امام جمعه اسلام آبادغرب:

وزارت ارشاد وارد میدان شود و از دروغ پردازی‌ها و ایجاد بدبینی‌های رسانه ای جلوگیری کند/ مبارزه با حجاب و عفاف راهبرد دیرینه استعمار براى نفوذ و استحاله است

کد خبر: 304371
|
13:28 - 1397/10/14
نسخه چاپی
وزارت ارشاد وارد میدان شود و از دروغ پردازی‌ها و ایجاد بدبینی‌های رسانه ای جلوگیری کند/ مبارزه با حجاب و عفاف راهبرد دیرینه استعمار براى نفوذ و استحاله است
اسلام آبادخبر: امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: لازم است دستگاههای نظارتی نظام بویژه وزارت ارشاد به عنوان متولی نظارت بر عملکرد شبکه‌های خبری و رسانه ای کشور وارد میدان شده و از این دروغ پردازی‌ها و ایجاد بدبینی‌ها[برعلیه نظام] جلوگیری کنند.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب در خطبه های نمازجمعه امروز با اشاره به  مطرح شدن بحث بودجه ۹۸ در فضای عمومی جامعه ، اظهار کرد: برخی سایت‌ها و شبکه‌های مجازی با قلب واقعیت‌های موجود در بودجه دستگاههای مختلف کشور، بدنبال دروغ پردازی و ایجاد شبهه هستند تا ذهن مردم را نسبت به بخش‌هایی از مجموعه‌های نظام بدبین کنند. لذا با طرح آمارهای ساختگی وحذف صفرهای بودجه وزارتخانه‌ها ، این القاء را در جامعه می‌کنند که بودجه برخی نهادهای مذهبی کشور به اندازه بودجه سه وزراتخانه مهم کشور همچون وزارت راه و شهرسازی و صنعت و معدن است. 

وی افزود: این در حالی است که برای سال آینده وزارت راه و شهرسازی بودجه ۸۳۸۱ میلیارد تومانی و با افزایش ۳/۶درصدی نسبت به سال ۹۷ پیش بینی شده است، این شبکه‌ها ، سایت‌ها و کانال‌های خبری در جدولی ، بودجه این وزارتخانه را تنها ۸۱ میلیارد تومان !! آورده اند تا با ایجاد ذهنیت منفی در مردم ، احساسات مردم را نسبت به نهادهای مذهبی نظام جریحه دار کنند.

 

امام جمعه شهرستان گفت: در چنین شرایطی لازم است دستگاههای نظارتی نظام بویژه وزارت ارشاد به عنوان متولی نظارت بر عملکرد شبکه‌های خبری و رسانه ای کشور وارد میدان شده و از این دروغ پردازی‌ها و ایجاد بدبینی‌ها [برعلیه نظام] جلوگیری کنند.

 

وی با اشاره واقعه 19  دیماه ۱۳۵۶، یادآور شد:  یكى از روزهاى مهم انقلاب اسلامى و آغازى دوباره بر حركت طوفانى مردم براى براندازى نظام شاهنشاهى بوده است. این روز كه قیام خونین مردم قم و دفاع جانانه‌ى آن‌ها از حریم امام(ره) محسوب مى‌شود، دورانى جدید را در نهضت اسلامى رقم زد كه این دوران جدید فضاى سرنگونى رژیم شاهنشاهى را شكل داد ، درس‌هاى ۱۹ دى براى امروز ما نیز باید مورد توجه قرار گیرد. ۱۹ دى چند درس مهم و اصلى داشته است كه اگر آن درس‌ها را در كنار بیان تاریخى حادثه مورد توجه قرار دهیم براى امروز ما نیز راهگشاست.

 

حجت الاسلام مهری خاطرنشان ساخت: اولین درس ۱۹ دى؛ شناخت لحظه و درك صحیح از نیاز زمانه است. مردم قم با این شناخت بود كه در ۱۹ دى قیامى را پایه گذارى كردند كه در كل كشور شیوع یافت. درك صحیح نیاز لحظه را مى‌توان با عنوان شناخت تكلیف خود و بصیرت از وضعیتى كه در آن قرار داریم نیز بیان كرد.

دومین درس ۱۹ دى؛ براى امروز ما شناخت طرح و برنامه دشمن است. مردم قم در شناخت طراحى تبلیغاتى دشمن براى صدمه به حیثیت و آبروى امام و نقشه‌اى كه دربار سلطنتى براى جنگ روانى علیه امام كشیده بود موفق بودند. مردم قم توانستند طرح و برنامه‌ى دشمن را به‌خوبى بشناسند و با حركت صحیح خود  آن‌رابى‌اثر كنند. شناخت طرح تبلیغاتى دشمن و واكنش صحیح به آن درس دوم ۱۹ دى براى امروز ماست.

سومین درس ۱۹ دى؛ امید به آینده و توكل به خداست. در شرایط خفقان سال‌هاى رژیم سركوبگر شاه، خصوصا بعد از سال ۵۴ كه دستگاه سركوب كاملا مسلط جلوه مى‌كرد بسیارى تصور مى‌كردند كه مبارزه به نتیجه‌اى نمى‌رسد و مشت در برابر درفش و تانك اثرى ندارد. اما قیام مردم قم بر اساس امید به آینده و توكل بر خدا و انجام تكیلف براى حصول نتیجه استوار بود.

چهارمین درسى كه مى‌توان از ۱۹دى براى امروزمان گرفت مجاهدت و خستگى ناپذیرى و ایستادگى در میدان است. مردم قم مى‌دانستند كه شعار مرگ بر شاه و مقاومت در برابر سرنیزه دژخیمان شاه و دست نشاندگان آمریكا هزینه دارد و باید براى این هدف خون داد و در میدان ماند و استقامت كرد. درس‌هاى ۱۹ دى امروز نیز براى ملت ایران در مبارزه‌ى بزرگترى كه علیه استكبار جهانى در پیش دارد مفید و راهگشاست.

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب همچنین با اشاره به سالروز 17 دى؛ اجراى توطئه استعمارى كشف (حذف) حجاب به‌دستور رضاخان پهلوى (1314ه.ش) اظهار کرد: مبارزه با حجاب و عفاف؛ راهبرد دیرینه استعمار براى نفوذ و استحاله است --ازجمله وقایع دردناك و عبرت‌انگیز تاریخ ایران كه در كارنامه ننگین رژیم وابسته پهلوى ثبت شده است، واقعه «كشف حجاب» است.

 

وی افزود: در مجموع مى‌توان چنین اذعان نمود كه واقعه كشف حجاب در دوران پهلوى نشان از آن دارد كه زنان مهم‌ترین هدف غرب در اجراى برنامه‌هاى شوم استعمارى و باهدف ایجاد تغییرات بنیادین در مبانى اعتقادى، از آن زمان تاكنون بوده است. بنابراین، دست‌اندركاران حكومت پهلوى از طریق رواج اندیشه جدایى دین از حكومت (سكولاریسم) و تحقیر نمادهاى دینى و سنت‌هاى ملى، تهاجم به مذهب را آغاز كردند. آن‌ها براى اعمال این سیاست از ابزارى چون نظام آموزشى، كتاب و نشریات استفاده كردند. در واقع، حكومت با استفاده از این ابزارها، چنین وانمود مى‌كرد كه پوشش اسلامى با علم وهنر و پیشرفت زنان در عرصه اجتماعى‌مغایرت دارد و حجاب‌خواهى با طرد دانش و عقب‌ماندگى و جمود مترادف است. كشف حجاب و سایر اعمال ضد دینى كه با نداى جلوگیرى از عقب‌ماندگى‌همراه بود، نه تنها درخت دانش و ترقى كشور را بارور نساخت، بلكه باعث بحران‌هاى بزرگ اجتماعى، اقتصادى و سیاسى در كشور شد.

 

حجت الاسلام مهری عنوان کرد: این‌راهبرد غرب همچنان ادامه دارد و در جامعه كنونى شاهد آن هستیم كه این كشورها براى اجراى برنامه نفوذ واستحاله خود، مقابله با حجاب و عفاف را در دستور كار خود قرار داده و با استفاده از ابزارهاى جدید رسانه‌اى این نقشه را عملیاتى مى‌كنند. چنان‌كه امروزه به اشكال گوناگونى همچون «كمپین دختران خیابان انقلاب»، «چهار شنبه‌هاى سفید» و مواردى از این قبیل، شاهد ترویج آزادى‌هاى غربى هستیم تا ازاین مسیر مطالبه عمومى در میان بانوان براى بى‌حجابى به‌صورت عمومى شكل گیرد.

 

امام جمعه شهرستان مراحل اجراى این سناریوى غرب را به اختصار این‌گونه بیان نمود؛

معرفى حجاب به‌عنوان مانعى براى مشاركت اجتماعى زنان‌‌

استفاده از اشخاص و شخصیت‌هاى روشنفكر وابسته براى ترویج و اجراى این برنامه‌ها

استفاده از ابزار رسانه و و فضاى مجازى براى سركوب باورهاى دینى و ترویج آزادى‌هاى غیر دینى‌

تشكیل كانون‌ها و انجمن‌هاى مروج اندیشه‌هاى غربى با استفاده از زنان غربگرا در دانشگاه‌ها و مجامع علمى و فرهنگى‌

تبدیل ارزش‌هاى غربى به‌عنوان ارزش‌هاى مورد مطالبه زنان در سطح اجتماع‌.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها