فرماندار اسلام آبادغرب در جلسه ستاد بحران مطرح کرد:

هر چه زودتر با اعزام تیم ها برآوردهای خسارت منازل ارزیابی و گزارش شود

کد خبر: 304012
|
09:45 - 1397/09/06
نسخه چاپی
هر چه زودتر با اعزام تیم ها برآوردهای خسارت منازل ارزیابی و گزارش شود
اسلام آبادخبر: فرماندار اسلام آبادغرب در جلسه ستاد بحران مطرح کرد: هر چه زودتر با اعزام تیم ها برآوردهای خسارت منازل ارزیابی و گزارش شود.

به گزارشاسلام آباد خبر، جلسه ستاد بحران در محل فرمانداری اسلام آبادغرب برای اطلاع گزارشاتی از ادارات در زلزله 4 آذر شهرستان برگزار شد.

 

در ابتدای جلسه افشین کریمی فرماندار اسلام آبادغرب عنوان کرد: بعد از زلزله ۲۰:۰۸  چهارم آذر ماه که در اکثر استان ها حس شد مدیران تمامی ادارات در فرمانداری حضور پیدا کرده و جلسه اول ستاد بحران برگزار و از ادارات درخواست گردید گزارشاتی از ارزیابی محدوده شغلی از خسارت های خود را تا ۷۲ساعت آینده در بخش شهری و روستایی ارائه دهند.

 

کریمی ادامه داد: کلیه ادارات در حال آماده باش بودند و تنها مشکل در ساعات اولیه زلزله قطعی برق بود که در مدت زمان اندک برق تمامی مناطق وصل گردید و در بحث امنیت نیز نیرو انتظامی،سپاه و ارتش هماهنگ کننده کلیه بحران در اسرع وقت و با تمام توان در صحنه حضور پیدا کردند.

 

وی تاکید کرد: نارضایتی در مورد عدم نام بردن منطقه اسلام آباد غرب در زلزله از سوی مردم این شهرستان بارز بود اما به علت مرکزیت زلزله در سرپل ذهاب کمتر به نام اسلام آبادغرب و دیگر شهرستان ها پرداخته شد.

 

گفتنی است؛ در ادامه جلسه تمامی ادارات ارائه گزارش خود را بیان کردند از جمله اینکه در بحث آب شرب شهری و روستایی مشکلی نیست، در بحث بهداشت و درمان و بیمارستان از ۶۲مراجعه کننده ۵۱نفر اسلام آبادی و ۱۱نفر از شهرستان های دیگر بوده و از این بین ۲ نفر اعزامی به استان و در حال حاضر 7نفر در بیمارستان و در روند درمان حضور دارند.

 

در بحث هلال احمر و امداد رسانی جمعیت هلال احمر۱۰۰ تخته پتو، ۶ دستگاه هیتر برقی، ۴ تخته چادر به بیمارستان امام خمینی (ره ) اسلام آبادغرب، اعزام دو تیم تخصصی آواربرداری به شهرستان سرپل ذهاب، اعزام تیم درمان اضطراری باهمراهی پزشک و پرستار به شهرستان سرپل ذهاب، استقرار سه تیم پشتیبان در مرکز اداری و اعزام یک دستگاه کامیون به جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه جهت تحویل اقلام امدادی مورد نیاز را ارائه داده است.

 

همچنین در بحث منابع آبی و چاه ها و چشمه ها گزارش خاصی نبوده است. در بحث سوخت در طی چند ساعت ۹۵ هزار لیتر بنزین به مصرف رسیده که با درخواست سریع ۱۵۰ هزار لیتر به جایگاه ها اکنون مشکل خاصی وجود ندارد، در بحث مخابرات مشکلی نبوده و اختلال دیشب خطوط تلفن از ترافیک سنگین بود.

 

در بحث کمیته امداد طی بازدید های میدانی مشکلی پیدا نشد، مشکل نان وجود ندارد، مشکل مسیر حمیل به ایلام به علت بارندگی و زلزله مسدود بود که اکنون مسیر آزاد و تردد به راحتی انجام می گیرد. در بخش صنعت گزارشاتی از خسارت هایی در کاشی کاژه، شرکت تولید فرآورده های غذایی، شرکت مانیزان بوده است که سرکشی و مشکل رفع گردید.

 

براساس این گزارش؛ فرماندار شهرستان از بنیاد مسکن خواست هر چه زودتر با اعزام تیم ها و در ابتدا به مسکن مهر شهرستان برآوردهای خسارت منازل را ارزیابی و گزارش را ارسال کنند و تاکید کرد بازدید ها به صورت دقیق و قانونی و بدون دخیل کردن امری انجام پذیرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد