نابودی ۵۰۰۰ فرصت شغلی در سایه انحصارطلبی پتروشیمی اسلام‌آباد غرب

کد خبر: 304452
|
12:09 - 1397/11/09
نسخه چاپی
 نابودی ۵۰۰۰ فرصت شغلی در سایه انحصارطلبی پتروشیمی اسلام‌آباد غرب
امام جمعه اسلام‌آباد غرب گفت: پنج هزار فرصت شغلی در صورت انحصار طلبی چند نفر بر روی پروژه پتروشیمی شهرستان اسلام‌آباد غرب نابود می‌شود.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام محمدطه مهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درکرمانشاه، اظهار داشت: پروژه پتروشیمی شهرستان اسلام آباد غرب با بی‌تفاوتی مسئولان فراموش شده و این فراموشی موجب شده یک فرصت اشتغالزایی از جوانان این شهرستان سلب شود.

امام جمعه اسلام‌آباد غرب با اشاره به اینکه دولت منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان را با 143 هکتار زمین در سال 88 و 89 متری 7500 تومان در اختیار مدیران پروژه پتروشیمی قرار داده است، گفت: باید پذیره‌نویسی برای ورود سرمایه‌گذاران جدید به پتروشیمی اسلام‌آباد غرب انجام شود و سهامی عام شدن این پروژه می‌تواند زمینه اشتغال 5000 نفر از جوانان این شهرستان را فراهم کند و البته اگر مانند سایر پروژه‌های استان سهم شهرستان را ناچیز در نظر نگیرند.

وی افزود: اکنون در منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان هفت نفر اعضای هیئت مدیره هستند و شنیده شده در این اواخر که 60 هکتار آن متری 60هزار تومان یعنی 36میلیارد تومان واگذار شده است.

مهری با بیان اینکه این واگذاری در صورتی که سهامی عام باشد مشکلی ندارد امااخباری به بنده می‌رسد که می‌خواهند آن را سهامی خاص اعلام کنند، بیان کرد: اگر چند شخص ثروتمند سهامی عام را تبدیل به سهامی خاص کنند یعنی دیگر ورود بقیه به این سهامی ممنوع است.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به انتشار صحبت‌های وزیر نفت در فضای مجازی که مشکلات پتروشیمی اسلام‌آباد غرب را سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذار ندانسته بلکه تحریم آمریکا عنوان کرده است، گفت: در صورتی که وزیر این صحبت را نگفته باید آن را هر چه سریعتر تکذیب کند و در صورت تأیید این حرف، جمله بسیار اشتباهی عنوان شده است.

امام جمعه اسلام‌آباد غرب با اشاره به اینکه مشکل منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان کسانی است که بر این منطقه و پتروشیمی چنبره انداخته‌اند اظهار کرد: چرا اجازه ورود سرمایه‌گذاران داخلی در منطقه تاکنون از سوی مسئولان داده نشده است و نماینده مجلس، استاندار و وزیر مربوطه باید در این مورد پاسخگو باشند.‌

وی افزود: در شرایط کنونی پتروشیمی و فراورده‌های نفتی بسیار طرفدار دارد و کمک زیادی به اشتغال‌زایی جوانان خواهد کرد.

مهری با بیان اینکه مسئولان نباید اجازه دهند روز به روز بر آمار بیکاری بیکارترین شهر استان و بلکه کشور افزوده شود، بیان کرد: اکنون پرداختن به مسائل و مشکلات بیکاری شهرستان اسلام آباد غرب دراولویت اساسی قراردارد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها