تا کنون حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر ثبت نام کردند

امروز آخرین فرصت ثبت نام کارت سوخت/امکان ویرایش اطلاعات از روزهای آینده فراهم می‌شود

کد خبر: 304188
|
10:08 - 1397/09/24
نسخه چاپی
امروز آخرین فرصت ثبت نام کارت سوخت/امکان ویرایش اطلاعات از روزهای آینده فراهم می‌شود
ثبت نام کارت سوخت المثنی که از روز شنبه ۳ آذر ماه آغاز شد، پس از ۲۱ روز فعالیت، امروز ۲۴ آذر ماه در روز پایانی خود قرار گرفته است.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل از میزان ثبت نام کارت سوخت راه حل پیشنهادی از سوی مسئولین حوزه سوخت برای مقابله با قاچاق و کنترل مصرف مطرح شد تا سوختگیری از تاریخی که در روز‌های آینده اعلام می‌شود، بدون کارت سوخت شخصی امکان‌پذیر نباشد.

 
در همین راستا ثبت نام کارت سوخت از روز شنبه ۳ آذر ماه آغاز و پس از ۲۱ روز فعالیت، امروز ۲۴ آذر ماه در روز پایانی خود قرار گرفته است.
 
برای این موضوع راهکار‌هایی مانند مراجعه به دفاتر پلیس ۱۰+ برای صدور کارت المثنی و اتصال کارت بانکی به کارت سوخت از روش‌های درگاه اینترنتی سامانه دولت همراه و یا اپلیکیشن آن و استفاده از کد دستوری #۴* مطرح شد تا متقاضیان با توجه به سهولت خود یکی از روش‌ها را انتخاب کنند.
 
صاحبان بیش از یک دستگاه خودرو یا موتورسیکلت فاقد کارت سوخت برای ثبت نام باید به ازای هر دستگاه خودرو یا موتورسیکلت با یک کارت بانکی عملیات ثبت نام را انجام دهند.
 
استفاده از سامانه دولت همراه، اپلیکیشن آن و کد دستوری به دلیل دسترسی راحت‌تر و استقبال بیشتری در مقایسه با مراجعه حضوری داشت.
 
در هنگام ثبت نام مراجعه کنندگان باید به این نکته توجه می‌کردند که ثبت نام جدید به معنای ابطال کارت سوخت قبلی است.
 
در این میان امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، در خصوص امکان ویرایش اطلاعات پس از ثبت کارت سوخت از روش‌های غیرحضوری گفت: امکان ویرایش اطلاعات افراد متقاضی تغییر کارت بانکی به کارت سوخت پس از پایان ثبت نام یا به عبارتی از ۲۴ آذر ماه به بعد آماده می‌شود.
 
وی افزود: امکان ویرایش اطلاعات دائمی خواهد بود تا در صورت بروز مشکلاتی مانند اتمام تاریخ انقضا کارت، فروش خودرو، تصمیم به تغییر کارت بانکی به عنوان کارت سوخت و موارد مشابه، کارت دیگری جایگزین شود.
 
رئیس سازمان فناوری اطلاعات در ادامه به بانک جامع اطلاعاتی اشاره و عنوان کرد: پایگاه داده در خصوص کارت‌های بانکی در حدود ۹۸ درصد پوشش، در زمینه خودرو نیز تعدادی از آن‌ها که در مناطق آزاد بوده اند اطلاعاتشان به صورت کامل وارد نشده و در زمینه خود سیم کارت‌ها نیز یکی از NVO‌ها اطلاعاتشان وارد نشده که به عبارت دیگر تک تک پایگاه داده بالای ۹۸ یا ۹۹ درصد پوشش را دارند، اما به پوشش ۱۰۰ درصدی نرسیده که به مرور زمان تکمیل خواهد شد.
 
در کنار این مسئله، زیبا اسماعیلی سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران از ابطال بیش از هشت هزار کارت سوخت غیرقانونی مهاجر با آغاز فرآیند ثبت‌نام کارت سوخت المثنی خبر داد.
 
وی با هشدار دوباره درباره تبعات قانونی سرازیر شدن غیرقانونی کارت هوشمند سوخت به نقاط مرزی تاکید کرد: با توجه به درج اطلاعات شخصی و مشخصات خودرو روی کارت سوخت، لازم است دارندگان کارت سوخت از انتقال کارت سوخت خود به افراد ناشناس خودداری کنند، در غیر این صورت مسئولیت و تبعات آن به عهده خود افراد است.
 
بنا بر آخرین آمار حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر برای دریافت کارت هوشمند سوخت المثنی ثبت نام کردند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد