رئیس شورای تجارت پاکستان و ایران:

تحریم‌ تاثیری بر همکاری‌ اقتصادی دو کشور ندارد

کد خبر: 304061
|
10:40 - 1397/09/10
نسخه چاپی
تحریم‌ تاثیری بر همکاری‌ اقتصادی دو کشور ندارد
رئیس شورای دوستی و تجارت پاکستان و ایران گفت: تحریم‌ها علیه ایران درگذشته نیز وجود داشت اما کل بازار دو کشور به روی یکدیگر باز بود، بنابراین تصویر می‌کنم که تحریم‌ها تاثیر زیادی بر روی همکاری‌های اقتصادی دو کشور نداشته باشد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسد ظاهر رئیس شورای دوستی و تجارت پاکستان و ایران در گفتگو با تسنیم اظهار کرد: در شرایط فعلی میزان تجارت دو کشور ایران و پاکستان به اندازه 5 درصد ظرفیت موجود هم نیست و باید افزایش یابد.

وی افزود: فرصتهای زیادی برای همکاری میان دو کشور وجود دارد؛ در گذشته ایران اقدام به واردات برنج از پاکستان می‌کرد اما اکنون ایران این نیاز خود را از پاکستان تامین نمی‌کند. 
 
رئیس شورای دوستی و تجارت پاکستان و ایران ادامه داد: در حال حاضر نیز میتوان برنج و میوه را از پاکستان به ایران صادر و از ایران به پاکستان، مواد نفتی و قیر صادر کرد؛ تصمیم داریم که روابط دوجانه و حجم مبادلات دو کشور را افزایش دهیم.
 
وی در پاسخ به اینکه چه رقمی برای حجم تجارت دو کشور در آینده پیش بینی می کنید، گفت:  اتاق دوستی تجارت پاکستان و ایران به این دلیل تشکیل شده است که میزان تجارت دو کشور افزایش یابد و بر این اساس می توان اهداف کمی نیز در باره حجم این تجارت، تعریف کرد.
 
تحریم‌ها تاثیری بر همکاری‌های اقتصادی پاکستان و ایران ندارد
رئیس شورای دوستی  و تجارت پاکستان و ایران درباره تاثیر تحریمها بر روبط اقتصادی دو کشور گفت:تحریم‌ها علیه ایران در گذشته نیز وجود داشت و موارد نفتی را شامل می‌شد، اما کل بازار دو کشور به روی یکدیگر باز بود، بنابراین تصویر می‌کنم که تحریم‌ها تاثیر زیادی بر روی همکاری‌های اقتصادی دو کشور نداشته باشد.
 
وی افزود: با توجه اینکه ایران و پاکستان با یکدیگر همسایه هستند، تحریم کشتی‌ها و بیمه‌ها تاثیری بر روی بازار موجود ندارد و ما میتوانیم به کار خود ادامه دهیم.
 
قوانین اداری در ایران برای پاکستانی‌ها سختگیرانه است
 
ظاهر با بیان اینکه تلاش می کنیم که سختی‌های موجود پیش روی تجارت دو کشور با کمک (دولت‌ها) کم و روند تجارت ساده شود، تصریح کرد: وضعیت قوانین و روال اداری در ایران برای تاجران پاکستانی بسیار سختگیرانه است درحالیکه تاجران پاکستانی علاقه زیادی برای همکاری با ایران دارند.
 
رئیس شورای دوستی و تجارت پاکستان و ایران گفت: در کشورهای دیگر، روند پیش روی تجارت را تسهیل می‌کنند اما این روند در ایران کند است؛ امیدواریم این روند تسهیل شود.
 
انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد