۴۵ درصد از واحدهای شهرک صنعتی فرامان تعطیل شده است

کد خبر: 304422
|
14:01 - 1397/10/26
نسخه چاپی
۴۵ درصد از واحدهای شهرک صنعتی فرامان تعطیل شده است
اسلام آبادخبر: معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ۴۵ درصد از واحدهای شهرک صنعتی فرامان کرمانشاه غیرفعال هستند گفت: تعدادی از واحدهای این شهرک نیز به صورت فصلی فعالیت می‌کنند.

به گزارشاسلام آباد خبر، علیرضا محمدی  اظهار داشت: بیش از 55 درصد واحدهای شهرک صنعتی فرامان مشغول فعالیت هستند و وضعیت واحدهای صنعتی کوچک در این شهرک نیز به صورت مستمر پایش می‌شود.

 

 

وی با بیان اینکه فعالیت تعدادی از واحدها به دلیل نوع تولید فصلی است و در مقاطعی از زمان تعطیل هستند عنوان کرد: تعدادی از واحدها نیز به دلایل مختلف از جمله اختلاف شرکا، مشکلات مالی، منسوخ شدن تکنولوژی و فرسودگی ابزار تعطیل شده‌اند که باید نوسازی شوند.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه گفت: تعدادی از واحدهای تعطیل هر ساله از طریق تسهیلات رونق تولید و سایر تسهیلات به چرخه تولید بازگردانده و تعدادی نیز به سرمایه‌گذاران جدید واگذار می‌شوند.

 

 

محمدی درباره شهرک صنعتی زاگرس در کرمانشاه عنوان کرد: شهرک صنعتی زاگرس با مساحت 1000 هکتار بزرگترین شهرک صنعتی غرب کشور است اما اکنون 260 هکتار آن عملیاتی شده است که در این فاز عملیاتی تمام زیرساخت‌ها فراهم شده است.

 

 

وی با بیان اینکه تاکنون 147 قرارداد تخصیص زمین در شهرک صنعتی زاگرس منعقد شده است بیان کرد: با کمک استانداری و تأمین منابع مالی لازم تمام طرح‌های زیرساختی در این شهرک اجرا شده و سرمایه‌گذاران به تدریج در حال استقرار هستند.

 

 

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه امسال 34 واحد تعطیل استان به طور مجدد راه‌اندازی شد عنوان کرد: تمام شهرک‌های صنعتی استان فعال هستند اما در هر شهرک صنعتی نیز ممکن است تعدادی واحد فعال، نیمه فعال و تعطیل باشند.

 

 

محمدی ایجاد نواحی صنعتی کوچک در مناطق روستایی دارای مزیت را یکی از وظایف شهرک‌های صنعتی استان عنوان کرد و گفت: در این طرح با همکاری فرمانداری‌ها مناطقی که مزیت و اولویت بیشتری برای نواحی روستایی دارند و به توسعه صنعت روستایی کمک می‌کند شناسایی و نواحی کوچک صنعتی در آن مناطق ایجاد می‌شود.

 

 

وی با اشاره به اینکه مکان‌یابی این نواحی در شهرستان‌ها به نظر فرمانداری و امکان تأمین زیرساخت‌ها و تأمین زمین بستگی دارد افزود: نواحی صنعتی کوچک امسال در سه شهرستان اسلام‌آباد غرب، کرمانشاه و سنقر و کلیایی و برای سایر شهرستان‌ها در سال‌های آینده اجرا می‌شود./تسنیم

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد