امام جمعه اسلام آبادغرب:

مدیریت جهادى، رمز موفقیت انقلاب اسلامى است‌/ تبعیت از فصل الخطاب بودن رهبرى رمز عبور از بحران‌هاست

کد خبر: 304465
|
14:35 - 1397/11/12
نسخه چاپی
مدیریت جهادى، رمز موفقیت انقلاب اسلامى است‌/ تبعیت از فصل الخطاب بودن رهبرى رمز عبور از بحران‌هاست
اسلام آبادخبر: امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: اقتصاد مقاومتى و مصرف كالاى ایرانى راهكار مقابله با تحریم اقتصادى است و تبعیت از فصل الخطاب بودن رهبرى رمز عبور از بحران‌هاست.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه اسلام آبادغرب در خطبه های نمازجمعه امروز، ضمن گرامیداشت  سالروز بازگشت حضرت امام خمینى(ره) به میهن اسلامى و تبریک آغاز دهه فجر، اظهار کرد: در آستانه چهل سالگى انقلاب اسلامى قرار گرفته‌ایم و مناسب است به این بهانه از راه‌هاى پرفرازونشیبى كه در این سال‌ها رفته‌ایم و از آنچه به آرزوى دست یافتنش نشسته‌ایم، سخن بگوییم.

وی افزود:  در واقع، انقلاب اسلامى به میزانى كه علیه سیاست‌هاى داخلى رژیم شاه بود، به همان میزان نیز علیه حضور و دخالت بیگانگان در كشور و دست‌اندازى آنان بر مقدورات ملت بود. به بیان دیگر، آرمان‌ها و اهداف این انقلاب در تغییر حاكمان و سرنگونى رژیم خلاصه نشد، بلكه همزمان براى قطع نفوذ بیگانگان و دستیابى به استقلال در همه ابعاد آن، به‌معناى واقعى كلمه كوشش كرد.

 

امام جمعه شهرستان بیان داشت:  تحول‌خواهى در داخل و تلاش براى اصلاح نظام ظالمانه بین‌المللى، حمایت از مظلومان و مستضعفان، استكبارستیزى و... ازجمله ویژگى‌هاى متمایزكننده انقلاب اسلامى از سایر انقلاب‌هاى معاصر است؛ زیرا انقلاب‌هاى دیگر، آرمان خود را یا صرفاً محدود به چارچوب‌هاى سرزمینى خود تعریف كردند یا این‌كه در صورت داشتن آرمان‌هاى فراملى، پس از مدتى با عدول از آن آرمان‌ها، حاضر به پذیرش مفروضات حاكم بر نظام بین‌الملل شدند. ایران اسلامى، تنها كشور انقلابى است كه در عین رویكرد تعاملى با جهان، همچنان انقلابى مانده و بر مواضع انقلابى و الهام‌بخش و افزایش عمق راهبردى خود در سطح منطقه و جهان ادامه مى‌دهد.

 

وی خاطرنشان ساخت: به رغم تمامى موانع، سختى‌ها، دست‌اندازى‌ها و توطئه‌هایى كه آمریكا و هم‌پیمانانش از ابتداى شكل‌گیرى انقلاب اسلامى تاكنون بر علیه ملت مقاوم و انقلابى ما در شكل‌ها و ترفندهاى مختلف طراحى و اجرا نموده است، این انقلاب با اقتدار و عظمت بر اعتلاء و شكوه خود افزوده و همواره خارى در چشم دشمنان و بیگانگان بوده است.

 

 

حجت الاسلام مهری گفت: امروز انقلاب اسلامى ایران پس از چهار دهه كه از عمر پر بركت و افتخارآمیز آن مى‌گذرد توانسته است با بر هم زدن معادلات قدرت جهانى، بیش از هر زمان دیگرى جایگاه تأثیرگذار و تعیین‌كننده خود در عرصه تحولات منطقه‌اى و فرامنطقه‌اى تحكیم بخشد و با پیام الهام‌بخش و عزت آفرین خود، حركت نوین عدالت‌خواهى و آزادى‌خواهى و نداى حق طلبانه ملت‌هاى ستمدیده و مظلوم را به گوش جهانیان برساند.

 

وی تصریح کرد:  آینده روشن و درخشان و پر قدرت متعلق به اسلام عزیز و انقلاب اسلامى است و انشاالله بزودى بشریت شاهد اضمحلال رژیم‌هاى سلطه و خودكامه خواهد بود.

خطیب جمعه اسلام آبادغرب ابراز داشت: تجربه چهل ساله انقلاب اسلامى مملو از دستاوردهاى گرانسنگى است كه مى‌تواند چراغ راه آینده نظام اسلامى باشد. در این میان برخى اصول و باورها و شعارها حقیقت خود را در عمل آشكار كرده است. شعارها و باورهایى چون:

1. «ما مى‌توانیم»، تنها راهبرد عبور از مشكلات كشور است‌  2. روحیه انقلابى، رمز پیشرفت كشور است‌

          3. باید به جوانان اعتماد كرد 4. تبعیت از فصل الخطاب بودن رهبرى رمز عبور از بحران‌هاست

5. تحقق آرمان‌ها با نقش آفرینى همه ملت اتفاق مى‌افتد  6. تحقق آرمان‌ها، نیازمند صبر و ایستادگى است‌

7. به دشمن نباید اعتماد كرد  8. هزینه سازش بیشتر از هزینه مقاومت است‌

9. مدیریت جهادى، رمز موفقیت انقلاب اسلامى است‌  10-آمریكا هیچ غلطى نمى‌تواند بكند

11-اقتصاد مقاومتى و مصرف كالاى ایرانى راهكار مقابله با تحریم اقتصادى است‌12 -در كنار ریزش‌ها، چند برابر رویش داشته‌ایم‌ .

 

امام جمعه اسلام آبادغرب اظهار کرد: واقعیت این است كه دشمنان ملت ایران كه در طول چهل سال گذشته هیچ یك از ترفندها و توطئه‌هاى شان براى براندازى نظام جمهورى اسلامى نتیجه‌اى نداشته و در سال‌هاى اخیر متحمل شكست‌هاى بزرگى در منطقه شده‌اند كه آن‌ها را ناشى از حضور و نفوذ جمهورى اسلامى ایران مى‌دانند، مى‌كوشند با كتمان و وارونه‌انگارى حقیقت و با بهره‌گیرى از قدرت رسانه‌اى خود، جلوى درك حقایق انقلاب اسلامى و دستاوردهاى ارزشمند جمهورى اسلامى از سوى جوانان ایرانى را گرفته و با واقعیت‌پندارى دروغ‌هاى خود براى آنان، در پشتوانه‌هاى مردمى انقلاب و نظام جمهورى اسلامى خدشه و خلل وارد كنند

وی افزود: ملت ایران با بهره‌گیرى از تجارب و عبرت‌هاى تاریخى مقاومت و ایستادگى برابر استكبار جهانى و آگاهى نسبت به طرح‌هاى شیطنت‌آمیز آمریكاى شرور و دیگر بیگانگان در فتنه‌انگیزى‌ها با حضور معنادار و انقلابى خود در جشن‌هاى پیروزى انقلاب اسلامى و راهپیمایى حماسى و مقتدرانه یوم‌الله 22 بهمن در سراسر كشور تأكید مى‌كنند كه نقشه‌هاى شیطانى و مرموز دشمن براى انقلاب كشور را با درایت و هوشمندى خنثى نموده و اجازه نخواهند داد استكبار جهانى و عناصر مرعوب، منحرف و وابسته با ایجاد آشوب‌هاى جدید عرصه‌هاى شكوهمند و اقتدار آفرین كشور را دچار تشویش و نگرانى كنند

 

حجت الاسلام مهری  با اشاره به  این سخنان چند روز گدشته وزیر امور خارجه فرانسه که اعلام كرد؛ ما از ایران دوخواسته داریم؛ ایران باید نسبت به تولید موشك‌ها و به‌ویژه صادرات آن‌ها به‌سوى گروه‌هاى شبه‌نظامى در خاورمیانه، هم‌چنین براى حوثى‌ها تجدیدنظر كند، گفت:  این مقام گستاخ فرانسوى مدعى شد: گفتگوهاى سختى را با ایران آغاز كرده‌ایم كه باید ادامه داشته باشد و اگر این گفتگوها به نتایج مطلوب نرسند ما آماده هستیم تا با اعمال تحریم، پاسخ قاطعانه‌اى به ایران بدهیم.

 

وی یادآور شد:  اروپایى‌ها دو پرونده ساختگى و جنجالى را همراه و همگام با آمریكا علیه جمهوى اسلامى گشوده‌اند و پیش مى‌برند. یكى طرح اتهامات‌بى‌پایه و اساس تروریستى كه اخراج و دستگیرى غیرقانونى دیپلمات‌هاى ایران در همین راستاست و دیگرى جنجال علیه برنامه موشكى ایران و تلاش براى ارجاع آن به شوراى امنیت و تحریم در این زمینه.

 

امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: سه كشور اروپایى رسماً از اعمال تحریم‌هاى جدید علیه ایران سخن مى‌گویند، برلین پروازهاى ماهان به آلمان را تعلیق مى‌كند، پاریس از لزوم مذاكرات موشكى و مجازات ایران سخن مى‌گوید و جرمى‌هانت، وزیر خارجه انگلیس نیز به‌عنوان اولین وزیر خارجه اروپایى از شركت در نشست لهستان سخن مى‌گوید. اروپایى‌ها با این سیاست سعى دارند نقض عهد و بدهى برجامى خود را به حاشیه رانده و در فرایندى معكوس، ایران را در جایگاه بدهكار بنشانند.

 

وی عنوان کرد: با توجه به دستگاه تبلیغاتى عرض و طویل جبهه استكبار به رهبرى آمریكا دور از انتظار نیست كه در صورت پذیرش كانال ویژه مالى بشردوستانه !، رسانه‌هاى آمریكا این طرح را به‌مثابه برنامه نفت در برابر غذا و دارو سازمان ملل متحد در مواجهه با رژیم بعث عراق تصویرسازى نمایند كه این خود مى‌تواند به پیشبرد پروژه ایران هراسى و قهرمان‌سازى از آمریكا كمك شایانى نماید.

 

خطیب جمعه شهر شهیدان مرصاد بیان کرد: SPV - هویج و چماق تهدید و تحریم موشكى و منطقه‌اى به زودى از اروپا مى‌رسد. نه فریب این هویج گندیده را باید خورد و نه مرعوب چماق قلابى شد. بهترین نسخه مواجهه با این چماق و هویج، توصیه اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار جمعى از مردم قم (19/10/97) است.

 

وی با اشاره به دستاورد بزرگ پیشرفت درون زاى انقلاب در چهل سالگى ، عنوان کرد:  ازجمله دستاوردهاى غرورآفرین انقلاب اسلامى ایران، دستیابى به پیشرفت علمى با اتكا به توان داخلى و كوشش و تلاش جوانان با ایمان و دانشمند ى است كه در این عرصه فعالیت نموده و نه تنها انحصار كشورهاى غربى بر بسیارى از علوم را شكستند، بلكه پا به عرصه‌هایى از علم و فناورى گذاشتند كه براى همگان حیرت‌انگیز است.فناورى فضایى ازجمله این عرصه‌هاست و به‌دلیل اهمیت و جایگاهى كه در پیشرفت كشور دارد، شایسته این است كه در این روز «روز ملى فناورى فضا»، بر ارزش تلاش‌هاى انجام شده در این خصوص ارج نهاده و بر افزایش برنامه‌هاى بیشتر براى تحقق اهداف بلندتر همت گمارده شود.

 

وی افزود:  دستیابى به این فناورى و ورود به عرصه فضا، رشد علمى در عرصه اقتصادى را نیز به همراه دارد؛ چراكه امروزه بسیارى از مطالعات در زمینه‌هایى همچون كشاورزى، زمین‌شناسى، هواشناسى، اكتشافات معادن و ذخایر زیرزمینى همچون نفت و فلزات گران‌بها، و نیز ارائه خدمات در حوزه‌هاى خدمات شهرى، محیط زیست و مدیریت بلایاى طبیعى و صنایع مخابراتى از طریق ماهواره‌هایى انجام مى‌شود كه در مدار زمین قرار دارند.

 

امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: چشم انداز این فناورى بر اساس سند هوافضا این است كه ایران تا سال 1404 علاوه بر انجام ماموریت‌هاى فضایى سرنشین‌دار و قراردادن انسان در مدار، باید به قطب منطقه‌اى و داراى جایگاه برجسته جهانى در حوزه هوایى و هوانوردى تبدیل شود. اكنون، جمهورى اسلامى به‌عنوان نهمین كشور صاحب این فناورى در دنیا شناخته شود و جایگاه مقتدرى را در این حوزه كسب كرده است.

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد