بازار مجبور به تخفیف شد؛

کاهش ۱۵درصدی قیمت لوازم خانگی از شنبه آینده

کد خبر: 304163
|
09:33 - 1397/09/21
نسخه چاپی
کاهش ۱۵درصدی قیمت لوازم خانگی از شنبه آینده
درپی افزایش شدید قیمت لوازم خانگی و رکود بی سابقه در خرید مردم، فروشندگان بالاخره مجبور به کاهش قیمت شدند و طبق اعلام رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران، از شنبه آینده کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت را شاهد خواهیم بود.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناسان تولید و فروش لوازم خانگی با بیان اینکه بازار عرضه نباید بیش از این در رکود باقی بماند، کاهش قیمت 10 تا 15 درصدی لوازم خانگی را یک فرصت اعلام کردند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران با اشاره به کاهش قیمت 10 تا 15 درصدی سه برند داخلی اسنوآ، دوو و بوتان که از روز شنبه آغاز خواهد شد، گفت: دو برند خارجی بکو و بوش نیز قیمت اجناس لوازم خانگی خود را کاهش داده اند.
 
 طحان‌پور با اشاره به اینکه 4 ماه دیگر میوه ی دلار 5 هزار تومانی راهی بازار خواهد شد، گفت: تولید کننده داخلی از ارز نیمایی 8 تا 9 هزار تومانی استفاده کرده است و کاهش قیمت لوازم خانگی به خاطر کاهش قیمت کاذب ارز است.
 
محمد طحان‌پور گفت: اگر خریداران از فروشگاه های دارای جواز کسب خرید کنند، دیگر افزایش قیمتی نخواهیم داشت.
 
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با اشاره به اینکه ثبات قیمت به علت حذف بازار سیاه ارز است، گفت: الان کالاهای درجه یک داخلی کاهش قیمت داده اند و برخی از آنها به صورت قسطی و اعتباری کالا ارائه می دهند.
 
سخنگوی اتحادیه تولیدکنندگان لوازم خانگی با بیان اینکه تولیدکنندگان از ارز دولتی 4200 تومانی استفاده نکرده اند و فقط از ارز نیمایی استفاده شده است، گفت: قیمت ارز نیما از ابتدا تا امروز 10 درصد هم افزایش داشته است.
 
او گفت: لوازم خانگی های تولید داخل اگر با ارز آزاد تامین قطعات می کردند، قیمت ها از این هم بالاتر رفته بود.
 
محمدرضا غزنوی با بیان اینکه تولید و جنس لوازم خانگی در بازار هست اما خریدار نیست، افزود: اگر تاکنون کاهش قیمتی صورت گرفته است بابت ثبات نسبی در قیمت ارز است اما کاهش قیمت لوازم خانگی بیش از این اتفاق نخواهد افتاد.
 
او افزود: با کم شدن قدرت خرید مردم از سه هفته پیش در یک رکود تورمی قرارگرفته ایم، امروزه تولید هست ولی خریدار نیست و تولیدکننده در یک بن بست قرار گرفته است.
 
غزنوی با بیان اینکه برخی از صنایع وابسته به تولید داخلی لوازم خانگی تا 120 درصد افزایش قیمت داشته اند، افزود: تولید کنندگان داخلی تا ابتدای شهریور امسال افزایش قیمت چندانی نداشته است.
 
او گفت: در بازار امروز 2400 درصد نسبت به سال گذشته نیاز به سرمایه در گردش بیشتر شده است، این کاهش قیمت یک فرصت است اما پایدار نخواهد بود.
 
سخنگوی اتحادیه تولیدکنندگان لوازم خانگی با بیان اینکه  وقتی کالایی با 50 درصد مواد اولیه تولید شود، تولید داخلی گفته می شود گفت: برای حفظ اشتغال، تولید کننده نباید بیش از این در رکود باقی بماند.
 
عضو انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان هم با بیان اینکه در بازار لوازم خانگی سه تخلف عمده  گرانفروشی، کالاهای تقلبی و ضمانت های تقلبی وجود دارد، گفت: کاهش قیمت ارز تاثیر گذار است اما تاثیر آن بر بازار فروش زمان بر است و دست کم 4 ماه دیگر اتفاق می افتد این در حالی که افزایش قیمت ارز بلافاصله در قیمت لوازم خانگی تاثیر گذاشت.
 
او با بیان اینکه افتخار ما کالای ایرانی است یک شعار است، افزود: همه کالاهای ساخت داخل وابسته به ارز نیست و در افزایش قیمت ها مردم متضرر می شوند.
 
محمد محمدی با بیان اینکه سوء استفاده در هر دو طرف تولیدکننده و مصرف کننده وجود دارد، افزود: در یک سال گذشته قیمت ها چندین برابر شده است.
 
او گفت: کار هدیه دادن و تخفیف دادن، ارزانی نیست بلکه گران تر بوده و گران شده است.
 
انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها