لاریجانی در دیدار با رئیس دومای روسیه:

نشست آستانه سازوکار قابل اقتباسی برای سایر مسائل منطقه دارد/ ضرورت تحکیم روابط میان ایران و روسیه

کد خبر: 304123
|
10:45 - 1397/09/17
نسخه چاپی
نشست آستانه سازوکار قابل اقتباسی برای سایر مسائل منطقه دارد/ ضرورت تحکیم روابط میان ایران و روسیه
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت افزایش همکاری‌ها میان ایران و روسیه، گفت: لازم است تفاهم‌نامه‌های میان ایران و روسیه به حوزه اجرا درآید تا نتیجه‌بخش باشد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی شب گذشته (جمعه، 16 آذرماه) با ویاچسلاو والودین رئیس دومای روسیه که به منظور شرکت در دومین کنفرانس رؤسای مجالس 6 کشور آسیایی پیرامون مبارزه با تروریسم در ایران حضور یافته است، دیدار و گفت و گو کرد.

 
وی در این دیدار خطاب به رئیس دومای روسیه گفت: ملاقات های مکرر با شما نشان از عمق همکاری و دوستی دو کشور و اراده برای گسترش روابط دارد.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه مدل های همکاری به وجود آمده در منطقه قابل اقتباس برای سایر مسائل است، عنوان کرد: نشست آستانه یکی از نمونه های بارز همکاری میان کشورها برای حل بحرانی در منطقه است که ابتکار خوبی جهت حل مسأله سوریه بود.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: ایران با استفاده از ظرفیت های داخل برای مقابله با تحریم ها آماده است.
 
رئیس دومای روسیه: ایران و روسیه تبدیل به ید واحد دربرابر تحریم‌های آمریکا شده‌اند/ ایجاد سازوکارهایی برای گسترش روابط پارلمانی دو کشور
ویاچسلاو والودین رئیس دومای روسیه نیز در این دیدار ضمن تشکر از میزبانی جمهوری اسلامی، گفت: این چهارمین دیدار ما در سال جاری است که نشان از اراده دو کشور برای تقویت روابط دارد.
 
رئیس دومای روسیه در ادامه با بیان اینکه رؤسای جمهور روسیه و ایران دستورات مؤثری برای توسعه روابط دو کشور صادر کرده اند، اظهار داشت: دومای روسیه نیز در این خصوص اقدام به قانونگذاری های لازم خواهد کرد و در این راستا سازوکارهایی ایجاد کرده ایم تا گفتگوهای بین پارلمانی نیز گسترش یابد.
 
وی در ادامه با تأکید بر اینکه صرفا برخی چالش های مشترک باعث قرابت روسیه و ایران نشده است، یادآور شد: معتقدیم شراکت راهبردی میان ایران و روسیه برای منافع مشترک دو طرف نیاز است.
 
والودین در ادامه با ابراز آگاهی از چالش هایی که جمهوری اسلامی به واسطه تحریم های آمریکا با آن مواجه است، عنوان کرد: تحریم ها ما را بیش از پیش به یکدیگر نزدیک کرده و امروز تبدیل به یک ید واحد در برابر آنها شده و سیاست واحدی را در این حوزه دنبال می کنیم.
 
رئیس دومای روسیه در پایان با ابراز امیدواری از اثربخش بودن کنفرانس پیش رو، خاطرنشان کرد: توسعه روابط منطقه ای و بین المللی در این اجلاس مورد بحث قرار می گیرد و لازم است شرایط برای توسعه هرچه بیشتر روابط میان 6 کشور بررسی شود.
 
انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها