امام جمعه اسلام‌آباد غرب:

امنیت شغلی پرستاران تامین شود/ توجه به معیشت پرستاران

کد خبر: 304420
|
13:05 - 1397/10/26
نسخه چاپی
امنیت شغلی پرستاران تامین شود/ توجه به معیشت پرستاران
اسلام آبادخبر: امام جمعه اسلام‌آباد غرب گفت: پرستاران با این جایگاه حساس، نیاز به امنیت شغلی دارند و باید مسؤولان به معیشت آن‌ها توجه بیشتری داشته باشند.

به گزارشاسلام آباد خبر،  حجت‌الا‌سلام محمد‌طاها مهری در مراسمی که به مناسبت هفته پرستار در راستای گرامیداشت مقام پرستار در اداره بهداشت و درمان اسلام‌آباد غرب برگزار شد به آیات و روایات از بزرگان دین در رابطه با مقام پرستار اشاره کرد.

 

 

امام جمعه اسلام‌آباد غرب با بیان روایتی از پیامبر اکرم(ص) مبنی بر اینکه «هرکسی شبانه‌روزی از مریضی پرستاری کند همنشین ابراهیم‌ خلیل است»، ادامه داد: چرا پیامبر این اجر و فضیلت عظیم را با ابراهیم خلیل مقایسه می‌کند؟، علت این قیاس سختی‌ها، زحمات، مشکلات زیاد حضرت ابراهیم بود که متحمل شد، لذا پرستاران با این مصداق و مثال درست از رسول‌الله(ص) قدر و منزلت جایگاه خود را بدانند و همواره مراقبت پرستاری خود از بیمار همراه با عطوفت و مهربانی بیشتر باشند.

 

 

وی با اشاره به مشکلات پرستاران شهرستان بخشی از آن را مربوط به امورات کلان و استانی دانست و گفت: پرستاران با این جایگاه حساس، نیاز به امنیت شغلی دارند و بایدمسؤولانبه معیشت آن‌ها توجه بیشتری داشته باشند.

 

 

مهری تاکید کرد: اسلام‌آباد غرب یک شهرستان معین غرب و شاهراه و ورودی سه استان لرستان، خوزستان و ایلام است، لذا این شهرستان باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

 

امام جمعه اسلام‌آباد غرب تصریح کرد: اگر قرار بر جذب پرستار باشد باید از پرستاران بومی منطقه بهره برد، در بحث وضعیت شغلی(طرحی یا قراردادی) باید توجه بیشتری به آن‌ها شود.

 

 

رئیس بهداشت و درمان اسلام‌آباد غرب نیز در ادامه، شغل پرستاری را از شغل‌های مقدس دانست و گفت: شغل‌ها پرستاری از میان شغل‌های، دارای ویژگی اخلاقی و انسانی خاصی است، زیرا افزون‌بر اینکه با امور روزمره افراد جامعه سروکار دارد، تأثیر بسزایی در سلامت و تربیت جامعه نیز ایفا می‌کند و خدمتی بزرگ به افراد همنوع و بیماران به شمار می‌آید.

 

 

محمدرضا نادری ادامه داد: آیه 32 سوره مائده تفسیری روشنی از این شغل است «بدین سبب بر بنی‌اسرائیل حکم کردیم کههر کسنفسی را بدون حق و یا بی‌آنکه فساد و فتنه‌ای در زمین کرده، بکشد مثل آن باشد که همه مردم را کشته، و هر کس نفسی را حیات بخشد (از مرگ نجات دهد) مثل آن است که همه مردم را حیات بخشیده و هر آینه رسولان ما به سوی آنان با معجزات روشن آمدند سپس بسیاری از مردم بعد از آمدن رسولان باز روی زمین بنای فساد و سرکشی را گذاشتند.

 

 

کار طولانی، فعالیت‌های ذهنی و روانی در مواجه شدن با بیماران، تاثیرات روحی افراد فوت شده بر روی آن‌ها و... از جمله مشکلاتی بود که رئیس اداره بهداشت و درمان اسلام‌آباد غرب به آن اشاره کرد.

 

 

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) اسلام‌آباد غرب گفت: درست است یک روز به عنوان روز پرستار نامگذاری شده، اما در واقع معتقدیم هر روز، روز پرستار است، چرا که یکی از شغل‌های حساس، پرزحمت و برخوردار از تمام رنج‌ها است‌.

 

 

محمدرضا بیگلری ادامه داد: انسان‌ها به خیلی از صفات شغل پرستاری آشنا هستند از جمله؛ دلسوز، گذشت بیش از حد، مجاهد در راه خدا، پرستاری که با یک شب فعالیت می‌تواند «شب قدری» را برای خود رقم بزند.

 

 

وی با اشاره به تاریخ کوتاهی از پزشکی، ادامه داد: حدود 18 قرن پیشبقراطحکیم در مراسمی به شاگردان خود می‌گوید «که بر بالین بیمار باید شخصی دلسوز صدیق مهربان باشد که بیمار تنها نباشد»، یک‌هزار و 800 سال پیش این ریشه بنا نهاده شد که حدود 200 سال پیش فلورانس نایتینگل، پرستاری نوین را بنا کرد و این موضوع 80 سال پیش وارد ایران شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد