امام جمعه اسلام آبادغرب:

بازخوانى ظرفیت‌هاى بسیج در مقابله با انواع تهدیدات ضرورى به نظر مى‌رسد/ امام(ره) و رهبرى را مى‌توان بزرگترین منادیان وحدت در عصر حاضر دانست

کد خبر: 303983
|
14:26 - 1397/09/02
نسخه چاپی
بازخوانى ظرفیت‌هاى بسیج در مقابله با انواع تهدیدات ضرورى به نظر مى‌رسد/ امام(ره) و رهبرى را مى‌توان بزرگترین منادیان وحدت در عصر حاضر دانست
امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب گفت: رمزگشایى از عوامل توفیق و بازخوانى ظرفیت‌هاى بسیج در مقابله با انواع تهدیدات ضرورى به نظر مى‌رسد.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب با تبریک ولادت حضرت امام جعفر صادق(ع) موسس مذهب جعفری(83 هـ ق) * ۱۷ ربیع الاول، سالروز میلاد پیامبر مكرم اسلام و خاتم النبین(ص)، اظهار کرد:  وجود مقدس و منور پیامبرى كه سراسر نور، پاكى و تجلى بهترین صفات الهى و انسانى است كه در غربت عصر تاریكى انسانیت طلوع كرد و تا ابد خواهد درخشید. به‌همین‌دلیل است كه آن حضرت، دلیل بعثت خود را «اتمام و اكمال مكارم اخلاق» عنوان مى‌نمایند.

 

وی افزود: سزاوار است كه در زمانه حاضر كه بشر نیازمند الگویى متعالى از اخلاق و انسانیت است، سیره و منش اخلاقى متعالى پیامبر رحمت به‌عنوان بهترین الگوى اخلاق انسانى و الهى به همگان معرفى شود و مسلمین با وحدت و همدلى و متجلى نمودن این سیره اخلاقى در زندگانى خود، اسلام حقیقى را به جهانیان معرفى نمایند.

 امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب عنوان کرد: حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبرى را مى‌توان بزرگترین منادیان وحدت در عصر حاضر دانست كه در اظهار نظرات خود بارها به این مهم تأكید ورزیدند و ملت‌هاى مسلمان جهان اسلام و مسؤولین و جریان‌هاى سیاسى را به پایبندى به اصل وحدت دعوت كرده‌اند.

 

وی خاطرنشان ساخت:  قرآن مجید از تفرقه، اختلاف و دو دستگى به كرانه گودال آتش جنگ یاد كرده كه وحدت، اتحاد و یك دستگى خطر فرو افتادن در چنین گودالى را برطرف مى‌سازد: «خداوند در قرآن، اتحاد را در زمره نعمت‌هاى الهى بر مى‌شمرد وفرماید: «واعتصموا بحبل الله جمیعا ولا تفرقوا واذكروا نعمه الله علیكم» (آل‌عمران/ ۱۰۳)

 

حجت الاسلام مهری با تبریک  سالروز5 آذرروز بسیج مستضعفان به فرمان حضرت امام خمینی(ره) (1358)، اظهار کرد: گذشت چهل سال از حیات پر بركت انقلاب اسلامى ملت ایران درستى و صحت دغدغه حضرت امام(ره) را نشان مى‌دهد كه معتقد بود «حفظ پیروزى انقلاب از پیروزى آن مهم‌تر است» و تنها راه دستیابى به این هدف را «مردمى كردن حفاظت از انقلاب» مى‌دانست. ایشان بر همین اساس و باورى كه به مردم مسلمان ایران داشتند، فرمان تشكیل بسیج را در پنجم آذر ۵۸ صادر فرمود.

 

وی افزود: از منظر معمار كبیر انقلاب اسلامى، بسیج یعنى مردم انقلابى ایران كه قاطبه ایرانیان را شامل مى‌شود و سپردن حفظ انقلاب به این نهاد مردمى یعنى تضمین انقلاب براى همیشه در برابر همه چالش‌ها و تهدیدات. چنانچه خلف صالح ایشان نیز بر همین باور است كه «جمهورى اسلامى به بركت تفكّر بسیجى و عمل و حركت بسیجى شكست‌ناپذیر است. هر فرد ایرانى بالقوّه یك بسیجى است، مگر عدّه‌ى معدودى كه یا دچار خودپرستى‌اند یا دچار شهوت‌پرستى‌اند یا دچار پول‌پرستى‌اند یا دستشان زیر سنگ دشمن است، آن‌ها را میگذاریم كنار؛ معدودند، زیاد نیستند. اكثریّت قاطع ملّت ایران بالقوّه بسیجى اند».

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب بیان داشت: با عنایت به قابلیت‌هاى بسیج در عبور انقلاب اسلامى از تمامى بحران‌ها و چالش‌هاى بزرگى كه دشمنان انقلاب اسلامى ایجاد كردند و ظرفیتى كه این شجره طیبه در برابر تهدیدات گوناگون نرم و سخت، داخلى و خارجى دارد؛ رمزگشایى از عوامل توفیق و بازخوانى ظرفیت‌هاى بسیج در مقابله با انواع تهدیدات ضرورى به نظر مى‌رسد.

 

وی افزود: تصوّر این‌كه روزى روحیه مقاومت و ایستادگى بسیجى از مرزهاى سرزمینى ایران به زادگاه اُویس قَرَنى صادر شود و شرایط را براى مقاومت مردم مظلوم یمن در برابر ددمنشى شجره ملعونه آل سعود و تهاجم وحشیانه رژیم عربستان و هم پیمانان آن فراهم نماید، دور از ذهن بود. حضرت امام خمینى(ره) مى‌فرمایند: «بسیج تنها منحصر به ایران اسلامى نیست، باید هسته‌هاى مقاومت را در تمامى جهان به‌وجود آورد و درمقابل شرق و غرب ایستاد.» (صحیفه امام ج‌۲۱ ص‌۱۹۵ ۹۶.)

 

 

 حجت الاسلام مهری گفت:    امروز جلوه‌هاى تحقق بسیج جهانى اسلام را مى‌توان در تثبیت قدرت حزب االله لبنان كه ترس و وحشت را به جان صهیونیست‌ها انداخته و هم‌چنین تشكیل بسیج مردمى الحشد الشعبى عراق، نیروهاى دفاع ملى سوریه (قوات الدفاع الوطنى)، مقاومت فلسطین با حضور حماس و جهاد اسلامى و یا انصارالله یمن كه سه ونیم سال است با ۷۰۰ هزار رزمنده و دستان خالى در مقابل رژیم سعودى تا بن دندان مسلح و ائتلاف نامبارك آن‌جانانه ایستاده است، مشاهده كرد. همه این دستاوردها محصول اندیشه امام راحل در تشكیل بسیج جهانى اسلام و راهنمایى‌هاى سكاندار انقلاب اسلامى حضرت آیت‌الله خامنه‌اى(مدظله‌العالى) است.

 

وی خاطرنشان کرد:  امروزه شرایط و تحوّلات داخلى، منطقه‌اى و بین‌المللى موجب شده تا بیش از پیش تكیه بر مبانى و مؤلّفه‌هاى تفكّر و عملكرد بسیجى ضرورت پیدا كند. برخى از زمینه‌هاى این ضرورت عبارتند از: فاصله گرفتن برخى سیاستمداران از مبانى و اصول انقلاب، حركت خزنده انقلابى زدایى از انقلاب اسلامى وسیر حركت ارتجاعى برخی ىسیاستمداران در سال‌هاى اخیر.بیش از گذشته تفکر بسیجی را ضروری و انکار ناپذیر کرده است.

 

امام جمعه شهرستان با اشاره به مناسبت چهارشنبه7 آذرروز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و روز نبرد قهرمانانه ناوچه پیکان(1359)، آغاز عملیات «مروارید» از سوی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران (1359ش) ابراز کرد: نیروى دریایى ارتش، یكى از قواى چهارگانه ارتش جمهورى اسلامى ایران است كه همچون سایر نیروهاى نظامى، در آب‌هاى خلیج فارس و مرزهاى آبى كشور در عرصه دفاع مقدس از كشور اسلامى مان چون نگینى درخشنده است و بر عرشه كشتى افتخار و صلابت خود استوار ایستاده است.

 

وی افزود: رویارویى آنان با نیروى دریایى دشمن و آن همه افتخارات رزم و رشادت و شهادت و نیز كنترل و بازرسى كشتى‌ها در خلیج فارس و تنگه هرمز و مهم‌تر از همه نبرد قهرمانانه آنان در برابر آمریكاى متجاوز و حضور جدى آنان در آب‌هاى بین‌المللى، نشانه اقتدار و اعتبار این نیروى بزرگ و سرافراز است و ملت ایران باید به چنین ارتش مؤمن و وفادار افتخار كند، هفتم آذر، با تأیید حضرت امام(ره) «روز نیروى دریایى ارتش» نام گرفت تا همه ساله حماسه باشكوه دریادلان و یاد شهیدان والامقامشان مخصوصا شهداى پرسنل ناوچه موشك‌انداز «پیكان» كه در این روز حماسه‌جاودانه آفریدند، گرامى داشته شود و این نیروى پرتوان با عزمى راسختر در راستاى حفظ توانمندى و اقتدار خود گام بردارد و خیال خام دشمن را براى هرگونه تجاوز به میهن اسلامى همچون گذشته ناكام گذارد.

 

حجت الاسلام مهری در بخش دیگری از سخنان خود  یادآور شد: وزیر خارجه انگلیس در حالى روز دوشنبه ۲۸ آبان ماه به ایران سفر كرد و با مقامات ایران ملاقات داشت كه فهرستى از ابهامات پیرامون این سفر، مطالبات نامشروع و درخواست‌هاى‌ بى‌جا با خود به همراه داشته است. آنچه از این سخنان و از تهدیدات وزیر خارجه انگلیس، مقام دیپلماتیك دانمارك و به‌طور كلى اتحادیه اروپا مشهود است و مى‌توان دید، این است كه اروپا به همین سیاست كج دار و مریز نسبت به ایران ادامه خواهد داد، سیاستى كه زمان را خریده و ایران را در دوره انتظار قرار مى‌دهد، از دیگر رو، اروپا نه تنها نمى‌تواند رو به روى سیاست‌هاى آمریكا در خصوص ایران بایستد، بلكه نمى‌خواهد دست به چنین سیاستى بزند. برجام، رابطه با ایران و اساسا مسأله مقابله با آمریكا در خصوص ایران، براى اروپا نه یك مسأله اقتصادى، كه اساسا یك مسأله امنیتى است. این جمله را بارها و بارها فدریكو موگرینى مسؤول سیاست خارجى اتحادیه اروپا بر زبان آورده است.

وی افزود: اظهارات تامل برانگیز وزیر خارجه انگلیس درست در برهه‌اى مطرح مى‌شود كه ایران ۷ ماه است كه منتظر بسته اقتصادى اتحادیه اروپا است تا در مقابل اقدام غیرحقوقى و غیرقانونى آمریكا در خصوص خروج از برجام بایستد و بتواند سیاست‌هاى اقدام متقابل خود را به پیش ببرد. این اظهارات حجت را بر مسؤولین دولتى تمام مى‌كند كه راه حل مشكلات ایران در خارج از كشور نیست. اگرچه سیاست ارتباط گسترده با دنیا بایستى نصب العین دولت باشد، اما قطعا راه گشاى مشكلات اقتصادى كشور نخواهد بود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها