مسئول سازمان فضای مجازی بسیج:

گیت وی های اینترنت دروازه آسیب پذیری کشور/ نگاه کاسبکارانه دلیل توقف شبکه ملی اطلاعات است/ تلگرام حاکم افکار عمومی در کشور

کد خبر: 304178
|
14:01 - 1397/09/22
نسخه چاپی
گیت وی های اینترنت دروازه آسیب پذیری کشور/ نگاه کاسبکارانه دلیل توقف شبکه ملی اطلاعات است/ تلگرام حاکم افکار عمومی در کشور
اسلام آبادخبر: مسئول سازمان فضای مجازی بسیج در بوشهر گفت: هدف دشمن چیزی جز براندازی هویتی یا ساختاری نظام جمهوری اسلامی نیست.

به گزارشاسلام آباد خبر،  اولین گردهمایی فعالان فضای مجازی بسیج استان بوشهر با حضور جمعی از مسئولین مرتبط با فضای مجازی، بسیجیان فعال فضای مجازی بسیج و مسئول سازمان فضای مجازی بسیج در سالن اجتماعات سازمان تامین اجتماعی بوشهر برگزار شد.

 

مسلم معین مسئول سازمان فضای مجازی بسیج در اولین گردهمایی فعالان فضای مجازی بسیج استان بوشهر، گفت: در فضای مجازی حوزه نبرد سخت و نرم وجود دارد، مجموعه از آن به سایبر و سایبر الکترونیک بر می گردد که مربوط به حوزه نظامی است اما متولی خاص خودش دارد و نظام جمهوری اسلامی به برکت حضور نیروهای متخصص در این حوزه حراست و حفاظت می کند، نبردهای سایبری که در دنیا معمول است با تکنولوژی سیستم های ساختاری و زیرساختی هدف می گیرند و نیروهای مسلح به ویژه سپاه قدرتمندانه از کشور دفاع می کند.

 

بدون عنوان

معین اظهار کرد: در حوزه جنگ نرم و شناختی در برهه ای دچار مشکل بودم تحت تاثیر دشمن قرار داشتیم که شامل عدم رسیدن به بدنه اجتماعی فعال در این جریان و دیگری عدم شناخت برای سوژه های رسانه ای و هدف یابی و عملیات بود. 

وی گفت: هدف دشمن چیزی جز براندازی هویتی یا ساختاری نظام جمهوری اسلامی نیست و هیچ هدفی جز این ندارد، کلید واژه هایی با همین موضوع همیشه سردمدار جنگ نرم بوده است.

وی ادامه داد: راهبرد این هدف تغییر ذائقه سیاسی و اجتماعی و فرهنگی مردم در دستور کار است و تاکتیک مختلف عملیات روانی هر روز اجرا می کنند و ذهن مردم را تحت تاثیر قرار می دهند مثل جایگاه زن در خانواده و موضوعاتی معیشتی و ... است و رهبر انقلاب که می فرمایند مواظب باشید جای شهید و جلاد، خادم و خائن و... تغییر نکند به این موضوع اشاره دارند یا جایگاه بعضی ارزش ها در جامعه تنگ تر می گردد به این دلیل است.

معین عنوان کرد: ما در این عرصه بهترین فضایی که می توانیم استفاده کنیم استفاده از بسیج است و چند مدت پیش در همایشی که در تهران داشتیم فرمانده بسیج موجودیت لشکر سایبری بسیج را رسما اعلام کرد که همان شبکه مردمی سایبری انقلاب است که در همه لایه ها برنامه ریزی شده است تا حضور فعال خواهد داشت. 

وی ادامه داد: یک مدل بومی سازی شده متشکل از 3 موضوع و 13 لایه برنامه ریزی شده است مثل شبکه های اجتماعی و تولید و رصد و... فعالیت می کند و بسیجیان بوشهر در برنامه ای 48 ساعته که در چند مدت پیش با حضور فعالان سایبری بسیجی کشور برگزار گردید توانستند در دو رشته یک مقام اول و یک مقام سوم کسب کنند و در این نمایشگاه این رویداد در حوزه بازی سازی، نرم افزار و تولید محتوا دستاوردها بسیج معرفی گردید. 

معین گفت: به استناد داده ها تولید محتوای انقلابی که از لحاظ تعداد سکو و چه میزان تولید محتوا و کیفیت به شدت رو به افزایش است و در جاهایی غلبه پیدا کرده است که به دلیل فعالیت بسیجیان است. 

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج در بوشهر گفت: در حوزه زیرساخت کنترل با دولت است و اصلی ترین مطالبه رهبر انقلاب شبکه ملی اطلاعات است. یک نگاه مبتنی بر منافع جریانی و منافع گروهی و کاسبکارانه باعث شده شبکه ملی اطلاعات متوقف شود و هر چقدر شبکه سازی و فعالیت صورت گیرد ما باز هم در زمین دشمن بازی می کنیم. مطالبه اصلی فعالان فضای مجازی باید بومی سازی این بستر باشد.

وی ادامه داد: همایشی که برگزار شد اندیشکده های مهمی در جهان را درگیر خود کرد. روزنامه ژورنالیست پست رژیم صهیونیستی نوشت به آب انداختن ناو سهند و برگزاری این همایش و تشکیل شبکه مردمی را کنار هم گذاشته بود و نوشته بود جمهوری اسلامی در مقابل تهدیدات دشمنانش چه در دریا، زمین و آسمان و فضای مجازی جدی است. 

معین گفت: در حوزه شبکه های اجتماعی ما ضعف داریم و یک مورد پیام رسان داخلی است و در جاهای دیگر هم گفته ام حاکم جمهوری اسلامی در حوزه جهت دهی به افکار عمومی الان مدیر تلگرام است و شبکه هایی مثل اینستاگرام و غیره است. این چه نگاه کاسبکارانه ای است که باید در برابر تقویت پیام رسان های بومی مقاومت کنیم و خروج یک پلت فرم خارجی از کشور انجام نشود و این یک موضوع است و حالا شما ببینید در برابر شبکه ملی اطلاعات چه مقاومت هایی می شود.

وی ادامه داد: این موضوع باید یک دغدغه عمومی و موج شود و همه شما در فضای رسانه ای و شبکه های اجتماعی هستید باید این مطالبه را نهادینه کنید. 

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج  گفت: خیلی از حوادث مثل حوادث تروریستی اهواز و چابهار ریشه یابی کنیم خیلی از مسائل ارتباطی و باگ های امنیتی که داریم از این مسئله ناشی می گردد و به بستر فضای مجازی باز می گردد. 


وی کفت: بحثی مرزبانی سایبری زیاد به آن پرداخته نمی شود ولی تا اسم آن آورده می شود در برابر آن موضع گیری می شود. در همه جای دنیا مرزبانی حقیقی و مجازی بر عهده نیروهای مسلح است و مطالبه کنیم که مرزبانی سایبری در کشور شکل بگیرد. الان گیت وی های ما اتوبان های آزادی برای ورود و خروج اطلاعات است که به شدت کشور را می تواند آسیب پذیر کند.

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج  گفت: حداقل 12 درصد اطلاعاتی که در کشور از طریق این گیت وی ها خارج می شود اطلاعات رمزگذاری شده ای است که مشخص نیست چیست و این تهدید است و باید در این مورد مطالبه گری شود. 
وی ادامه داد: تمام این موارد به دلیل تعریف نادرستی بود که از اول ما از فضای مجازی داشتیم و واژه ای مجازی که یعنی واقعی نیست کجا به معنای سایبر اسپیس یا فضای سایبری است؟ فضای سایبر اولین بار توسط یک آلمانی برای بحث کنترل انسان بر حیوان اسم سایبرنتیک استفاده کرد. واژه سایبرنتیک به معنای کنترل و رهایی است با مفهوم کنترل ذهن برتر بر ذهن پست تر است. 

معین ادامه داد: خود فضای سایبری و بنیانگذاران آن از آن به معنای کنترل و هدایت استفاده می کنند و ما می گوییم فضای مجازی و تا مدتها قوه تصمیم گیری کشور در این مورد بحث بود که خوب است یا بد و خشت اول آن کج گذاشته شد چون مفهومی درستی از آن وجود نداشت. 

در ادامه این برنامه از موشن گرافیک آقای مدیر ساخت سازمان فضای بسیج استان بوشهر و سایت حماسه سازان توسط مسئول فضای مجازی بسیج رونمایی شد.

 

منبع: سایت سپاس بوشهر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها