رائفی‌پور در کرمانشاه:

مشکلات اقتصادی ما هیچ ربطی به آمریکا ندارد /آدرس غلط به مردم ندهید

کد خبر: 304092
|
13:52 - 1397/09/12
نسخه چاپی
مشکلات اقتصادی ما هیچ ربطی به آمریکا ندارد /آدرس غلط به مردم ندهید
رائفی‌پور با بیان اینکه مشکلات اقتصادی ما هیچ ربطی به آمریکا ندارد، گفت: چرا آدرس غلط به مردم می‌دهید، اگر قرار بر دخالت آمریکا بود باید بر سوریه اثر می‌گذاشت.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ،علی اکبر رائفی‌پور شامگاه یک‌شنبه در نشستی با عنوان «منادیان عدالت و اصلاح» و با موضوع فسادستیزی و مطالبه‌گری در کرمانشاه که با استقبال زیادی از سوی جوانان هم روبه‌رو شد در ابتدا به تشریح وضعیت فعلی برای حضار پرداخت.

وی بیان داشت: دشمنان مدام در حال سیگنال فرستادن هستند؛ چرا اینقدر آمریکا و انگلیس برای جاسوس جزئی همچون نازنین زاغری تلاش می‌کنند و تا به حال دو وزیر امور خارجه برای آزادی‌اش صحبت کرده‌اند، اینها برای مردم ایران سیگنال می‌فرستند که برای ما جاسوسی کنید  ما پشت شما هستیم؛ اما در کشورهای دیگر جاسوس‌ها را اعدام می کنند تا بگویند جاسوسی و خیانت خط قرمز ماست.

این استاد دانشگاه افزود: 10 بار از این پالس‌ها بفرستند می‌گویند رهبر این جامعه ولو حضرت علی (ع) اگر فشار بیاورید کنار می‌آید؛ برای خیلی‌ها سوال است که چرا نمی‌توان با برخی‌ها که چندین میلیون رای هم دارند برخورد کرد، چون جامعه از هم می‌پاشد و امنیت از بین می رود.

رائفی پور خاطرنشان کرد: حضرت موسی (ع) هم نتوانست سامری را قصاص کند و آنرا مجبور به حصر برای عدم ارتباط با مردم کرد.

ا

 

در مورد حکومت‌داری توهم نزنید

این استاد دانشگاه گفت: در مورد حکومت داری توهم نزنید؛ مبارزه با فساد حتی برخی ها از نامش هم واهمه دارند.

وی در مورد ضرورت مبارزه با فساد هم بیان داشت: هیچ چیز جامعه اسلامی را به جنگ نمی‌کشد جز فساد مالی چون به آن می‌گویند دزدی و اینکه شما انقلاب کردید که بدزدید.

رائفی پور ادامه داد: وقتی این کار وارد مردم شد عده ای شروع می‌کنند به تبرج کردن و سلیقه مردم عوض می شود و توان استقامت ندارند؛ خوی کاخ نشینی و تجمل را رواج می‌دهند و ذائقه آنها عوض می‌شود و این یک خطر جدی است.

ا

 

چرا ادرس غلط به مردم می‌دهید؟

وی بیان داشت: مشکلات اقتصادی فعلی هیچ ربطی به آمریکا ندارد و پلان ارزی و بانک‌های ما مشکل دارند، چرا آدرس غلط به مردم می‌دهید؟

رائفی پور تصریح کرد: خیلی‌ها تلاش می‌کنند تا به مردم غالب کنند که مشکلات اقتصادی فقط به خاطر آمریکاست؛ 37 درصد اقتصاد ما با چین گره خورده است، اما یک سال و نیم است که در چین سفیر معرفی نمی کنیم.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: روسیه، چین و ژاپن دلار را از مبادلات خود کنار گذاشتند اما ما هنوز با دلار معامله می‌کنیم کارمندان سفارت برخی از کشورها برای پرداخت حقوق کارمندان سفارتشان در ایران دلار قاچاق می کنند.

وی خاطرنشان کرد: در مقابل پول‌های بلوکه شده و طلب‌های بین‌المللی می‌توان واردات انجام داد و ما به ازای ریالی آن را در کشور تحویل گرفت؛ اما مشکل وزارت صنعت، معدن و تجارت است، چون هم وزیر صنعت و معدن است و هم تجارت و بازرگانی، اگر واردات انجام شود می‌گویند وارادات تولید را از پا درآورده و مانع از انجام واردات می‌شوند لذا باید این دو وزارتخنه از هم تفکیک شوند.

رائفی پور بیان داشت: وزیر کشاورزی برای دومین بار قرار است استیضاح شود اما این استیضاح ماجرا دارد؛ به وزیر جهادکشاورزی می گویند چرا گندم را ارزان می‌خرید، اما نرخ خرید تضمینی گندم را شورای اقتصاد تامین می‌کند و نوبخت باید پاسخگو باشد ما که می‌دانیم این موضوع از کجا آب می‌خورد وقتی شخصی همچون عراقچی می‌گوید خرید گندم باید از قزاقستان باشد.

ا

 

برای نظارت بر نمایندگان مجبوریم شفافیت آرا داشته باشیم

وی با اشاره به فرمایشات امام راحل در مورد خوی کاخ نشینی که فرموند آن روزی که دولت ما توجه به کاخ‌نشینی پیدا کرد، آن روز است که باید فاتحه ملت و دولت را خواند، گفت:لذا ما باید این اخلاق کاخ نشینی را از مسئولان و مردم بزداییم.

رائفی‌پور تاکید کرد که در مبارزه با فساد مالی قواعد باید درست شود؛ ارز دو نرخی یعنی فساد، اگر 150 نفر فساد کردند و همه را هم دار بزنیم باز 150 نفر دیگر از آنها قوی‌تر روی کار می‌آید

این استاد دانشگاه بیان داشت: چرا مسئله ارز را ساماندهی نمی‌کنیم، چون ممر درآمد یک عده خاص است قوانین کجا اصلاح می‌شود در مجلس که در راس امور است و ما برای نظارت بر نمایندگانمان مجبوریم شفافیت آرا داشته باشیم از 225 نماینده که طرح شفافیت آرا را امضا کردند در زمان رای گیری تنها 55 نفر رای دادند که این یعنی 170 نفر منافق بودند و این طرح را رد نکردند اما ضربه فنی کردند.

وی در ادامه تصریح کرد: چرا ارزش پول ملی یک چهارم شد، تزریق نقدینگی روزانه بانکها هزار میلیارد تومان است و یارانه 40 هزار میلیارد تومانی ماهانه در مقابل این حجم از نقدینگی که دولتی‌ها می‌گویند شب پرداخت یارانه شب عزای ماست اصلا رقمی نیست.

رائفی پور با بیان اینکه حتی اگر از اول انقلاب در نظر بگیریم اختلاس‌ها بسیار جزئی است و هددرفت اقتصاد مشکل دارد، افزود: بانک ها پول های مردم را در تولید سرمایه کذاری نمی کنند با آن خانه می خرند و قیمت مسکن افزایش م‌ یابد و بعد هم نتیجه‌اش می‌شود اینکه ما نمی‌توانیم مسکن بخریم.

این استاد دانشگاه افزایش پایه پولی با نقدینگی 4 برابر شده و دلار به 4 برابر یعنی 12 هزار تومان رسیده است که این بلا را بانکها سر ما آوردند نه تحریم‌ها؛ بعد هم می‌گویند لعنت بر آمریکا باید برویم موشک‌ها را هم بدهیم.

وی تصریح کرد: اگر آمریکا عامل اصلی این وضعیت بود باید در سوریه تاثیر روی دلار می گذاشت.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد