امام جمعه کرمانشاه:

حفاظت سپاه در فرودگاه‌های ایران موجب حفظ امنیت شده است

کد خبر: 304238
|
14:24 - 1397/09/30
نسخه چاپی
حفاظت سپاه در فرودگاه‌های ایران موجب حفظ امنیت شده است
امام جمعه کرمانشاه گفت: استقرار حفاظت سپاه در فرودگاه‌های ایران موجب حفظ امنیت شده است.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، آیت الله مصطفی علما در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته کرمانشاه ضمن دعوت همگان به رعایت تقوا در زندگی اظهار داشت: آیه"والتنظر نفس ما قدمک" یکی از آیاتی است که ما را به داشتن تقوا دعوت می کند خداوند در این آیه به همه امت‌های پیامبران هشدار می‌دهد که به تقوای الهی توجه کنند.

وی با اشاره به اینکه تقوای الهی انسان را بیدار می‌کند افزود: در قرآن چندین بار دعوت به تقوا شده است و تقوا در زندگی دنیوی و اخروی کارساز است.

همه زندگی افراد را باید تقوا تشکیل دهد

امام جمعه کرمانشاه بیان کرد: همه زندگی ما را باید تقوا تشکیل دهد باید تقوا خمیر مایه همه امورات زندگی ما باشد زیرا خداوند به همه چیز آگاه است بنابراین باید ما دائماً به تقوا توجه کنیم.

وی با بیان اینکه در نامه اعمال ما همه چیز کوچک و بزرگ ثبت می شود و آیات قرآن همواره ما را به معاد دعوت می کند، گفت: بر اساس آیات قرآن نباید خدا را فراموش کنیم زیرا اگر خدا را فراموش کنیم خود را فراموش خواهیم کرد و این بدترین رویداد است.

خطیب جمعه کرمانشاه افزود: خداوند توانی در وجود انسان قرار داده که در سایر موجودات وجود ندارد همه اینها ابزارهای بندگی است.

وی تصریح کرد: انسان در هنگام مرگ قادر به گفتن یک استغفار و یک ذکر نیست اما تا زمانی که در دنیا است فرصت دارد بنابراین خداوند در آیه ای از قرآن هشدار می دهد که همواره به رو به رویت که چه چیز فرستاده ای.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به روایتی از رسول اکرم (ص) مبنی بر لزوم توجه انسان به انفاق به اندازه توان خود، در خطبه دوم نماز جمعه نیز تقوا را دژ محکمی دانست برای افرادی که خود را به آن آویزان کنند.

نباید به مسئولیت‌ها و پست‌ها دلخوش بود

وی با گرامیداشت سوم دی ماه سالروز عملیات کربلای ۴ در سال ۶۵ ، بیان کرد: چهارم دی ماه روز میلاد حضرت مسیح است که باید امریکایی ها و اروپایی ها که خود را مسیحی می دانند اعمال خود را با اعمال حضرت مسیح مطابقت دهند و ببینند حضرت مسیح از این آدم کشی ها، حملات و تحریم‌های آنها راضی است یا خیر.

آیت الله علما همچنین پنجم دی ماه روز شهادت استاد نجات اللهی در جریان تحصن اساتید دانشگاه پیش از انقلاب توسط عوامل شاه را گرامیداشت و بیان کرد: همچنین پنجم دی‌ماه مصادف با سالروز استقرار حفاظت سپاه در فرودگاه‌های ایران است از زمانی که این نیروها مسئولیت بر عهده گرفتند مادر فرودگاه‌ها مشکلی نداشتیم.

وی افزود: مستضعفین و مستمندان ولی نعمت ما هستند ببینید که خانواده های شهدا که در طول هشت سال دفاع مقدس به نظام خدمت کردند از چه طبقه ای هستند؛ باید به همه اقشار جامعه خدمت کرد.

خطیب جمعه کرمانشاه با اشاره به توصیه های امام راحل(ره ) مبنی بر لزوم رعایت و مراقبه افزود: آمریکا فقط از مقاومت مردم ایران می‌ترسد در این چهل سال که ملت ما مقاومت و ایستادگی کرده‌اند آنان روز به روز بیشتر عقب‌نشینی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت های دنیوی و توجه به آن تبعات اخروی دارد گفت: نباید برای به دست آوردن مسئولیت‌ها هر کاری را انجام دهیم مقام معظم رهبری نیز بارها تاکید داشتند که نباید دلخوش به مقامات باشیم بلکه باید نگاهی به ابدیت داشته باشیم و به مسئولیت و پست دل نبندیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد