آیت الله علما درمراسم افتتاح حوزه علمیه امام خمینی (ره) اسلام آبادغرب:

نقش حوزه های علمیه خیلی مهم است و همیشه منشاء اثر بوده اند/هرکس با خدا رفاقت کند او را حمایت می کند

کد خبر: 304202
|
12:38 - 1397/09/25
نسخه چاپی
نقش حوزه های علمیه خیلی مهم است و همیشه منشاء اثر بوده اند/هرکس با خدا رفاقت کند او را حمایت می کند
اسلام آبادخبر: حضرت حضرت آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه صبح امروز در مراسم افتتاح حوزه علمیه امام خمینی (ره) اسلام آبادغرب گفت: نقش حوزه های علمیه خیلی مهم است و همیشه منشاء اثر بوده اند.

به گزارشاسلام آباد خبر، حضرت حضرت آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه  صبح امروز در مراسم افتتاح حوزه علمیه امام خمینی (ره) اسلام آبادغرب در جمع طلاب و مسئولین شهرستانی و استانی از عنایت ویژه مقام معظم رهبری به نسل جوان، دانشگاه ها، حوزه ها و طلاب تقدیر و تشکر نمود و عنوان کرد: رهبری زمانی که به قم تشریف آوردند، فرمودند: حوزه های علمیه باید 20 سال از تمام برنامه های کشور جلوتر باشد.

 

وی با اشاره به نقش اثرگذار حوزه های علمیه، افزود: امام (ره) در همین مدرسه ها بزرگ شد، مدرسه خمین، اراک، قم و بالاخره "امام (ره)" ، امام شد، رهبری نیز در حوزه های مشهد و قم به این مقام و موقعیت رسیده، لذا نقش حوزه های علمیه خیلی مهم است و همیشه منشاء اثر بوده اند و همه به وجود آنها افتخار می کردند.

 

 

آیت الله علما بیان داشت: علم و تقوا همیشه مشتری دارد و بهترین مشتری آن خداوند است، اگر خداوند انسان را بخرد بندگان خدا هم می خرند، لذا سعی کنیم ارتباط مان با خدا برقرار باشد.

 

وی با تبریک ولادت امام حسن عسکری گفت: امام حسن عسکری(ع) بیشتر عمرشان در زندان بودند و روایات زیادی از ایشان به ما نرسیده ولی آنچه رسیده تاثیر گذار است، آن حضرت فرمودند؛ قالَ الإمامُ الْحَسَنِ الْعَسْکَری – علیه السلام –: أوْرَعُ النّاسِ مَنْ وَقَفَ عِنْدَ الشُّبْههِ، أعْبَدُ النّاسِ مَنْ أقامَ الْفَرائِضَ، أزْهَدُ النّاس مَنْ تَرَکَ الْحَرامَ، أشَدُّ النّاسِ اجْتِهاداً مَنْ تَرَکَ الذُّنُوبَ. «أعیان الشّیعه، ج. ۲، ص. ۴۲»

امام حسن عسکری – علیه السلام – فرمودند: پارساترین مردم آن کسی است که از موارد گوناگون شبهه و مشکوک اجتناب و دوری نماید؛ عابدترین مردم آن شخصی است که قبل از هر چیز، واجبات الهی را انجام دهد؛ زاهدترین انسان‌ها آن فردی است که موارد حرام و خلاف را مرتکب نشود؛ قوی‌ترین اشخاص آن شخصی است که هر گناه و خطائی را در هر حالتی که باشد، ترک نماید.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه  با تبیین این حدیث از امام عسکری خاطرنشان ساخت: ورع از تقوا یک درجه بالاتر است و آدمی که ورع دارد می خواهد زمینه سازی کند که ما چگونه زندگی کنیم و انسان ورع کسی است که در جایی که شبهه دارد توقف کند و ما باید چنین باشیم.

 

 

وی با اشاره به فرمایشات آیت اله بهجت (ره) عنوان کرد: عصاره و شیره سال ها زهد، عبادت و تحصیل علوم از زبان آن بزرگوار انجام واجبات و ترک محرمات است و این دستورالعمل حضرات معصومین است، عبد بهترین تعبری است که نسبت به انسان در قرآن آمده است و اصل و اساس کار ما این است که واجبات دین را اقامه کنیم و امام حسن عسکری نیز اقامه فرائض را از ما می خواهد.

 

آیت الله علما با بیان اینکه؛ بالاترین اجتهاد و جدیت ترک ذنوب است، یادآور شد: امیر المومنین علی(ع) در آن نامه به عثمان بن حنیف می نویسند و می فرمایند: شما مثل من نمی توانید زندگی کنید لکن به تقوا دین را کمک کنید.

 

وی با اشاره به اینکه این توصیه های امام حسن عسکری هر کدام دستورالعملی برای زندگی می شود، افزود: گاهی وقت ها پیش آمد هایی برای انسان رخ می دهد که انسان باید حواسش باشد که نلغزد و خدا را همیشه حاضر و ناظر ببیند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با تاکید بر فرمایشات آیت اله بهجت (ره) مبنی بر بیان حالات بزرگان، اظهار کرد: بهتر است بیان حالات بزرگان بازگو شود که بزرگان چگونه با نبود امکانات زحمت کشیدند و بالا آمدند، امام (ره) با همین مفاهیم و مبانی به میدان آمد و خدا از او حمایت کرد، خداوند 13 سال امام (ره) را در مشت صدام نگه داشت یعنی اگر با خدا رفاقت کنیم خدا هم ما را حمایت می کند.

 

حضرت حضرت آیت الله علما در بخشی از سخنان خود طلاب را خطاب قرار داد که باید قدر این نعمات و موهبت های جمهوری اسلامی دانسته شود، چون امکانات فعلی حوزه های علمیه با حجره های تاریک و نمناک حوزه های قدیم قابل مقایسه نیست.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها