حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد:

بسیج مردمی در ایران، عراق، سوریه، یمن، فلسطین، لبنان و سراسر عالم اسلام تحت فرماندهی رهبر انقلاب در برابر استکبار ایستاده است/ امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، نیروهای مقتدر، بازدارنده و امنیت‌آفرین هستند

کد خبر: 304053
|
15:10 - 1397/09/09
نسخه چاپی
بسیج مردمی در ایران، عراق، سوریه، یمن، فلسطین، لبنان و سراسر عالم اسلام تحت فرماندهی رهبر انقلاب در برابر استکبار ایستاده است/ امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، نیروهای مقتدر، بازدارنده و امنیت‌آفرین هستند
امام جمعه موقت تهران گفت: کدام کشور و شهردار عاقلی با فروش تراکم، شهر را مدیریت می‌کند و کدام قاعده می‌گوید که معماری شهر را تخریب و درآمدزایی از طریق فروش تراکم و عوارض تغییر کاربری انجام شود؟

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل از خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: مردم را به تقوای الهی توصیه می کنم و امیدوارم در سایه ایمان و عمل صالح در مسیر تقرب به خدای سبحان گام برداریم.

وی با اشاره به جایگاه وحدت اسلامی ادامه داد: جامعه اسلامی و ایمانی باید به ریسمان توحید، رسالت و امامت چنگ بزند و دچار تفرقه نشود. وحدت ملی و انسجام  اسلامی امری مهم است. وحدت ملی و انسجام اسلامی با نگاهی به جامعه جهانی اصلی اساسی است. آموزه های اسلام بدون استثنا زمینه ساز وحدت جامعه اسلامی و وحدت امت اسلامی را فراهم می کند. وحدت امت اسلام و جامعه اسلامی به تعبیر رسای مقام معظم رهبری، وحدت ملی در جامعه ما و انسجام اسلامی در امت اسلام یک اصل ضروری دین است، لذا پیشوایان دین بر آن اصرار دارند.  اسلام دین وحدت و انسجام است و امروز در زیر عمود ولایت فقیه که تمام مسلمین بر ضرورت اطاعت از او اتفاق نظر دارند، افتخار آفرین و عزت بخش شده است.

وی افزود:  پیامبر اکرم موسس نظام سیاسی هستند. ایشان با برجسته کردن اسلام، عزت انسانی، منزلت و کرامت انسان، راه را برای وحدت جامعه اسلامی هموار کردند.

ابوترابی فرد تصریح کرد: برای رسیدن به وحدت باید در زندگی فردی و خانوادگی در مسیر گسترش عدالت قدم برداریم. عدالت دلها را به یکدیگر نزدیک می کند و زمینه وحدت و انسجام جامعه اسلامی را فراهم می آورد و موجب می شود بعد از ۱۴۰۰ سال نویسنده مسیحی حضرت علی را به نام فریاد عدالت در تاریخ بنامد. عدالت زمینه وحدت و انسجام جامعه اسلامی را فراهم می‌کند، همچنین علم هم راه را برای وحدت هموارتر می‌‌کند.

وی ضمن گرامیداشت هفته بسیج، اظهار کرد: بسیج مستضعفین در ایران اسلامی، عراق، سوریه، یمن، فلسطین، لبنان و سراسر عالم اسلام تحت فرماندهی واحد و فرماندهی رهبر معظم انقلاب در برابر همه دنیای استکبار با قدرت ایستاده است. با اقتدار در کنار ملت فلسطین هستیم و جبهه مقاومت را در این اندازه قرار دادیم، به نحوی که رژیم صهیونیستی برابر مردم مظلوم غره تسلیم شد.

وی افزود: این وحدتی است که استکبار و نظام سلطه از آن سیلی‌های متعددی دریافت کرده و خواهند کرد.

ابوترابی‌فرد در ادامه ضمن بزرگداشت و تقدیر و تشکر از بسیج مستضعفین گفت: لازم است که با توجه به دانش، تجربه و نقش تعیین‌کننده و فعال و بازوان نیرومند و توانای نظام اسلامی که همان بسیج مستضعفین است و همچنین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و نیروهای هوایی مقتدر تقدیر و تشکر کرد. امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی به معنای واقعی کلمه، نیروهای مقتدر بازدارنده و امنیت‌آفرین هستند، لذا باید به اقتدار و توانایی‌های خود بیفزایند و البته که ما شاهد رشد و توانایی‌های آنها هستیم.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های خود با اشاره به انتخاب شهردار جدید تهران، توصیه کرد: اولاً شهردار منتخب تهران که دانش‌آموخته دانشگاه و در رشته معماری و شهرسازی صاحبنظر و تجارب مدیریتی طولانی دارد انتظار می‌رود نظر مقام معظم رهبری در تکیه بر صاحبان فکر و دانش و علم و همچنین فراهم آوردن زمینه حضور دانشگاه و مدیریت شهر تهران را فراهم آورد. 

ابوترابی‌فرد همچنین ادامه داد: دولت و شهردار قبل از آنکه به افزایش درآمدها فکر کنند باید به کاهش هزینه‌ها، ارتقا مدیریت و بهره‌وری بیندیشند، زیرا این راه حل معضلات کشور است و باید هزینه‌های مدیریت شهری کاهش یافته و رضایت مندی مردم و بهره‌وری آن ارتقا پیدا کند. کدام کشور و شهردار عاقلی با فروش تراکم، شهر را مدیریت می‌کند و کدام قاعده می‌گوید که معماری شهر را تخریب و درآمدزایی از طریق فروش تراکم و عوارض تغییر کاربری انجام شود؟ چرا که این موجب تخریب محیط زیست شهری خواهد شد و مردم از این موضوع ناراحت هستند. 

وی افزود: ما نیازمند شهری هستیم که بر اساس دانش و علم نقشه آن طراحی و اجرا شود، لذا راه را برای مدیریت مبتنی بر علم هموار کنیم، ما برای مدیریت کلانشهر تهران نیازمند به حضور تمام نهادهای موثر و دارای نقش در این عرصه هستیم.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: مدیریتی موفق است که راه را برای اجماع،‌ حضور و مشارکت مسئولان در نهادهای مختلف در مدیریت شایسته شهر تهران هموار کند و این هنر یک مدیر تواناست و از دولت هم همین انتظار را داریم.

ابوترابی‌فرد اظهار کرد: رسالت دستگاه‌های اجرایی این است که با صرف وقت و استماع نظرها زمینه مشارکت دلسوزان انقلاب و چهره‌های علمی و دانشگاهی را فراهم آورد و این همان راه رسیدن به عزت و اقتدار خواهد بود، لذا ارتقا بهره‌وری را در دستور کار خود قرار دهید.  با یک اتاق فکر راه را برای معماری شهر بر اساس رشد افقی هموار کنید زیرا این رشد با تفکر دینی و مذهبی سازگار است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به حوزه حمل و نقل شهری هم اظهار کرد: ساخت مترو یک کار بزرگ در کشور بود، ما در زمینه مترو سازی حداقل 100 سال از کشورهای دیگر دور بودیم و مدیران نالایق ما را از این نعمت ارزشمند دور کرده بودند، اما جمهوری اسلامی ایران با وجود جنگ و مشکلات اقتصادی، امروز حدود 300 کیلومتر خطوط مترو را در شهر تهران ساخته است.

ابوترابی‌فرد افزود: امروز در کنار شهرهایی قرار گرفته‌ایم که 150 سال پیش ساخت مترو را آغاز کرده‌اند، در حوزه مدیریت در این 40 سال با وجود برخی نقدها ساخت مترو با ارزش 60 هزار میلیارد تومان یک کار بزرگ بوده که روزانه 3 میلیون نفر با آن تردد می‌کنند.

وی خطاب به شهردار تهران گفت: به صورت جدی برای رفع مشکل حمل و نقل به این حوزه پرداخته و آن را در دستور کار خود قرار دهید.

امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به اینکه پسماند‌ مردم تهران دو برابر شهرها و کلان شهرهای مشابه این کلانشهر است بیان کرد: روزانه بین 8 تا 9 هزار تُن پسماند تولید می‌شود و مسئولان خدمات شهری آن را جمع‌آوری می‌کنند که ما می‌توانیم این مصرف را مدیریت کنیم.

ابوترابی‌فرد با تاکید بر اینکه شایسته نیست در زمان تحریم دو برابر دیگران پسماند در تهران تولید کنیم، ‌بیان کرد: این پسماندها با هزینه 800 میلیارد تومان جمع آوری می‌شود که با این رقم می‌توان به ساخت خطوط مترو و افزایش آن پرداخت.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد