آیت‌الله علما:

رمز موفقیت کشور در برابر استکبار ایستادگی و مقاومت ملت است

کد خبر: 304180
|
15:58 - 1397/09/23
نسخه چاپی
رمز موفقیت کشور در برابر استکبار ایستادگی و مقاومت ملت است
امام جمعه کرمانشاه، رمز موفقیت کشور در برابر استکبار را ایستادگی و مقاومت ملت دانست و بر وحدت حوزه و دانشگاه برای پیشرفت کشور تاکید کرد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های عبادی سیاسی جمعه این هفته کرمانشاه ضمن دعوت همگان به رعایت تقوا در زندگی اظهار داشت: تقوای الهی انسان را از آفات دور نگه می‌دارد و چه خوب است که زندگی‌ها را به تقوا مزین کنیم.

وی دهم ربیع الثانی وفات حضرت معصومه (س) را یادآور شد و ضمن تسلیت وفات این بانوی بزرگوار افزود: ارتباط با خدا و خدایی بودن برکات بسیاری در زندگی دنیوی و اخروی دارد و نمونه آن هم این بانوی بزگوار هستند؛ سعی کنید این ارتباط با خدا را داشته باشید، چون به هر اندازه که ارتباط داشته باشیم به همان اندازه برای ما آثار و برکات دارد.

امام جمعه کرمانشاه با یادآوری مناسبت ۲۶ آذرماه و روز حمل و نقل گفت: همه ما باید قدردان زحمات رانندگان و مسئولان حمل و نقل  و گمرک و آنهایی که در سرحدات کشور و بیابان‌ها کالاها را به دست ما می‌رسانند باشیم.

آیت‌الله علما همچنین به مناسبت ۲۷ آذرماه و شهادت آیت‌الله مفتح اشاره کرد و بیان داشت: این مدرس بزگوار یک مبارز خستهگی‌ناپذیر بوده و شخصیتی بود که اصرار بر وحدت حوزه و دانشگاه داشت و این مهم را ایجاد کرد.

وی ادامه داد: امام راحل می‌فرماید که دانشگاه و حوزه دو مرکز فکری برای پیشرفت کشور هستند، یکی فکر امور دنیوی و اختراعات و اکتشافات و دیگری فکر معنوی است که وقتی کنار هم باشند کشور ساخته می‌شود؛ رهبر معظم انقلاب نیز در این مورد فرمودند که این دو مرکز دو شعبه از یک موسسه علمی هستند.

خطیب جمعه کرمانشاه ۲۸ آذرماه و سالروز حمله موشکی عراق به دزفول را یادآور شد و افزود: در آن روزها احدی از کشورها یک موشک برای تلافی به ما نمی‌داد و اینکه امروز غربی‌ها اصرار می‌کنند که شما موشک نداشته باشید می‌خواهند دست ما خالی باشد.

آیت‌الله علما بیان داشت: یادمان هست که در آن ۸ سال دفاع مقدس دنیای غرب با ما چگونه معامله کرد.

وی اشاره‌ای به ۲۹ آذرماه و روز بسیج کارگری داشت و گفت: این روز به مناسبت شهادت محمدجواد تندگویان وزیر نفت دولت شهید رجایی روز که به اسارت گرفته و در سال ۷۰ شهید شد روز بسیج کارگری نامگذاری شده است.

امام جمعه کرمانشاه به دیدار جمعی از خانواده‌های شهدا با رهبر معظم انقلاب و نکات مهمی از فرمایشات معظم‌له در این دیدار اشاره کرد و گفت: ایشان هشدار دادند که مراقب باشید شاید دشمن برای سال ۹۸ برنامه داشته باشد، البته ما دیدیم که می‌گفتند تابستان ۹۷ تابستان داغی داریم و دست از پا درزاتر بودند و ترامپ هم هیچ غلطی نکرد.

آیت‌الله علما سفارش رهبر معظم انقلاب در خصوص بیداری و هوشیاری مردم و مسئولان را یادآور شد و گفت: نکته دیگری در فرمایشات ایشان بود اینکه دشمن درصدد است ما از نقاط قوت خود صرف‌نظر کنیم و هرجا نقطه قوتی هست به میدان می‌آیند؛ یک روز قدرت موشکی و یک روز فناوری هسته ای و تکنولوزی نانو را نشانه می‌روند.

وی تصریح کردک همه باید از نقاط قوتمان دفاع کنیم و همه باید تلاش خود را برای تقویت اقتصاد کشور و تولید ملی مضاعف کنیم، لذا هرکس هرکاری می‌تواند انجام دهد.

خطیب جمعه کرمانشاه به فرمایشات مقام معظم رهبری که روحیه شهادت‌طلبی جوانان ایرانی را معجزات برشمردند اشاره کرد و گفت: هیچ جای دنیا اینگونه نیست که اصرار بر شهادت داشته باشند.

آیت‌الله علما بیان داشت: انصافا ملت هم قدردان شهدا و خانواده‌های آنها بوده و هستند و نمونه‌های آن را در حضور باشکوه مردم در تشییع پیکر این شهدا می‌بینیم.

وی تفکر شهادت‌طلبی را امر موفقی دانست و گفت: دنیا نمی‌تواند این را بفهمد که این کشور با شهادت پابرجاست و موفقیت ملت ایران در برابر استکبار به خاطر ایستادگی و مقاومت ملت است؛ امروز آمریکا اسیر شماست، شما آمریکا را چهل سال است دور نگه داشتید و جرات نزدیک شدن به کشور را ندارد و این به برکت این معجزه شهادت است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها