رفتن به سمت اقتصاد دیجیتال می تواند به وجود آورد.
 
وی گفت: ما به فضل الهی مدل جدیدی از اقتصاد را در کرمان انجام داده ایم که از ظرفیت های دولت نیز استفاده  نشده چرا که می دانیم منابع دولت محدود است و ما شهرهای محروم خود را به مویرگ های اقتصادی وصل کرده ایم و از بستر فعالیت های اقتصادی این اقدام صورت گرفته است که امروز بعد از سه سال تلاش در قلعه گنج از طریق بنگاه های اقتصادی کسب و کار مردم بسیار بالا و آمار جرائم خشن تا ۵۰ درصد کاهش یافته است.
 
در ادامه مراسم نیز فیروز ابادی دبیر شورای عالی فضای مجازی در اعلام رسمی و رونمایی از پوستر اولین همایش رسانه های نوین و شکل دهی نهادهای اجتماعی اظهار داشت:همه کاربران به تنهایی می توانند رسانه باشند و همین باعث  شد تا با رسانه های نوینی با تاثیر گذاری بالا مواجه شویم،فضای رسانه ای سنتی با رقیب جدیدی رسانه های نوین رو به رو شده و ساختار مند نیستند و باید یک  کار نخبگی درباره این مسائل صورت بگیرد از خصوصیات رسانه های نوین این است که نهادها نمی توانند خیلی تاثیر گذار باشند و بازیگران مهم تری مانند کاربران دارند.
 
وی افزود: مطالعاتی که داشته ایم شاهدیم توازنی در رسانه های  نوین  وجود ندارد و رسانه هایی که می توانند حمایت کنند از یک ملت بسیار کم هستند و حوزه سرگرمی در فضای مجازی ما بیش از حد متعادل در کشور است.ما امیدواریم همایش های تخصصی که گرفته می شود به بلوغ و پیشرفته شدن رسانه های نوین در کشور کمک کند و باید به این مسائل توجه بیشتری شود.علاوه بر موضوع شفافیت موضوع اطلاع رسانی هم نکته مهمی است که باید در حوزه اقتصادی در رسانه های نوین مطرح شود.
 
دبیر شورای عالی فضای مجازی در ادامه تصریح کرد: مدل های جدید بازار های دیجیتال امروز در کشور دچار مشکل است کخ در این همایش پیوند خوبی میان جامعه نخبگانی و بخش اقتصادی کشور و همچین  مراکز تولیدی صورت گرفته است. با اشاره به موضوع  آگاهی رسانی خیلی جای کار دارد و ما در بحث تحریم آمریکا خیلی به آن توجه نکردیم که آمریکا کاری که کرد امروز بی سابقه است که تحریم اخیر ایران تحریمی است که از سوی همه کشورها صورت گرفته است و آمریکا همه کشورها را مجبور ب تحریم ایران کرده حتی بعد از برجام یک روز هم آمریکا گشایشی در اقتصاد ما ایجاد نکرد که البته این تحریم در واقع تحریم همه کشور ها بود.
 
علی اکبر فرهنگی دبیر علمی و رئیس کمیته علمی این همایش نیز در این مراسم رونمایی اظهار داشت: با توجه به فراگیر بودن رسانه های نوین که در کلیه نهادها می تواند نقش داشته باشد تلاش شد تا بخش اقتصادی در ابتدا مورد توجه قرار بگیرد و محورهایی در نظر گرفته شد،با توجه به اینکه به لحاظ اقتصادی  در شرایط تحریم به سر می بریم امیدواریم این همایش کمک جدیدی در راستای برون رفت از مسائل تحریمی به ما کمک کند.
 
وی افزود: از زمانی که انقلاب صنعتی رخ داد تا کنون که وارد انقلاب چهارم صنعتی شده ایم رسانه ها خصوصی شده و به فرد وابسته شده اند و افراد هر کدام یک رسانه هستند،بر همین اساس محورهای مورد توجه در این همایش مشخص شد،نهادسازی اقتصادی یکی از محورهایی است که مبارزه با نهادهایی است که در اثر شفاف سازی می توان به آن ورود کرد و باید ببینیم مفاسدی که ممکن است مورد توجه عده ای قرار گیرد چیست و چگونه می توان با آن مبارزه  کرد.
 
دبیر علمی و رئیس کمیته علمی گفت: یکی از محورها کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار است که در این همایش گزارشی از تلاش رسانه های نوین برای محرومیت  زدایی در قلعه گنج صورت گرفته است.
 
شایان ذکر است که در پایان مراسم از پوستر همایش رو نمایی شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد