رئیس پلیس فتای کرمانشاه:

گول برنده شدن در سایت‌های قرعه‌کشی را نخورید!

کد خبر: 304161
|
09:04 - 1397/09/21
نسخه چاپی
گول برنده شدن در سایت‌های قرعه‌کشی را نخورید!
رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه گفت: برخی از سایت‌ها با ترفند قرعه‌کشی به اطلاعات خصوصی مردم دست پیدا می‌کنند.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، علی کریمی اظهار داشت: به تازگی سایت‌های مختلفی در فضای مجازی راه‌اندازی شده است که با وعده‌های مخلف از جمله برنده شدن خودرو، بسته های رایگان اینترنتی شماره تماس افراد را دریافت می کنند.

وی افزود: کاربران با تصور اینکه ثبت شماره تماس تلفن‌همراه در اینگونه سایت‌ها مشکلی به همراه ندارد شماره خود را درج و ارسال می کنند در حالی که مجرمان ممکن است از شماره تلفن همراه آن‌ها سوءاستفاده و دست به کلاهبرداری بزنند.

 رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه بیان کرد: کلاهبرداران می‌توانند شماره تلفن‌همراه قربانیان را در بانک‌های اطلاعاتی ثبت کرده و به فروش برسانند و یا درقبال دریافت وجه در پیج های اینستاگرامی، کانال و گروه های تلگرامی به عنوان ممبر عضو نمایند.

وی تصریح کرد: همچنین ممکن است با فرد قربانی تماس گرفته و به بهانه برنده شدن جایزه او را پای دستگاه عابربانک کشانده و یا اطلاعات مالی وی را دریافت نمایند.

کریمی به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان اطلاعات هویتی خود از جمله کدملی، شماره شناسنامه و یا شماره تماس خود را در سایت‌های بی‌نام و نشان و نامشخص وارد نکنید و در صورت مشاهده پیج را مسدود کنید.

وی گفت: همچنین شهروندان به پیامک و تماس با عنوان برنده شدن جایزه توجه نکرده و به هیچ عنوان به دستگاه عابربانک مراجعه نکنید زیرا اگر برنده جایزه شوید نیازی به مراجعه شما به دستگاه عابر بانک نیست.

این مقام انتظامی در پایان گفت: پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و آنان می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی را به کارشناسان این پلیس گزارش کنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها