با حضور معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه برگزار شد؛

جلسه شورای آموزش وپرورش اسلام آبادغرب

کد خبر: 304165
|
11:59 - 1397/09/21
نسخه چاپی
جلسه شورای آموزش وپرورش اسلام آبادغرب
اسلام آبادخبر: با حضور معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه جلسه شورای آموزش وپرورش اسلام آبادغرب برگزار شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، جلسه شورای آموزش وپرورش شهرستان اسلام آبادغرب با حضور دکتر ناهید فضلی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش وپرورش استان کرمانشاه و روسای دوره اول و دوم آموزش ابتدایی استان با مدیریت دکتر افشین کریمی فرماندار شهرستان و رئیس شورای آموزش و پرورش برگزار گردید.

 

در ابتدای جلسه  رئیس آموزش و پرورش اسلام آبادغرب گزارشی از فعالیت های آموزش وپرورش در آبان  وآذرماه ارائه نمود.

 

در ادامه دکتر ناهید فضلی با اشاره به موفقیت های آموزش وپرورش درحوزه آموزش ابتدایی گفت: شهرستان اسلام آبادغرب در حال تغییر چهره آموزش از شیوه سنتی به شیوه های نوین آموزشی با استفاده از فرهنگ بومی و محلی درچارچوب سند تحول بنیادین می باشد.

 

وی با اشاره به اهمیت منابع انسانی گفت: آموزش می تواند انسان ها را بسازد و عامل انسانی است که ثروت وسرمایه جامعه محسوب می شود. آموزش وپرورش به عنوان محور توسعه هر کشوری دارای بالاترین پتانسیل نیروی انسانی کار آمد است که نیازمند توانمند سازی وتغییر چهره سنتی به شیوه مدرن ونوین می باشد.

 

وی  گفت: آموزش وپرورشی کار آمد و توسعه یافته است که ازمشارکت جمعی سایر نهادها بهره مند شود.

اگر بخواهیم آموزش وپرورشی توسعه یافته داشته باشیم، باید آموزش ابتدایی با کیفیت شود و برای با کیفیت بودن در این دوره لازم است روی پیش دبستانی در دو بعد توسعه کمی و کیفی سرمایه گذاری کنیم که خوشبختانه با برنامه ریزی های انجام شده، استان کرمانشاه از رتبه 31 کشوری از نظر پوشش تحصیلی دوره پیش دبستانی به رتبه اول کشوری ارتقاء یافته است.

 

وی باشاره به ظرفیت های شهرستان اسلام آبادغرب در جذب پیش دبستانی گفت: اسلام آبادغرب با 85 درصد جذب در پیش دبستانی، رتبه اول استان را دارا می باشد و جز اولین شهرستان هایی است که برنامه درهم تنیده با زلزله را در استان اجرا نمود.

 

وی خاطرنشان کرد: آموزش و آشنایی اولیا با برنامه های آموزش وپرورش از اولویت های  مهم می باشد که جهت آگاهی بخشی، کتابی تحت عنوان «کارِ خانه در تار و پود مدرسه» توسط این حوزه تالیف شده و در اختیار اولیا قرار گرفته است.

 

در ادامه کریمی فرماندار شهرستان و رئیس شورای آموزش و پرورش گفت: تامين نيازمندی های حوزه آموزش و پرورش بايد در اولويت كار دستگاه های اجرايی شهرستان باشد و خوشبختانه با وجود كادر آموزشی مجرب و دلسوز در اسلام آبادغرب، افتخارات مهمی برای اين حوزه در سطح استان و در كشور به ثبت رسيده است.

 

وی گفت: هيچ دانش آموزی در اين شهرستان حتی معلولين، بنا به هر دليلی نبايد از تحصيل باز بمانند و دستگاه های حمايتی بايد با هماهنگي آموزش و پرورش در صورت وجود چنين مواردی ضمن شناسايی، زمينه حضورشان را در كلاس های درس فراهم نمايند.

 

كريمی افزود: در اين شهرستان با تلاش های مجموعه آموزش و پرورش، براي حداقل دانش آموزان كلاس درس داير است و علی رقم برخی كمبود اعتبارات، در حال حاضر 13 مدرسه در اين شهرستان در حال ساخت است و بيش از 1700 نفر دانش آموز در مقطع پيش دبستانی درحال آموزش هستند.

 

در پایان با اهدای لوح تقدیر، از مدیر آموزش و پرورش و معاون آموزش ابتدایی شهرستان تقدیر بعمل آمد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها