خانزادی در نشست خبری خبر داد؛

ناوشکن سهند به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق می‌شود/ چیزی با نام ناامنی در خلیج فارس نداریم/ برگزاری مانور مشترک مقابله با دزدی‌ دریایی با کشورهای دوست

کد خبر: 303963
|
11:19 - 1397/08/30
نسخه چاپی
ناوشکن سهند به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق می‌شود/ چیزی با نام ناامنی در خلیج فارس نداریم/ برگزاری مانور مشترک مقابله با دزدی‌ دریایی با کشورهای دوست
فرمانده نیروی دریایی ارتش، گفت: هفته آینده شاهد الحاق یک فروند زیردریایی سبک به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش خواهیم بود.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل از خبرنگار  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری که صبح امروز چهارشنبه ۳۰ آبان ماه در ستاد فرماندهی نیروی دریایی ارتش برگزار شد، با بیان اینکه هفتم آذر روز خلق حماسه و افتخار بزرگی برای مجموعه نیرو‌های مسلح و به ویژه ارتش با تاکید بر نیروی دریایی ارتش است، گفت: دشمنان از هر وسیله‌ای از جمله جنگ و تحریم استفاده می کنند تا به کشور آسیب برسانند، اما با هدایت‌های رهبری و تلاش جوانان تمامی این توطئه‌ها خنثی شده است. تا کنون اقدامات خصمانه دشمن نه تنها موجب ضعف کشور نشده، بلکه موجب شده تا نیروهای نظامی کشور همواره خود را در سطح همکاری بالایی ببینند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه بودجه دفاعی کشور همیشه کمتر از بودجه دفاعی کشورهای منطقه بوده اظهار کرد: این در حالی است که می‌بینیم با همان بودجه، نیروی دریایی روز به روز قدرتمند می‌شود، در روزهای آینده علاوه ناوشکن سهند شاهد الحاق یک زیردریایی کلاس متوسط و تمام ایرانی با نام فاتح هستیم.

خانزادی با اشاره به اجلاس فرماندهان اقیانوس هند افزود: ما نه تنها در جهان منزوی نشدیم، بلکه عضو فعال اجلاس فرماندهان اقیانوس هند هستیم و ریاست دوره‌ای آن را به مدت دو سال برعهده داریم. نشست فرماندهان اقیانوس هند سال جاری برگزار شد و تعامل خوبی هم با نیروی دریایی کشورهای جهان خصوصا کشورهای منطقه برقرار کردیم.

وی در خصوص خودکفایی در نیروی دریایی ارتش گفت: امروز نه تنها تجهیزات مورد نیاز در نیروی دریایی را خودمان تولید می‌کنیم، بلکه نیروی انسانی مورد نیاز هم که قرار است از این تجهیزات استفاده کنند در داخل کشور آموزش می‌بینند؛ امروز ما در قله دانش و توانمندی در صنعت دریایی هستیم.

خانزادی با اشاره به چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: ببینید امروز ما کجا ایستاده‌ایم و کشورهایی که در راه موفقیت ایران سنگ‌اندازی می‌کردند و علیه ایران جنگ و تحریم به راه انداختند کجا ایستادند. مردم جهان از فلسفه وجود استکبار جهانی آگاه شدند و پرچم آمریکا در جهان به زیر کشیده شده و لگد مال می‌شود و پرچم جمهوری اسلامی به برکت انقلاب اسلامی در آب‌های سراسر جهان در اهتزاز است. ما در سال‌های گذشته دیدارهایی را با مقامات نیروهای دریایی کشورهای مختلف داشته و بر سر همکاری‌های آموزشی فنی و عملیاتی توافق کردیم و امیدواریم در ادامه تعاملات ضمن اینکه نیروی دریایی کشور در آب‌های کشورهای دوست حضور دارد مانور مقابله با دزدی‌های دریایی هم سال آینده برگزار کند.

فرمانده نداجا با تاکید بر اینکه موضوع تحریم‌ها چیز جدیدی برای کشورمان نیست افزود: حدود چهل است که ما با تحریم مواجه هستیم، تحریم به ما آموخت که باید روی پای خود بایستیم و نباید هیچ وابستگی به کشوری داشته باشیم. امروز تولید و تعمیر تجهیزات نیروی دریایی در داخل کشور با فناوری‌های بالا انجام می‌شود، برای مثال زیردریایی طارق در داخل کشور تعمیر و مجددا به نیروی دریایی بازگشت؛ همچنین هیچ محدودیتی در تولید و تعمیر شناورها در داخل کشور نداریم.

وی با اشاره به اهمیت روابط میان دو نیروی دریایی کشور گفت: در جلساتی که با سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران داشتیم تعاملات و توافقات خوبی حاصل شد. دو نیروی دریایی سپاه و ارتش ید واحده هستند، ما نه تنها هیچ اختلافی با نیروی دریایی سپاه نداریم، بلکه هر چه به پیش می‌رویم آمادگی بیشتری برای مقابله با دشمنان به دست می‌آوریم.

وی با بیان اینکه ما چیزی به عنوان ناامنی در خلیج فارس نداریم افزود:‌ همرزمان من در نیروی دریایی سپاه مامور برقراری امنیت در منطقه خلیج فارس و دریای عمان هستند، ما حتی یک نمونه ناامنی در این منطقه نداشتیم. ما این امنیت را بدون حضور نیروی دریایی کشورهای خارجی ایجاد کردیم، ما روابطمان را با نیروی دریایی کشورهای دوست حفظ کردیم و آنها هم حضور ایران را در منطقه به عنوان حضوری مثبت می‌بینند، اگر حضور نیروی دریایی کشوری بخواهد امنیت کشورهای منطقه را به خطر بیاندازد مورد قبول ما نیست. هیچ نیازی به حضور نیروی دریایی کشورهای غربی و شرقی برای تامین امنیت منطقه خلیج فارس و دریای عمان نداریم.

خانزادی افزود: موضوع سواحل مکران از 10 سال پیش با توصیه رهبری معظم انقلاب پیگیری شد، امروز مکران حرکت شتابانی را برای توسعه طی می‌کند، نه تنها حضور نیروی دریایی بلکه با اقدامات دولت و بخش خصوصی هم این منطقه در حال پیشرفت است. در رشد این منطقه هم تحریم‌ها هیچ اثر منفی نگذاشته، چرا که پیشرفت این منطقه ناشی از توانمندی‌های داخلی است.

گفتنی است در انتهای این مراسم از هفت کتاب نیروی دریایی ارتش رونمایی شد. لجستیک دریایی، دیپلماسی دریایی و پیامد صلح و دوستی، دیپلماسی و اقتدار دریایی، نیروی دریای ارتش از دیدگاه رسانه و احکام سفر در دریا از جمله کتاب‌هایی بود که در پایان این نشست خبری از آنها رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد