خطیب جمعه کرمانشاه:

رسیدن انقلاب به ۴۰ سالگی نشان از بلوغ و شکوفایی سیاسی است

کد خبر: 304401
|
15:25 - 1397/10/21
نسخه چاپی
رسیدن انقلاب به ۴۰ سالگی نشان از بلوغ و شکوفایی سیاسی است
اسلام آباد خبر: امام جمعه کرمانشاه گفت: رسیدن ایران به ۴۰ سالگی نشان از بلوغ و شکوفایی سیاسی و همچنین زنده ماندن انقلاب است.

به گزارشاسلام آباد خبر، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه ضمن دعوت همگان به تقوای الهی اظهار داشت: همان‌طور که امیرالمومنین علی (ع) می فرماید بهترین توشه برای آینده تقوا است که عزت دنیا و آخرت را به دنبال دارد.

وی گفت: تمام موجودات عالم جنودالله و تسلیم خداوند هستند لذا ما باید نگاهمان فقط به خداوند باشد.

امام جمعه کرمانشاه بیان کرد: تمام سرمایه انسان در تسلیم بودن به حق خلاصه می شود و اگر کسی در امتحانات خداوند پیروز شود می تواند به درجات بالای انسانیت دست یابد.

وی در ادامه به ۲۲ دی روز تشکیل شورای فرهنگی به دستور امام(ره ) اشاره کرد و افزود: در این راستا رهبر انقلاب نیز عنایت ویژه به این موضوع دارد.

حضرت زینب(س) الگوی ماندگار بصیرت است

آیت الله علما تصریح کرد: همچنین روز ۲۲ دی ماه سالروز ولادت حضرت زینب(س) است که برای همه عالم الگوی ماندگار بصیرت، آگاهی، مدیریت و پرستاری است.

وی یادآور شد: زینب کبری(ره) با مدیریتی که داشت به همه ما درس بصیرت، مقاومت و دفاع از ارزشها را داد.

خطیب جمعه کرمانشاه بیان داشت: روز ۲۴ دی ماه سال ۵۸ مقام معظم رهبری به عنوان امام جمعه تهران منصوب شدند که نشان از تیزبینی و آینده نگری امام (ره) داشت و شاهد آن هستیم که تا به امروز مقام معظم رهبری این حکم را برای خود نگه داشته است.

وی در ادامه اشاره ای به سالروز شهادت نواب صفوی و یارانش در ۲۷ دی ماه داشت وگفت: این شهدا برای اسلام و انقلاب تلاش ها و مجاهدت های بسیاری کردند و زمینه ساز انقلاب بودند.

آمریکایی ها قول، عمل و امضایشان اعتباری ندارد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم اشاره کرد و اظهار داشت: ایشان ضعف دستگاه محاسباتی آمریکایی ها را گوشزد کرد که تا امروز همه محاسبات آنها بی نتیجه بوده است.

وی گفت: آمریکایی ها قبل از تابستان عنوان کردند که تابستان داغی را خواهید داشت که هیچ خبری نبود پس از آن گفتند جشن کریسمس را در ایران می گیریم و دیدیم که این حساب و کتاب آنها توهمی بیش نبود.

آیت الله علما افزود: آمریکایی ها قول، عمل و امضایشان اعتباری ندارد و باید گفت که توانایی آنها در همین حد است.

امام جمعه کرمانشاه یادآور شد: موسسه های غربی و خارجی نوشته اند که ایران پنجمین کشور ثروتمند جهان است و می بینیم که رهبر انقلاب در این خصوص پیش تر گفته بود اگر نفت و گاز را روی هم بریزیم در دنیا مثل و مانند نداریم.

وی با تصریح اینکه امروز به برکت فریاد مرگ بر آمریکا ملت ایران، در تمام کشورهای دنیا این شعار زنده شده است و سرمنشاء آن ایران است و رسیدن ایران به چهل سالگی را بلوغ و شکوفایی سیاسی و زنده ماندن انقلاب عنوان کرد.

جوانان باید به میدان کار و تجربه وارد شوند

آیت الله علما افزود: رهبر انقلاب به همه و در راس به مسئولین فرمود از اشرافیگری بپرهیزید و زندگی معمولی داشته باشید.

خطیب جمعه کرمانشاه گفت: اولویت کار دولت را توجه به معیشت مردم دانست و در این خصوص خطاب به مسئولین گفت: نباید کاری کنید که سفره مردم کمرنگ شود.

وی بیان کرد: رهبر انقلاب نسبت به وارد کردن جوانان به میدان کار و تجربه تاکید کرد و از مسئولین اجرایی خواست که زمینه را برای فعالیت جوانان آماده کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در پایان اظهار داشت: تحریم ها باید وسیله ای برای شکوفایی و تبدیل تهدید به فرصت ها باشد که در این راه باید مردم و مسئولین تمام سعی خود را به کار بگیرند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها