رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

برخورد وزارت خارجه با لهستان فراتر از گلایه‌های ساده دیپلماتیک باشد/ کشوری جز لهستان و تراز بالاتر، حاضر به برگزاری اجلاس ضد ایرانی نشد

کد خبر: 304430
|
12:25 - 1397/10/29
نسخه چاپی
برخورد وزارت خارجه با لهستان فراتر از گلایه‌های ساده دیپلماتیک باشد/ کشوری جز لهستان و تراز بالاتر، حاضر به برگزاری اجلاس ضد ایرانی نشد
اسلام آبادخبر: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درخصوص برگزاری اجلاس ضدایرانی توسط آمریکا در لهستان گفت: برخورد وزارت خارجه با لهستان فراتر از گلایه‌های ساده دیپلماتیک باشد.

به گزارشاسلام آباد خبر، حشمت الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  درباره برگزاری اجلاس ضدایرانی توسط آمریکا در لهستان گفت: آمریکا برنامه دارد تا اجلاسی در مورد ایران با عنوان «صلح و امنیت در خاورمیانه» در لهستان برگزار کند که زمان و مکان برگزاری این اجلاس به خوبی وضعیت واشنگتن در منطقه را بازگو می‌کند.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو افزود: آمریکا در زمانی به دنبال برگزاری این اجلاس بوده که مجبور به ترک سوریه شده است. به این معنی که برگزاری چنین اجلاسی به خوبی وضعیت مستاصل واشنگتن درباره تلاش برای مدیریت امور منطقه را نشان می‌دهد.

فلاحت‌پیشه همچنین تاکید کرد: دلیل اینکه آمریکا، لهستان را برای برگزاری این اجلاس انتخاب کرده به فرم روابط آمریکا با اتحادیه اروپا در روزهای اخیر و بعد از خروج از برجام باز می‌گردد چراکه به نظر می‌رسد کشوری جز لهستان و تراز بالاتر از این کشور در اتحادیه اروپا حاضر نشده، میزبانی چنین اجلاسی را علیه ایران به عهده بگیرد.

وی ادامه داد: علاوه بر این لهستان از دوران جنگ سرد پایگاه اطلاعاتی و امنیتی آمریکا بوده و بعد از اتمام این دوره نیز آمریکا با حفظ برخی بحران‌های سیاسی و امنیتی در این کشور، زمینه استمرار حضور خود را مهیا کرده است.

فلاحت‌پیشه همچنین با بیان این که ایران باید در ادامه روابط با لهستان اتفاقا تاخیر را مدنظر گیرد، تاکید کرد: ایران باید با لهستان برخورد قاطع داشته باشد و این برخورد فراتر از گلایه‌های دیپلماتیک باشد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تصور می‌کنم برگزاری این اجلاس در لهستان با انتقاد کشورهای اروپایی مواجه شود، علاوه بر این که دولت ترامپ با برگزاری این اجلاس تنها به موضع ضعف خود در منطقه اعتراف می‌کند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد