سرهنگ تقی پور خبر داد؛

شناسایی کلاهبرداری با فروش خودروهای کرایه ای در اسلام آبادغرب

کد خبر: 304417
|
11:22 - 1397/10/25
نسخه چاپی
شناسایی کلاهبرداری با فروش خودروهای کرایه ای در اسلام آبادغرب
اسلام آبادخبرک: معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی با اشاره به اینکه افرادی که با کرایه اتومبیل های مدل بالا از 4 موسسه کرایه خودرو کلاهبرداری کرده بودند، دستگیر شدند.

به گزارشاسلام آباد خبر، سرهنگ "جهانگیر تقی پور" بیان داشت: پرونده ای با موضوع کلاهبرداری به شیوه کرایه اتومبیل و فروش آن با اسناد جعلی به ارزش 2 میلیارد تومان به دادخواهی 4 نفر از شهروندان از مرجع قضائی به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد.

 

 

وی با بیان اینکه مال باختگان این پرونده مدیران موسسه کرایه اتومبیل هستند افزود: آنها اظهار داشتند که خودروهای موسسه شان را برای مدت مشخصی به عنوان اجاره به 3 زن و یک مرد که ساکن در منازل گرانقیمت شمال تهران بودند، تحویل داده و مقرر بود که خودروها را پس از اتمام مدت اجاره به موسسه تحویل دهند، ولی متاسفانه پس از اتمام مدت اجاره، خودروها به موسسه تحویل داده نشده و با مراجعه به محل سکونت آنها، متوجه شده ایم که منازل مسکونی شان اجاره ای بوده و آنها نقل مکان کرده اند.

 

 

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان، خودرو ها را با سندهای جعلی فروخته و به نام سایر اشخاص منتقل کرده بودند، گفت: در تحقیقات پلیسی، مخفیگاه 2 تن از متهمان در مهرشهر کرج شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی، هر 2 متهم در عملیات های همزمان و هماهنگ دستگیر و به پلیس آگاهی تهران منتقل شدند.

 

 

وی اظهار داشت: متهمان در همان بازجویی های اولیه به جرم خود اعتراف و اظهار داشتند به صورت اتفاقی با شخصی به نام  " الف " آشنا شده ایم و با دادن وعده و و عید و کرایه کردن منازل گرانقیمت در شمال تهران، ما را به موسسه های اجاره خودرو، معرفی کرده و سپس کلیه مدارک را به وی تحویل داده ایم و پس از جعل مدارک خودروها، آنها را با آگهی در سایت دیوار فروخته ایم.

 

 

این مقام انتظامی با اشاره به شناسایی مخفیگاه " الف " در مهرشهر کرج و دستگیری متهم سوم پرونده، بیان داشت: با شناسایی و دستگیری متهم سوم ، مخفیگاه متهم اصلی پرونده باند جعل و کلاهبرداری خودروهای کرایه ای در اسلام آباد غرب شناسایی شد.

 

 

وی عنوان کرد: با هماهنگی مقام قضائی و پلیس آگاهی اسلام آباد، متهم اصلی پرونده در یک عملیات ضربتی دستگیر و به پلیس آگاهی تهران منتقل شد.

 

 

سرهنگ تقی پور افزود: با دستگیری متهم اصلی ، یکی دیگر از متهمان این باند که اسناد را جعل و در اختیار افراد اجیر شده قرار می داد شناسایی و ماموران اداره چهاردهم پلیس آگاهی موفق شدند متهم پنجم پرونده این  باند 7 نفره کلاهبرداری خودروهای کرایه ای را دستگیر کنند.

 

 

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت افزود: تا کنون 5 تن از اعضای این باند شناسایی و دستگیر شده اند و دستگیری اعضاء دیگر ادامه دارد./برنا

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد