دادستان اسلام‌آباد غرب مطرح کرد:

نوجوانان و جوانان هر روز به پرتگاه نزدیک و نزدیک‌تر می‌شوند

کد خبر: 304109
|
13:10 - 1397/09/15
نسخه چاپی
نوجوانان و جوانان هر روز به پرتگاه نزدیک و نزدیک‌تر می‌شوند
اسلام آبادخبر: دادستان اسلام‌آباد غرب گفت: اعتیاد به مواد مخدر در میان جوانان و نوجوانان افزایش پیدا کرده است و این قشر روزبه‌روز به پرتگاه نزدیک و نزدیک‌تر می‌شوند.

به گزارشاسلام آباد خبر، سجاد ملایری صبح امروز در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر اسلام‌آباد غرب، اظهار داشت: بنده با حضور در مناطق مختلف شهرستان مشکلات را خود شخصا دیده‌ام و فروش، توزیع، حمل، استعمال و اعتیاد به مواد مخدر مشکل و جرم نخست شهرستان اسلام‌آباد غرب است.

 

 

دادستان اسلام‌آباد غرب ادامه داد: اکثر رفتارهای مجرمانه و حتی خود جرم یا به تبعات و منشا آن از همین اعتیاد به مواد مخدر و مسائل مربوط به مواد مخدر است، آموزش همگانی بهترین راهکار برای آگاه‌سازی افراد در جامعه است.

 

 

*سگ‌های مواد‌یاب در اسلام‌آباد غرب وجود ندارد

وی تاکید کرد: امکانات و تجهیزات حتی خودروی کافی و مناسب در بخش مبارزه با موادمخدر نیروی انتظامی بسیار‌بسیار اندک است و یکی از امکانات لازم و ضروری وجود سگ‌های مواد‌یاب است که در شهرستان اصلا وجود ندارد.

 

 

دادستان اسلام‌آباد غرب ضمن تاسف از دیدن صحنه‌هایی در راستای ارتکاب جرم از این قبیل، ادامه داد: صحنه‌هایی دربرخی اماکن دیده می‌شود که خانم‌ها از آقایان حرفه‌ای‌تر در پخش مواد مخدر عمل می ‌کنند، حتی حضور خانم‌ها در بخشی از قلیان‌سراها امروزه به امری عادی و رو به رشد تبدیل شده است.

 

 

ملایری تصریح کرد: اعتیاد به مواد مخدر در میان جوانان و نوجوانان افزایش پیدا کرده است و شاهد خرید مواد از نوجوانان بوده‌ایم و باید واقعیت‌ها را بیان کرد.

 

 

وی ادامه داد: با صرف نظر ازدانشگاه، مدارس بیشترین آسیب را در این رابطه دارند، نوجوانان و جوانان ما روز به روز پرتگاه نزدیک و نزدیک تر می شوند

 

 

این مسؤول در خصوص ضررهای مصرف قلیان، گفت: مصرف یک قلیان در برابر مصرف یک نخ سیگار به میزان یک‌صد و 25 برابر بیشتر دود تولید کرده و حجم قطران موجود در آن 25 برابر بیشتر از یک سیگار بوده و همچنین میزان نیکوتین وارد شده به بدن افراد مصرف‌کننده قلیان در برابر کسانی که سیگار مصرف می‌کنند، 2.5 برابر بیشتر است.

 

 

وی تاکید کرد: چه بسا در این قلیان‌ها مواد مخدر نباشد و این را هم به یاد داشته باشیم که قلیان 70 برابر سیگار نیکوتین مضرتر است و این قلیان‌سراها تبدیل به مکانی برای ارتکاب رفتارهای مجرمانه شده است.

 

 

ملایری با بیان اینکه شیوه‌های فروش و مصرف مواد مخدر بسیار متنوع و حرفه‌ای شده است، افزود: در بحث آموزش در مدارس باید قانون مبارزه با مواد مخدر و تبعات استفاده و مقابله از آن و مقابله در مدارس آموزش دهیم و یاد بگیریم با آموزش و پیشگیری موفق هستیم.

 

 

وی در پایان، تاکید کرد: تمامی سازمان‌ها و نهادها در بحث مبارزه با مواد مخدر باید پیش قدم بوده و فقط مختص دستگاه قضایی و نیروی انتظامی نباشد./فارس

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد