دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه در جلسه مبارزه با مواد مخدر شهرستان اسلام‌آبادغرب مطرح کرد:

بیش از ۵ میلیارد تومان از اعتبارات کشوری هزینه مقابله با مواد مخدر می‌شود

کد خبر: 304058
|
09:37 - 1397/09/10
نسخه چاپی
بیش از ۵ میلیارد تومان از اعتبارات کشوری هزینه مقابله با مواد مخدر می‌شود
اسلام آبادخبر: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه با بیان اینکه اعتیاد بحث روز 170 کشور در دنیا است، گفت: بیش از ۵ میلیارد تومان از اعتبارات کشوری هزینه مقابله با مواد مخدر می‌شود.

به گزارشاسلام آباد خبر، اعتیاد نوعی بیماری مغزی مزمن، پیشرونده و عودکننده است که سبب می‌شود با وجود پیامدهای ناگوار مصرف مواد، فرد معتاد باز هم برای به دست آوردن یا مصرف مواد مخدر خود را به هر دری بزند. مصرف مواد مخدر، ساختار مغز و نحوه فعالیت آن را تغییر و ممکن است پایدار و بلند مدت باشد؛ در همین راستا است که بیش از 5 میلیارد تومان از اعتبارات کشوری هزینه مقابله با مواد مخدر شده است.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه در جلسه مبارزه با مواد مخدر شهرستان اسلام‌آبادغرب با بیان اینکه مشکل مواد مخدر مختص شهرستان اسلام‌آبادغرب نیست، اظهار داشت: اعتیاد بحث روز نه تنها ایران، بلکه 170کشور در دنیا است.

 

علی شمشیری ادامه داد: ستادمبارزه با موادمخدر و شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر در استان‌ها و شهرستان‌ها متولی ساماندهی موضوع موادمخدر هستند با سه کمیته اصلی شامل کمیته‌های فرهنگی؛ پیشگیری؛ درمان و مراقبت، یعنی نخست انجام کارهای فرهنگی و بعد پیشگیری و در آخر درمان و مراقبت لازم است.

 

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مواد مخدر در راس آسیب‌های شناخته شده است، عنوان کرد: 20 سال کوتاهی و غفلت در حوزه فرهنگی برجامعه را شاهد هستیم، سالی چند کانال ماهواره، سایت و فضای مجازی می‌بینید که علیه ایران فعالیت می‌کند، متناسب به مسئولیتی که داریم باید عمل کنیم.

 

شمشیری با بیان اینکه تا زمانی تقاضا هست عرضه هم هست، گفت: باید کادر تخصصی و فرهنگی در حوزه آموزش و پرورش، دانشگاه رازی و سایر دانشگاه‌ها تربیت شود تا در زمینه فرهنگی و پیشگیری کار مثبتی صورت بگیرد.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه با بیان اینکه در کشور بیش از ۵ میلیارد تومان از اعتبارات کشوری هزینه مقابله با مواد مخدر می‌شود، گفت: به پیشنهاد چند خانواده شهید مبارزه با مواد مخدر قرار بر این شد مکان‌هایی که در این رابطه مصادره می‌شود بعد از گرفتن مجوز از کمیسیون وزارت کشور ستاد مبارزه با موادمخدر متناسب با فعالیت اجتماعی تبدیل به کتابخانه، مکان‌های فرهنگی و پایگاه مقاومت بسیج شود.

 

مسئول زندان‌های اسلام‌آبادغرب نیز به شناسایی زندانیان مبتلا به ایدز و انتقال این تعداد از زندانیان با دستور دادستان به زندان مرکزی کرمانشاه اشاره و بیان کرد: جداسازی این زندانیان از زندانیان سالم انجام شده  به گونه‌ای که زندانیان مبتلا به مواد مخدر به زندان ماهیدشت انتقال داده شدند.

 

فرض‌الدین داوند با اشاره به بازرسی دقیق از افراد تازه ورود به زندان، گفت: شناسایی 11 مورد افراد مبتلا به مواد مخدر و جلوگیری از ورود به زندان، کلاس‌های آموزشی توسط کارشناسان بهداشت و درمان و 2 مورد کارگاه آموزشی در مورد ایدز و هپاتیت، اجرای کلاس‌های احکام و عقیدتی، اجرای مسابقات ورزشی، آموزش و برپایی کلاس‌های فنی و حرفه‌ایی برای زندانیان از جمله اقدامات صورت گرفته است.

 

کشف بیش از 7 کیلوگرم مواد مخدر

مسئول بخش مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی اسلام‌آبادغرب نیز، عنوان کرد: طی هشت ماه سال‌جاری، پلیس مواد مخدر اسلام‌آبادغرب تعداد 230 نفر معتاد دستگیر که شامل قاچاقچی، حمل کننده، معتاد، خرده فروش و توزیع کننده بوده است.

 

سرهنگ عباس علی‌دادی تصریح کرد: در کشف سلاح های غیرجنگی سه قبضه، توقف خودرو 12 دستگاه، توقیف موتورسیکلت 11 دستگاه، در بحث کشفیات مواد مخدر 7 کیلو و 717 گرم، کشف قرص متادون 12 هزار شربت متادو 75 هزار سی سی، قرص ترامادول یک هزار و 365 عدد و در بحث کشت خشخاش یک مزرعه کوچک که تشکیل پرونده و تحویل دادسرا شد.

 

وی در بحث پلمب قلیان‌سراها، اضافه کرد: با ورود دادستان ۲۱ قلیانسرا در این شهرستان پلمب شده است.

 

منبع: فارس

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد