امام جمعه اسلام آبادغرب:

ملت ایران تهدید و تحریم دشمن را تبدیل به فرصت را می کند/راهبرد آمریکا انتشار اخبار جعلی برای عصبانی کردن مردم است

کد خبر: 304426
|
16:43 - 1397/10/28
نسخه چاپی
ملت ایران تهدید و تحریم دشمن را تبدیل به فرصت را می کند/راهبرد آمریکا انتشار اخبار جعلی برای عصبانی کردن مردم است
اسلام آبادخبر: امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: ملت ایران تجارب ارزشمندی در زمینه تبدیل تهدید و تحریم دشمن به فرصت را دارد لذا راهبرد آمریکا انتشار اخبار جعلی در خصوص مسئولین و اقتصاد برای عصبانی کردن مردم است.

به گزارشاسلام آباد خبر،  حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه اسلام آبادغرب در خطبه های نمازجمعه امروز با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مردم قم  که به اشتباه برخی در خصوص علت خصومت آمریکا از ملت ایران اشاره کرده و فرمودند: بعضى‌ها به نظر من خودشان را به نفهمى مى‌زنند -شاید هم جور دیگر است- [مى‌گویند] «چرا شما فلان حرف را زدید كه آمریكا با شما دشمن بشود»؛ خیال مى‌كنند دشمنى آمریكا به‌خاطر فلان فرمایش امام یا فلان حرف فلان مسؤول است كه به آمریكا بدگویى كرده. قضیّه این نیست؛ قضیّه چیز دیگر است؛ قضیّه از این عمیق‌تر است.

 

وی افزود: از همان ابتداى پیروزى انقلاب اسلامى برخى افراد و گروه‌هاى كم بصیرت، علت خصومت و دشمنى آمریكا با انقلاب اسلامى ایران را ناشى از برخى كنش‌ها و رفتارهاى ملت و یا رهبران آن دانسته و مدعى بودند اگر شعار «مرگ بر آمریكا» نبود. یا نمی گفتند «آمریكا هیچ غلطى نمى‌تواند بكند» یا «تسخیر لانه جاسوسى» یا «حمایت جمهورى اسلامى از ملت‌هاى مظلوم جهان و ملت‌هاى به پاخاسته» یا «كمك به جبهه مقاومت» یا «انرژى هسته اى و توان دفاعى، قدرت موشكى ایران نمی بود، آمریكا نیز دلیلى براى خصومت با ایران نداشت.

 

امام جمعه اسلام آبادغرب خاطرنشان کرد:  ساده اندیشانى كه علت خصومت آمریكا را در رفتارهاى ملت و مسؤولان انقلابى كشورجستجو مى‌كنند، چند خطاى تحلیلى و اشتباه محاسباتى بزرگ دارند كه برخى از آن‌ها عبارتند از: ۱-     قیام ملت ایران واكنش به اقدامات خصمانه آمریكا بوده نه كنش پیشدستانه. ۲- اگر انقلاب اسلامى و مواضع ملت و امام راحل سبب دشمنى آمریكا بوده، پس دلیل خیانت های آمریكا پیش از انقلاب اسلامی چه بوده است؟ ۳- اگر ملت ایران مسلمان بود و انقلابى، آیا مردم ویتنام، كره شمالى، كشورهاى آمریكاى لاتین و ده‌ها كشور دیگر هم موضع انقلابى داشتند، که آمریکا با آنها دشمنی کرد ۴- اگر ملت ایران به‌دلیل دشمنى با آمریكا مستحق جنایات آمریکاست ، رفتار ناجوانمردانه واشنگتن نسبت به دوستان و رژیم‌هایى كه مورد حمایتشان بودند را چگونه باید توجیه كرد. ۵- چه تناسبى بین رفتارهاى ملت ایران و مسؤولانش با جنایات آمریكا وجود دارد. ۶- بررسى عملكرد دولت آمریكا نشان می دهد هرجا كشورى با تمام قدرت مقابل این كشور ایستاده است، آمریكا عقب نشینى كرده است.

 

حجت الاسلام مهری عنوان کرد: خصومت آمریكا با ملت ایران علل و عوامل بسیار ریشه ای دارد که برخی از آنها عبارتند از؛ ۱) منافع استعمارى نظام لیبرال دمكراسى ‌۲) روحیه استكبارى و خوى برترى طلبانه ۳) تقابل حق و باطل‌ ۴) شكست‌هاى پى درپى در مقابل تمدن اسلامى‌ ۵) ماهیت استقلال طلبانه و ضداستكبارى انقلاب اسلامى و پایبندى ملت ایران به آن‌ ۶) از دست دادن لقمه چرب ایران‌ ۷) پیشرفت و بالندگى انقلاب اسلامى‌ ۸) ترس غرب از حق‌خواهى انقلاب اسلامى ۹) هویت انقلاب اسلامى ایران‌.

 

وی افزود:  رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار با مردم قم در ۱۹ دى ماه جارى درمیان توصیه‌هایى كه به مردم ومسؤولین در شرایط تشدید تحریم‌هاى همه‌جانبه دشمن داشتند، با اشاره به تجربه تاریخى مردم ایران در مواجهه با تحریم‌هاى دشمنان از زمان پیروزى انقلاب اسلامى تاكنون، بر این نكته تأكید نمودند كه در شرایط حاضر نیز بایستى ما كارى كنیم كه این تحریم وسیله‌اى بشود براى شكوفایى، وسیله‌اى بشود براى رسیدن به قلّه‌ى ابتكار و كار در كشور. باید از محصول دیگران خودمان را بى‌نیاز كنیم و دیگران را محتاج محصول خودمان كنیم.

 

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب گفت:  ملت ایران تجارب ارزشمندی در زمینه تبدیل تهدید و تحریم دشمن به فرصت را دارد که نمونه های آنرا مى توان در زمینه‌هاى مختلف، ازجمله؛ دستاوردهاى دفاعى‌ ، قدرت بازدارندگى و توان موشكى‌، دستاوردهاى هسته اى‌، طراحى و ساخت بزرگترین پروژهاى نفتى وگازى در پارس جنوبى و... مشاهده كرد.

 

وی تصریح کرد:  راز موفقیت ایران در شكست سناریوى تحریم دشمن را باید در موارد زیر جستجو کرد: ۱ - نقش رهبرى معظم انقلاب در هدایت و مطالبه از مسؤولان ۲ - تلاش خالصانه وكار فى سبیل‌الله با توكل به خدا و اتكاء به عنایت الهى ۳- باور به شعار «ما مى‌توانیم» و «خواستن توانستن است» ۴- توجه ویژه به اصل هم‌افزایى با بهره‌گیرى اصولى و منطقى از توان داخلى ۵- استفاده از قدرت خلاقیت و نوآورى دانشمندان و متخصصین ایران ۶- استفاده بهینه و بهره‌بردارى مطلوب از تجربیات دفاع مقدس به‌ویژه در عرصه فرماندهى ومدیریت. ۷- جوان گرایى و كار جهادى و رویكرد نهادیِ توام با روحیه و مدیریت انقلابی .

 

 

حجت الاسلام مهری  یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار مردم قم به ضرورت تداوم «حضور مردم در صحنه» تأكید داشتند و با توجه به قرار گرفتن در آستانه آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامى فرمودند: «ازجمله‌ى كارهایى كه مردم مى‌توانند به بهترین وجهى در خدمت به كشور انجام بدهند، حضور در صحنه‌هاى انقلاب است.»

 

 

وی افزود: عرصه‌هاى خدمت مردم به انقلاب، گستره فراوانى دارد كه مهم‌ترین آن‌ها را مى‌توان در موارد زیربرشمرد:  ۱. حضور مردم در صحنه براى تحقق آرمان‌ها و سازندگى كشور ۲. حضور مردم در عرصه كمك به مسؤولین‌ ۳. حضور مردم در میدان مقابله با جنگ روانى دشمن‌ ۴. حضور مردم در عرصه تصمیم‌گیرى‌هاى سیاسى‌ ۵. حضور مردم در عرصه اقتصاد و پویایى اقتصاد مقاومتى‌ ۶. حضور مردم در عرصه فرهنگ با راهبرد «آتش به اختیار» ۷. حضور مردم در میدان حمایت علنى از نظام اسلامى‌.

 

امام جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به سفر وزیر خارجه آمریكا به كشورهاى خاورمیانه بیان داشت:  دولت آمریكا به‌دنبال تشدید سیاست ایران هراسى است. كشورهاى اروپایى نه تنها به وعده‌هاى خود در زمنیه ایجاد كانال مالى با ایران عمل نكردند، بلكه در حال حركت در مسیر ایران هراسى هستند. اتحادیه اروپا با تحریم وزارت اطلاعات ایران نشان داد كه نمى‌توان به این اتحادیه براى حل مشكلات اقتصادى امید داشت. برگزارى همایش ضد ایرانى در اروپا (لهستان)، بار دیگر این گزاره را تأیید مى‌كند كه اروپا نیز عملا در زمین بازى ایران هراسانه آمریكا وارد شده و در حال ایفاى نقش است.

 

وی اضاقه نمود: در چارچوب همین راهبرد آمریکایی است که در روزهای اخیر شاهد شدت پیدا کردن انتشار اخبار جعلی از جمله ورشکستگی بانک ها و حتی فرار برخی مسئولین اقتصادی از کشور هستیم که پیش بینی می شود که به مرور زمان و در طول هفته های آتی بر حجم و تنوع آنها افزوده شود! هم زمان با شروع جنگ روانی دشمن برخی تحرکات و اظهار نظر های مشکوک مطرح شده از سوی برخی عناصر داخلی نشان از بازی کردن آنها در پازل دشمن برای عصبانی کردن مردم دارد.

 

حجت الاسلام مهری  گفت:  به رغم برگزاری مکرر این نشست ها در طول ۴۰ سال گذشته، امروز جمهورى اسلامى ایران نه تنها از بین نرفته، بلكه قدرت اول منطقه شده است و از سوى دیگر، افراد شركت‌كننده در همایش مطرح شده، همه یا از بین رفته‌اند، یا در وضع اسفناكى به‌سر مى‌برند.بى‌شك افراد شركت‌كننده در نشست ورشو نیز به وضعیت مشابه آنان دچار خواهند شد، اما جمهورى اسلامى ایران مقتدرانه به راه خود ادامه خواهد داد.

 

وی  بازداشت مجری شبکه پرس تی وی؛ تناقض آشکار مدعیان دروغین آزادی بیان دانست و گفت:  براساس اعلام روابط عمومی شبکه پرس تی. وی. ملانی فرانکلین، مجری آمریکایی‌الاصل این شبکه که پس از گرویدن به دین مبین اسلام نام «مرضیه هاشمی» را برای خود برگزیده است، توسط مأموران آمریکایی در واشنگتن دی‌سی بازداشت شده و به‌صورت ویژه و تحت‌الحفظ به واشنگتن منتقل شده است. وی در حالی در شرایط نامناسبی به‌سر می‌برد که هیچ اتهامی به‌صورت رسمی به او ابلاغ نشده است. طرز برخورد با این خانم مومنه شیعه آنقدر وخیم است که در مکانی که زندانی است ، تنها لباسی که به ایشان داده شده، تی‌شرت آستین کوتاه بوده که وی با یک تی شرت اضافه سرخود را پوشانده است. تنها غذایی که در اختیار وی گذاشته شده، گوشت خوک بوده که ایشان از خوردن آن امتناع کرده و درخواست نان خالی کرده است. این حادثه علاوه بر اینکه نقض آشکار حقوق بین الملل می باشد، به دلیل اینکه نامبرده شهروند آمریکا نیز محسوب می شود، نقض آشکار آزادی بیان و فعالیتهای رسانه¬ای در کشوری می باشد که مدعی دفاع از حقوق بشر بوده و به خود اجازه می دهد به همین بهانه سایر کشورها را تحت فشار قرار دهد. در این خصوص سزاوار است علاوه بر دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران، سازمانهای مردم نهاد برای آزادی ایشان حداکثر ظرفیت خود را به کار انداخته و با محکوم نمودن این اقدام غیرقانونی، آزادی این خبرنگار متعهد را خواستار شوند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد