گزارش مرصاد از یک جشنواره پُرحاشیه؛

شوی «بی‌بندوباری» در یک جشنواره «فرهنگی» /فضاحت استعفا بردار نیست

کد خبر: 304124
|
11:03 - 1397/09/17
نسخه چاپی
شوی «بی‌بندوباری» در یک جشنواره «فرهنگی» /فضاحت استعفا بردار نیست
جشنواره بازی‌های بومی و محلی در اسلام‌آبادغرب با حواشی تاسف‌باری همراه بود که به شوی «بی‌بندوباری» تبدیل شد و برخی بانیان آن استعفا کردند.

به گزارشاسلام آباد خبر،جشنواره‌ بازی‌های بومی و محلی در همه جا مکانی برای ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی و حفظ ارزش‌ها و سنت‌های قدیمی است.

احیای بازی‌های بومی و محلی زنده نگه داشتن اصالت، فرهنگ و رسوم کهن هر منطقه است؛ این بازیهای بومی و سنتی برای نسل های مختلف هنوز هیجان‌انگیز و شادی‌بخش است و فرهنگ و آداب و رسوم های‌های اصیل را زنده نگه می‌دارد.

حالا تصورش را بکنید که در چنین جشنواره‌ای که باید نماد فرهنگ هر منطقه باشد اتفاقاتی رخ دهد که کاملا ضدفرهنگی است و به شوی بی‌بندو باری با کنار رفتن حجاب بانوان در حضور مردان کشیده شود.

آن هم در شهر شهیدان مرصاد که باید برنامه‌های این چنینی با حساسیت بسیار بالایی انجام شود تا شاهد اتفاقات این چنین حتی به صورت سهوی و از روی اشتباه هم نباشیم.

اسلام‌آبادغرب بیکارترین شهرستان کشور در حوزه جوانان بسیار بیشتر از چنین برنامه‌های سرگرم‌کننده‌ای به کار و ایجاد اشتغال نیاز دارد و عدم استقبال مردم این شهرستان از این برنامه که صندلی‌های خالی نظاره‌گر آن بودند هم این موضوع را تایید می‌کند که درد مردم شادی و نشاط نیست، اشتغالی است که نبودش شور و نشاط و پویایی را از آنها می‌گیرد.

 

 

با شادی مردم مخالف نیستیم /با اختلاط زن و مرد مخالفیم

حجت‌الاسلام مهری امام جمعه اسلام‌آبادغرب در گفتگو با مرصادنیوز ضمن انتقاد از اتفاقات این جشنواره اظهار داشت: چند نفر از بانیان این حرکت استعفا دادند.

وی با اشاره به حواشی تاسف‌بار این جشنواره بومی محلی گفت: مخالفتی با شادی و شور و نشاط مردم نداریم و احیای سنت‌ها را امری خوب و پسندیده می‌دانیم، اما با پایکوبی و اختلاط زن و مرد مخالفیم و نمی‌پذیریم.

امام جمعه اسلام‌آبادغرب افزود: آنچه در این جشنواره رخ داده حضور بانوان با پوشش زننده و اختلاط زن و مرد و پایکوبی آنها بوده که خلاف شرع است و با آن مخالفیم و نمی پذیریم در شهر شهیدان مرصاد این چنین برنامه‌هایی با حواشی بسیار ناشایست داشته باشیم.

حجت‌الاسلام مهری تصریح کرد: با بانیان این مراسم صحبت کردیم که خودشان هم پذیرفتند و گفتند مه باید مدیریت می کردیم، تعمدی نبوده است.

امام جمعه اسلام‌آبادغرب ادامه داد: باید با مدیرانی که ضعف مدیریت داشته اند در این خصوص برخورد کنند.

 

1

 

ظاهرا چندین نفر از بانیان و مسببان این اتفاقات و حواشی تاسف‌بار استعفا کرده‌اند؛ اما این فضاحت‌ها استعفا بردار نیست و باید با آنها برخورد شود حتی اگر تعمدی هم در کار نبوده باشد.

اداره‌کل ورزش و جوانان استان که تمام تمرکزش را بر حوزه ورزش مترکز کرده است، عجالتا توضیح دهد که در حوزه جوانان و رفع مشکلات و معضلات گریبانگیر این قشر چه اقداماتی انجام داده است.

این برنامه‌هایی که با چاشنی بی‌حجابی و پایکوبی همراه می‌شود - متاسفانه با آنها برخوردی هم از سوی مقامات مربوطه نمی‌شود- دردی از جوانان دوا نمی‌کند و صرفا یک سرگرمی چندساعته است که آن هم با این اقدامات بی‌ملاحظه کاملا بر عکس مسیر اهداف والای آن حرکت می‌کند.

 

منبع: مرصاد

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها