امام جمعه اسلام آبادغرب:

اگر می خواهیم دچار اشرافی گری نشویم باید هشدارهای رهبر معظم انقلاب را جدی بگیریم

کد خبر: 304237
|
14:07 - 1397/09/30
نسخه چاپی
اگر می خواهیم دچار اشرافی گری نشویم باید هشدارهای رهبر معظم انقلاب را جدی بگیریم
اسلام آبادخبر: امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: اگر می خواهیم دچار اشرافی گری نشویم باید هشدارهای رهبر معظم انقلاب را جدی بگیریم.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب در خطبه های نماز جمعه امروز با اشاره به فرهنگ جاهلیت اشرافی گری و حقوق های نجومی ضمن بیان احادیثی از پیامبر اعظم (ص) و امیرالمومنین علی (ع) که می فرمایند: آنگاه که کار به دست نااهل سپرده شود، منتظر قیامت و هلاکت باشید و مردم صالح نمی شوند مگر به اصلاح زمامداران، و زمامداران صالح نمی شوند مگر با استقامت مردم» اظهار کرد: این هشدارهای پیامبر اسلام (ص) و امیرالمومنین (ع) برای هدایت جامعه اسلامی و برقراری عدالت، نیاز امروز جامعه ماست.

اگر جلوی دست اندازی به اموال عمومی و غارتگری بیت المال توسط برخی مدیرانی که مستی اشرافی گری وجود آنها را فرا گرفته، گرفته نشود،حسب تذکرات رهبر معظم انقلاب که بر گرفته از این هشدارهاست، فرهنگ جاهلیت اشرافی گری به جامعه سرریز خواهد کرد و کشور را در معرض تهدید قرار خواهد داد؛ اما آنچه که می تواند جلوی این تهدید را بگیرد، براساس فرمایش مولا علی (ع) مطالبه مردم و افکارعمومی از مسئولان برای پیگیری و برخورد قاطع با غاصبان اموال عمومی و ثروت های بادآورده از جمله حقوق های نجومی، و مقاومت مردم بر این مطالبه خود است.

 

امام جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به وضعیت جامعه اسلامی بعد از رحلت پیامبر گفت: بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) بسیاری از کارگزاران حکومت از میان افراد فاقد صلاحیت انتخاب شدند و اشرافی گری اولویت کارگزاران و مسئولان دولتی و سرمنشأ همه فسادها و انحرافات بعدی شد.

جامعه اسلامی ربع قرن بعد از رسول اکرم (ص)، بویژه در دوران خلیفه سوم اموی، از نابسامانی های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بسیاری رنج می برد. کار بدان جا رسید که خویشاوندانی که نه تنها فاقد صلاحیت که بد سابقه ترین اشخاص بودند، مقام و منزلت یافتند و بیت المال مسلمانان در اختیار شان قرار گرفت.

ماجرای گذاشتن آتش گداخته در دست برادرش عقیل برای درخواست اندکی ناچیز از بیت المال، بیش از حقش، و ماجرای برخورد با علی ابن رافع که گردن بندی از بیت المال به دخترش به امانت داده بود، نیاز به توضیح ندارد.

حال آیا اگر دولت و دیگر قوا با مدیران متخلف براساس سیره و روش مولا علی(ع) برخورد می کردند، هیچ وزیر و مدیری به خود جرأت می داد که حقوق های نجومی پرداخت و یا دریافت کند؟

 

وی افزود: یکی از مسایل و موضوعات مهم در مبارزه با فساد و غارت بیت المال و در شرایط کنونی برخورد با حقوق های نجومی از نگاه مولا علی(ع) این است که مبارزه با فساد و حقوق های نجومی «دستان پاک» می خواهد و کسانی که حتی شائبه رانت خوری و دریافت پاداش های نجومی را داشته باشند، نمی توانند مسئول چنین امر مهمی شوند، چه برسد که اسناد فساد آنها فاش شده باشد!.

 

وی با اشاره به سخنان و هشدارهای رهبر معظم انقلاب به مسئولان ادامه داد: اگر می خواهیم دچار سرنوشت اشرافی گری بعد از رحلت پیامبر نشویم، باید هشدارهای رهبر معظم انقلاب را جدی بگیریم؛ چرا که الان مردم و رهبری عزیزمان منتظر هستند تا  دولت با این پدیده  شوم برخورد کند و اگر دولت عزمی برای برخورد ندارد که تا الان نداشته، قوه قضائیه و مجلس وارد عمل بشونند و دل مردم و رهبری را شاد کنند که همچنان منتظر هستیم.

 

وی ادامه داد: مقام معظم رهبرى در دیدار اخیرشان با جمعى از خانواده‌هاى معظم شهدا (۲۱/۹/۹۷)، با اشاره به تحركات و اقدامات دو سال اخیر آمریكایى‌ها به‌ویژه وضع تحریم‌هاى همه‌جانبه و كمک به دشمنان گوناگون ایران، نقشه‌هاى آن‌ها را لورفته خواندند و تأكید كردند: «هدف آن‌ها این بود كه به‌ وسیله‌ى تحریم و اقدامات ضدامنیتى در كشور، دودستگى، اختلاف و جنگ گروه‌ها به‌وجود آورند و عده‌اى را به خیابان‌ها بكشانند و نام آن‌ را هم «تابستان داغ» گذاشته بودند اما به كورى چشم دشمنان، تابستان امسال یكى از بهترین تابستان‌ها بود.»

ایشان هم‌چنین با اشاره به بیدارى ملت ایران، مسئولان را به تلاش بیشتر توصیه كردند و افزودند: اگرچه نقشه‌ى دشمن لو رفته است، اما همه باید هوشیارى خود را حفظ كنند؛ زیرا آمریكا، دشمنى خبیث و حیله‌ گر است و ممكن است قصد فریب داشته باشد تا براى سال ۹۷ جنجال كند اما مثلاً براى سال ۹۸ نقشه‌اى بكشد.

 

امام جمعه شهرستان افزود: با وجود این، اكنون سؤال این است كه نقشه دشمن براى آینده‌ى كشور چیست؟ همان گونه كه از فحواى كلام مقام معظم رهبرى نیز استنباط مى‌شود، نقشه‌ى اساسى آمریكا براى تحقق اهداف خبیثانه‌ى خود در قبال جمهورى اسلامى، به‌طور عمده مبتنى بر هدف قرار دادن محیط داخلى ایران است تا با ایجاد شرایط غیرقابل‌ مدیریت،ابهام، پیچیدگى و آشفتگى در داخل كشور، مدیریت تحولات كشور را از دست نظام خارج سازد و زمینه را براى اجراى توطئه‌هاى خود فراهم كند.

 

حجت الاسلام مهری گفت: دشمن براى تحقق نقشه‌ى خود براى آینده‌ى كشور بر دو محور عمده تمركز دارد: اول جنگ اقتصادى، معیشتى‌ که اکنون  بیش از هر چیزى، معیشت توده‌هاى مردم را نشانه گرفته است و به‌طور عمده با این هدف اعمال مى‌شود تا دوگانه‌  كاذب انقلاب - مردم یا انقلابى گرى - معیشت و رفاه را در داخل كشور شكل دهد. به عبارتى، دشمن در اعمال تحریم‌هاى ظالمانه درصدد است تا به افكار عمومى داخل كشور این‌گونه تلقین كند كه ماهیت و استقرار نظام جمهورى اسلامى با منافع و معیشت آن‌ها در تضاد است و اگر آن‌ها در زندگى خود دچار تنگناهاى معیشتى هستند، به‌دلیل سیاست‌هاى نظام است.

دوم جنگ روانى - رسانه‌اى که ‌نكته مهم در ارتباط با این جنگ و هدف اساسى آن، عبارت است از بن‌بست‌نمایى از شرایط كشور و از بین بردن امید به اصلاح وضع موجود و اعتماد به مسئولان و نظام براى عبور از شرایط كنونى. در واقع، بن‌بست‌نمایى وضعیت كشور، نقشه‌اى است كه طى آن دشمنان سعى دارند تا با بهره‌بردارى از برخى شرایط نامطلوب داخلى مانند تورم، مشكلات معیشتى، بیكارى، وجود آسیب‌هاى اجتماعى و... و بزرگنمایى این مسائل از یک سو و نسبت دادن آن‌ها به ماهیت نظام، سیاست‌ها، رفتارها و حتى كارگزاران نظام، این مسائل را لاینحل قلمداد كنند.

 

وی ادامه داد: تلاش‌ها در این زمینه نیز در سه سطح انجام مى‌شود؛ در سطح نخست تلاش مى‌شود تا صلاحیت و شایستگى كارگزاران انقلابى مورد تردید قرار گیرد. دشمن مى‌كوشد تا مجموعه قواعد حاكم؛ یعنى قانون اساسى، نظام سیاسى و نهادهاى آن نزد بخش عمده مردم وجهه و اعتبار خود را از دست بدهند، براى این منظور نیز دشمن از چندین تاكتیک رایج بهره مى‌برد: غیرمنطقى، غیرمنعطف و غیرعقلانى نشان دادن یا به تعبیر دقیق‌تر، مغایر جلوه دادن اصل وجود نظام اسلامى با منافع و معیشت مردم، به‌گونه‌اى‌كه امید به حل مسائل كشور با وجود حاكمیت نظام اسلامى را در مردم از بین ببرند. دشمن به‌ ویژه در این زمینه درصدد است تا به مردم القا كند كه راهى كه نظام در پیش گرفته است، مغایر با خواسته‌هاى مردم است. به بیان بهتر، دشمن مى‌كوشد تا وجود نهادهاى انقلابى و تداوم فعالیت‌هاى آن‌ها را در تضاد با ارزش‌ها و منفعت‌هاى مردم جلوه دهد.

 

وی گفت: در سطح دوم بى‌تفاوت نشان دادن مسئولان به مسائل مردم و برجسته‌سازى، شایعه‌ سازى و بزرگنمایى نقاط ضعف در عملكرد برخى مسئولان است.

در همین راستا، تلاش مى‌شود تا با نسبت دادن فساد و اختلاس به مسئولان و طرح شایعاتى چون فرار مسئولان از كشور یا سرمایه‌گذارى آن‌ها در خارج از كشور، هرگونه اعتماد و امید مردم به مسئولان را از بین ببرند. در واقع، در این شیوه نیز تلاش مى‌شود تا به مردم وانمود كنند كه مسئولان هر یک به فكر منافع خود و اطرافیانشان هستند و هیچكدام از آن‌ها به فكر مردم نیست و مسائل آن‌ها را درک نمى‌كند.

 

امام جمعه شهرستان اظهار کرد: در سطح سوم ناكارآمد نشان دادن ساختارهاى رسمى نظام و هم‌چنین، نالایق، مفسد و ناكارآمد نشان دادن كارگزاران نظام را نشانه می روند.

عمده‌ى تمركز در این شیوه نیز القاى این قضاوت به مردم است كه با وجود ساختارها و كارگزاران كنونى، مسأله‌اى از آن‌ها حل نخواهد شد؛ یعنى این‌گونه القا مى‌كنند كه تا این ساختارها و این كارگزاران وجود دارد، كشور همچنان گرفتار بن‌بست خواهد بود! حال آن‌كه، اگرچه آسیب‌هایى در كشور وجود دارد، اما اساساً بحران و بن‌بستى در كشور وجود ندارد.

 

حجت الاسلام مهری عنوان کرد: مشخص است به میزانى كه دشمن در اجراى این نقشه‌ى خود موفق شود، به راحتى مى‌تواند فضاى داخل كشور را در راستاى اهداف خود هموار سازد و حتى بدون حضور فیزیكى، به آنچه كه مى‌خواهد، دست پیدا كند. بنابراین؛ به‌طور خلاصه باید گفت كه نقشه دشمن براى آینده‌ى كشور آن است كه شرایط كشور را به گونه‌اى رقم بزند تا مردم را از نظام جدا سازد تا مقاومت مردمى در برابر توطئه‌هاى آن در داخل كشور شكل نگیرد.

 

وی در پایان افزود: براى مقابله با این توطئه‌ى دشمن، در درجه‌ى اول مسئولان و كارگزاران مختلف نظام باید عزم و اراده‌ى جدى براى حل مشكلات موجود را داشته باشند و در درجه‌ى بعدى، باید در سطح رسانه‌اى - تبلیغى، اولاً براى خنثى‌سازى سم‌پاشى‌هاى دشمن در سطح رسانه‌ها اقدام كرد و ثانیاً تولیدات رسانه‌اى - تبیینى مفید، اقناعى و اثربخش به افكار عمومى ارائه داد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد