امام جمعه اسلام آبادغرب:

حماسه 9 دی ماندگارترين تجلى حضور مردم در دفاع از نظام اسلامى است/ اقدامات اخیر قوه قضاییه تضمين‌ كننده سلامت جامعه است

کد خبر: 304313
|
13:35 - 1397/10/07
نسخه چاپی
حماسه 9 دی ماندگارترين تجلى حضور مردم در دفاع از نظام اسلامى است/ اقدامات اخیر قوه قضاییه تضمين‌ كننده سلامت جامعه است
اسلام آبادخبر: امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: حماسه 9 دی ماندگارترين تجلى حضور مردم در دفاع از نظام اسلامى است.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب در خطبه های نماز جمعه امروز ضمن عرض تسلیت درگدشت آیت الله شاهرودی گفت: آيت‌الله سيد محمودهاشمى شاهرودى رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام و عضو فقهاى شوراى نگهبان بعد از سال‌هاى طولانى تحصيل و تدريس در سطوح عالى حوزوى و نيز فعاليت در عرصه‌هاى مختلف خدمت به نظام اسلامى و پس از حدود يک سال بيمارى سخت و دردناک، در سن‌۷۰سالگى و بعد از ۷۰سال اجتهاد علمى و جهاد سياسى دار فانى را وداع گفت.

 

امام جمعه شهرستان در ادامه با گرامی داشتن حماسه نهم دى؛ روزبصیرت و پیوند امت با ولایت،این روز را ماندگارترين تجلى حضور مردم در دفاع از نظام اسلامى دانست و گفت: مردم را بايد يكى از اركان بنيادين نظام مردم‌ سالارى دينى دانست كه در قوام و دوام حكومت نقش اساسى دارند.

 

وی افزود: نظام اسلامى در عبور از چالش‌ها و بحران‌هايش همواره به حضور مردم مستظهر بوده است و در طول چهار دهه اخير، مردم با حضور خود در عرصه‌هاى مختلف انقلاب اسلامى را بيمه كرده و نقشه‌هاى دشمن را نقش بر آب كرده‌اند.

 

امام جمعه شهرستان گفت: يكى از ماندگارترين تجلي گاه‌هاى اين حضور مؤثر، عبور از فتنه سال ۱۳۸۸ بود كه به‌ نوعى شورش عليه مردم‌سالارى دينى و ايستادگى در برابر راى و خواست ملت به‌ حساب مى‌آمد كه در نهايت با حضور ملت در صحنه، در روز ۹ دى ماه ۱۳۸۸ آتش فتنه به‌طور كامل خاموش گرديد.

 

حجت الاسلام مهری ادامه داد: حفظ نظام اسلامى، احترام به راى ملت، احترام به قانون، حفظ آرامش و امنيت جامعه، احترام به ارزش‌هاى ملى، اسلامى و اخلاقى و حساسيت به دخالت بيگانگان در امور كشور، ازجمله مطالبات اصلى حماسه آفرينان نهم دى بود كه موجب شد اقشار مختلف ملت با سلايق و گرايش‌هاى مختلف، خودجوش وبى‌آلايش به ميدان بيايند و حماسه‌اى ماندگار را براى هميشه تاريخ سرزمينمان به يادگار بگذارند.

 

وی عظمت نهم دى را در عبور موفق ملت بصير ايران از «فتنه‌اى عميق» دانست و گفت: همه ابزارهاى تزوير و فريب براى اغواء ملت دست به كار شده بود و آوردگاهى كه بخشى از بزرگان و خواص صاحب تشخيص كه قرار بود در بزنگاه‌ها به پرچمى براى هدايت ملت تبديل شوند نيز در آن دچار ترديد و كج فهمى شده بودند و نتوانستند به موقع و به‌خوبى عمل كنند و با سكوتشان و يا مواضع ناصوابشان بر ترديدها افزودند و يا نشانه اشتباه دادند و خواسته يا ناخواسته نامشان در صف مردودين فتنه ۸۸ ثبت گرديد! در اين بين، عبور از اين فريب‌ها و تزويرها نيازمند زمانى بود تا نقاب‌ها به‌تدريج برافتد و چهره نفاق عيان شود، كه اين اتفاق با گذشت قريب به هفت ماه پس از آغاز فتنه ۸۸ طى شد و در قالب واكنش ميليونى ملت ايران در نهم دى ماه ۸۸ تجلى يافت.

 

امام جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به درس هاى حماسه ۹ دى اظهار داشت:  این درس ها برگرفته از تجربه‌هاى ۴۰ ساله انقلاب است  و به كار امروز و فرداى انقلاب اسلامى نيز مى‌آيد و توجه به رهبرى و فصل الخطاب بودن رهبر انقلاب در هنگامه‌ها و فتنه‌هاست.

 

وی با اشاره به كاركرد مهم جايگاه رهبرى در چنين مواقعى افزود: رهبرکبیر انقلاب در چنین مواقعی، ضمن توجه و ارجاع دادن همگان به قانون و مقررات كشور، مى‌توانند آرامش سياسى و انسجام ملى را در سطح كشور تثبيت نمايند و در اين جهت، هم‌اكنون نيز كه با جنگ اقتصادى دشمن مواجه هستيم يكى از مهم‌ ترين راهكارهاى اساسى براى غلبه بر مكر دشمن و حل مسائل داخلى، اهتمام به اجراى رهنمودهاى رهبر معظم انقلاب است.

 

وی گفت: بى‌اعتمادى به دشمن، حل مشكلات اقتصادى، كارهاى اقتصاد مقاومتى و بهره‌گيرى از ظرفيت‌هاى داخلى مسيرى است كه رهبر معظم انقلاب اسلامى براى مرتفع ساختن مشكلات كنونى كشور ارائه كرده‌اند.

 

امام جمعه شهرستان با اشاره به اقدامات قوه قضائيه در برخورد با مفاسد اقتصادى در ماه‌هاى اخير عنوان کرد: اقدامات اخیر ناشى از وظايف و انتظارات قانونى از اين قوه و البته تضمين‌ كننده سلامت جامعه است وبه‌ همين‌ دليل، ممكن است با جريان‌ سازى‌ هاى رسانه‌هاى بيرونى و داخلى عليه قوه قضائيه مواجه شود، اما آثار ارزشمند آن‌ را در رشد فعاليت‌هاى سالم اقتصادى در كشور نمى‌توان ناديده انگاشت؛ يعنى همان نكته‌اى كه مقام معظم رهبرى طى سال‌هاى اخير بارها بر آن تأكيد داشته اند.

 

وی افزود:عملكرد قاطعانه قوه قضائيه در برخورد با مفاسد و تخلفات مى‌تواند آسيب‌هاى وارده بر چهره نظام اسلامى را در عرصه اجراى عدالت كه مطالبه به حق مردم است ترميم و اعتماد مردم به دستگاه قضايى و نظام اسلامى را تحكيم بخشد.

 

امام جمعه شهرستان در پایان با اشاره به ابلاغ پيام تاريخى امام خمينى (ره) به «گورباچف» رييس جمهور اتحاد جماهير شوروى در 13 دی ماه سال 67 اظهار داشت: این نامه، نامه‌اى براى بيدارى تمامى جهان بشريت‌ بود؛ چرا که رهبر فرزانه و دورانديش انقلاب اسلامى، پيام مهم و تاريخ‌ساز خود را به رئيس جمهور شوروى كه در زمان خود يكى از قدرت‌هاى برتر جهان به شمار مى‌آمد، ارسال نمود و خبر نابودى و فروپاشى قريب‌الوقوع آن‌ را اعلام كرد و واقع شدن آن در آينده‌اى نه چندان دور، نشان از دورانديشى، نگاه توحيدى، حقانيت عمل و عقيده به مبانى اسلام راستين در ذهن و انديشه رهبرى فقيه، دين‌ شناس و سياستمدارى الهى بود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد