بازوند:

جرائم ماده ۱۰۰ نباید به محل درآمدی برای شهرداری‌ها تبدیل شود

کد خبر: 304175
|
11:11 - 1397/09/22
نسخه چاپی
جرائم ماده ۱۰۰ نباید به محل درآمدی برای شهرداری‌ها تبدیل شود
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه نباید جرائم ماده ۱۰۰ قانون به محل درآمدی برای شهرداری ها تبدیل شود، گفت: شهردادان باید بدانند ماده ۱۰۰ برایشان درآمد پایدار نیست.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، هوشنگ بازوند صبح امروز در دوره آموزشی کمیسیون ماده صد شهرداری که در استانداری کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: قانون شهرداری‌ها از بهترین قانون‌هاست و شهرداری مقتدر است که از این قانونها به خوبی بتواند استفاده کند.

وی افزود: به مرور تبصره هایی به قانون ماده ۱۰۰ اضافه شد که آنرا به یک منبع درآمدی برای شهرداریها تبدیل کرد که مشکلات زیادی را در این راستا به وجود آورد.

استاندار کرمانشاه گفت: اولین مشکل این بود که نظام سلامت اداری را خدشه دار کرد و با این روند یک شهردار احساس می کند برای او هزینه کار قانونی بیشتر از کار بی قانون است.

وی عنوان کرد: هنر شهرداری است که اجازه ندهد تخلف در ساخت و سازها صورت بگیرد و هزینه کار قانونی را کمتر از کار بی قانون کند و کاری کند که هزینه رعایت نکردن قانون برای شهروندان سنگین باشد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه نباید جرائم ماده ۱۰۰ قانون به محل درآمدی برای شهرداری ها تبدیل شود، تصریح کرد: شهردادان باید بدانند ماده ۱۰۰ برایشان درآمد پایدار نیست و فکر نکنند با قانون فروشی درآمد خوبی را می توانند کسب کنند چرا که این اتفاق به معنای فروختن جسم شهر و حق وحقوق مردم است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۰۰ پرونده ساخت و ساز در نوبت قلع بناست، اظهار داشت: این امر نشان می دهد هیچ کنترلی روی ساخت و سازها صورت نمی گیرد و شهرداریها نباید اجازه دهند بناها به این مرحله برسد.

بازوند در ادامه به لزوم جذب سرمایه گذاران برای بالابردن سرمایه شهروندان و شهرداریها اشاره کرد و افزود: یکی از مشوق ها در این راستا حذف بروکراسی طولانی شهرداریها است.

وی بیان داشت: با رعایت خط قرمزها در ساخت و ساز به نوعی مهندسی اجتماعی را رعایت کردیم و در این صورت می توانیم به امنیت اجتماعی دست پیدا کنیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه تخلف ها نا امنی در جامعه به وجود می آورد، گفت: شهرداریها باید از هر نوع تخلفی پیشگیری کنند تا بعد مجبور نشوند هزینه های زیادی متحمل شوند.

وی عدم نظارت را عامل به وجود آمدن سکونت گاههای غیر رسمی اعلام کرد وگفت: عدول از وظیفه قانونی یک مجموعه در شهرداری، هزینه های سنگینی را برای شهر و کشور به دنبال دارد.

بازوند تصریح کرد: اداره شهر نیازمند قانون و مقررات است و بدون قانون نمی توان شهر را اداره کرد و اگر ماده ۱۰۰ تبدیل به یک منبع درآمد شود یعنی شهردار شهر را با بی قانونی اداره می کند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها