به مناسبت سالروز شهادت شهید دکتر مفتح برگزار شد؛

ویژه برنامه وحدت حوزه و دانشگاه در اسلام آبادغرب+تصاویر

کد خبر: 304208
|
14:36 - 1397/09/26
نسخه چاپی
ویژه برنامه وحدت حوزه و دانشگاه در اسلام آبادغرب+تصاویر
اسلام آبادخبر: به مناسبت سالروز شهادت شهید دکتر مفتح ویژه برنامه وحدت حوزه و دانشگاه در اسلام آبادغرب برگزار شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، پیش از ظهر امروز  به مناسبت سالروز شهادت شهید دکتر مفتح ویژه برنامه وحدت حوزه و دانشگاه با حضور مدرسین، اساتید، طلاب، دانشجویان و مسئولین شهرستان در تالار شهرداری اسلام آبادغرب برگزار و از برگزیدگان حوزه ها و دانشگاه های شهرستان تقدیر بعمل آمد.

 

در این مراسم حجت الاسلام کرمی مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) اسلام آبادغرب به نمایندگی از حوزه و دکتر پرندین رییس دانشگاه پیام نور اسلام آبادغرب به نمایندگی از دانشگاه های شهرستان در خصوص لزوم وحدت بیشتر حوزه و دانشگاه و مقایسه وضعیت حوزه و دانشگاه در زمان طاغوت و پس از انقلاب به ایراد سخن پرداختند.

 

حجت الاسلام مهری امام جمعه شهرستان در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای حوزه و دانشگاه، ایام مقدس ولادت امام حسن عسکری (ع)، سالروز شهادت فرزند حوزه و دانشگاه شهید مفتح و سالروز وفات شهادت گونه حضرت فاطمه معصومه(ع) را تبریک و تسلیت گفت.

 

وی با بیان گوشه های از ابعاد برجسته شخصیت شهید مفتح گفت: شخصیت برجسته ای نظیر شهید مفتح که اجتهادش را از حوزه گرفته و استادیش را دانشگاه تکمیل می کند به خوبی تشخیص داده بود و اجتهاد خوبی از این مبحث داشت که حوزه و داشنگاه بعنوان دو بال برای رسیدن به خوبی ها، آسایش و آرامش زندگی جامعه، باید با یکدیگر هم اندیشه  شوند و تبادل آراء داشته باشند و دشمنان فکر می کردند با حذف شهید مفتح به نقشه های تفرقه افکن خود خواهند رسید، غافل از اینکه راه و سیرت شهید مفتح، مفتح های زیادی را تربیت کرده است.

 

امام جمعه شهر شهیدان مرصاد خاطرنشان ساخت: منظور از وحدت حوزه و دانشگاه این نیست که هر کدام تخصص خودشان را رها کنند و به دیگری بپردازند، بلکه باید حوزه و دانشگاه به این مهم برسند که مبانی ما یکی است، حوزه مبانی و مرامش اسلام است و دانشگاه علوم اسلامی اش باید منطبق بر اسلام و اخلاق باشد.

 

وی تصریح کرد: کسانی بدنبال این هستند که حوزه را متحجر و دانشگاه را سکولار معرفی نمایند که اگر دانشگاه و حوزه ما در مبانی وحدت داشته باشند و آراء و عقاید را مشترک و پخته کردند، خروجی اش در جامعه نمود پیدا می کند و اینجاست که یک جامعه اسلامی و انقلابی می شود.

 

 

حجت الاسلام مهری اظهار کرد: امروز با وجود 9 مرکز فرهنگی آموزشی و دینی ( 2 حوزه علمیه برادران و خواهران و 7 مرکز دانشگاهی) در شهرستان اسلام آبادغرب گفت: دیگر قابل قبول نیست برخی هنجارها در این شهر رخ دهد؛ آیا دانشگاه ها برای معضل خودکشی چکار کرده اند؟ چه دلیلی دارد که یک دختر 17 ساله خود را حلق آویز کند یا یک پیت نفت بر روی خود بریزد و خود را آتش بزند؟ امروز دیگر قابل قبول نیست که عده ای دکان دینداری باز کنند و حوزه علمیه نباید سکوت کند و اجازه بدهد، اگر حوزه علمیه و دانشگاه ها در شبهات، معضلات فرهنگی و اجتماعی ورود پیدا نکنند یعنی خاصیت خود را از دست داده اند.

 

وی با انتقاد از ساخت و احداث دانشگاه در روی کوه و خارج از شهر، گفت: دانشگاه و حوزه علمیه باید در بهترین مکان شهر و در دسترس عموم مردم باشد.

 

امام جمعه اسلام آبادغرب عنوان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه با یک شدن مبانی، آراء و نظریه ها منتج به نتیجه برای جامعه اسلامی و سبک زندگی اسلامی ایرانی شود و اگر چنین شد موفق شده ایم ولی اگر دانشگاه ملعبه سیاسی بازان باشد و حوزه ملعبه دکان داران شود به درد نمی خورد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر بروز بودن حوزه و دانشگاه، یادآور شد: اساتید و مربیان باید یک قدم از متربی جلوتر باشند و این جلسات می تواند پایداری ارتباط علمی و صمیمی بین حوزه و دانشگاه را بیشتر کند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد