مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی خبر داد:

حمایت دارویی از ۴۵۰ بیمار سرطانی در کرمانشاه

کد خبر: 304104
|
12:40 - 1397/09/13
نسخه چاپی
حمایت دارویی از ۴۵۰ بیمار سرطانی در کرمانشاه
مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی گفت: ۴۵۰ بیمار در استان از حمایت ‌های دارویی برخوردار هستند.

به گزارشاسلام آباد خبر، عبدالحسین زهتابان در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: سرطان در مراحل اولیه ایجاد درد نمی کند و علائم متغیری دارد اما در برخی از انواع آن احساس خستگی، ضعف زیاد، وجود توده در سینه یا هر قسمت بدن و هرگونه ضایعه جدید یا تغییر در ضایعه‌های موجود در بدن تغییر در دفع ادرار و مدفوع از جمله علائم ابتلا به آن محسوب می‌شود.

وی افزود: بیماران مبتلا به سرطان از نظر هزینه‌های دارویی مشکلاتی دارند و این بیماران باید مراحل بسیاری را جهت ادامه فرآیند درمان و شیمی درمانی انجام دهند وبرای تهیه دارو با مشکلاتی مواجه می شوند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی بیان کرد: بسیاری از داروهای تجویز شده توسط پزشک تحت پوشش بیمه قرار ندارد و هزینه هنگفتی را برای بیمار و خانواده به همراه دارد.

وی بیان کرد: هزینه‌های درمان بیماران شامل رادیوتراپی است که به عهده مرکز دارای دستگاه است، به این معنا که بیمار برای درمان رادیوتراپی هزینه پرداخت می‌کند.

زهتابیان تصریح کرد: بیمارستان امام رضا تنها دستگاه رادیوتراپی را در اختیار دارد و بیماران از شهرستان‌های ثلاث باباجانی، جوانرود، روانسر، اسلام آباد غرب به این مرکز مراجعه می‌کنند و مجبور به ماندن ۲۵ الی ۳۰ روز پیاپی هستند و با مشکل اسکان مواجه می شود.

وی با بیان اینکه انجمن حمایت از بیماران سرطانی با کمک خیران این مشکل را تا حدی مرتفع کرده و خانه های اجاره ای را با هزینه خود در اختیار بیماران قرار می‌دهد، افزود: این انجمن بر آن است تا با کمک خیران مکانی را تحت عنوان همراه سرا احداث و در اختیار بیماران قرار دهد.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی گفت: در حال حاضر حدود ۱۸ هزار نفر بیمار سرطانی در کشور وجود دارد و سالیانه یک هزار بیمار جدید نیز به این آمار اضافه می شود.

وی از تأسیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی در سال ۹۵ خبر داد و گفت: بیماران نیازمند تحت پوشش این انجمن هستند.

زهتابیان با بیان اینکه در استان ۴۵۰ بیمار از لحاظ هزینه داروی مورد حمایت قرار گرفته اند، افزود: از تمامی خیران تقاضا می شود کمک های خود را از طریق شماره حساب
۰۱۱۰۶۸۵۲۴۴۰۰۶ و شماره کارت ۶۰۳۷ ۹۹۱۸ ۹۹۶۷ ۴۳۰۷ بانک ملی و شماره کارت ۵۸۹۲ ۱۰۱۲ ۰۰۲۶ ۹۴۲۷ بانک سپه واریز کنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

آخرین مطالب

پربازدیدترین ها