امام جمعه اسلام آبادغرب:

مجمع تشخیص مصلحت نظام با تصمیم قاطع اجازه گستاخ تر شدن اروپایی را ندهد/ هشدار به حرکات خلاف شئون در قصرشیرین

کد خبر: 304495
|
14:43 - 1397/11/26
نسخه چاپی
مجمع تشخیص مصلحت نظام با تصمیم قاطع اجازه گستاخ تر شدن اروپایی را ندهد/ هشدار به حرکات خلاف شئون  در قصرشیرین
اسلام آبادخبر: امام جمعه اسلام آبادغرب ضمن هشدار به حرکات خلاف شئون در قصرشیرین گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام با تصمیم قاطع اجازه گستاخ تر شدن اروپایی را ندهد.

به گزارشاسلام آباد خبر،  حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه اسلام آبادغرب در خطبه های نمازجمعه امروز با اشاره به بیانیه مهم رهبر معظم انقلاب اسلامى تحت عنوان «گام بزرگ دوم انقلاب اسلامى»، بیانیه ای مهم و راهبردى كه ترسیم‌كننده افق آینده انقلاب اسلامى است، اظهارکرد:  اولا؛ خداوند منان را باید به‌خاطر نعمت برخورداى از وجود چنین رهبرى حكیم، دانا و آینده نگر شكرگزار باشیم. ثانیاً؛ آمادگى خودرا جهت تحقق اهداف عالیه آن حكیم فرزانه جهت دستیابى به افق مورد انتظار و زمینه‌سازى براى ظهور صاحب اصلى كشورحضرت بقیه الله الاعظم(عج) اعلام می داریم.

 

امام جمعه اسلام آباد غرب در  خطبه های نماز جمعه  امروز نسبت  به حرکات ضد اخلاقی و ضد ارزشی در قصرشیرین هشدار داد و گفت: حرکات خلاف شئون  جمعی از زنان تحت عنوان ورزش در حضور معاون وزیر ورزش هیچگونه توجیه شرعی و اخلاقی ندارد.

 

وی افزود: برای استان کرمانشاه مهد غیرت ایثار و شجاعت و قصرشیرین سرزمین نخل های سوخته که قدم به قدم ِآن متبرک به خون شهیدان است، قابل قبول نیست که این حرکات ضدغیرت دینی و فرهنگ ایثار و شهادت در آن انجام بگیرد.

 

حجت الاسلام محمدطه مهری  با بیان اینکه؛ این گونه برنامه ها یا از روی خیانت است یا غفلت غیر قابل توجیه است، عنوان کرد:  دست اندرکاران و مسئولان ورزش و جوانان استان هرچه زودتر ضمن عذرخواهی باید عوامل را معرفی و از کار بر کنار کنند.  بجاست مدعی العموم ورود پیدا کرده و با مسببین  برخورد قاطع داشته باشد.

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به بررسى كنوانسیون پالرمو، خاطرنشان ساخت:  شنبه قرار است كنوانسیون «پالرمو» در مجمع تشخیص مصلحت نظام به راى اعضاى محترم آن گذاشته شود.بررسى كنوانسیون پالرمو حساسیتهاى زیادى دارد كه لازم است اعضاى محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام به آن‌ها توجه لازم را داشته باشند. یكى این‌كه اگر مجمع راى مثبت به این لایحه بدهد، این برداشت به‌وجود خواهد آمد كه مجمع تشخیص در زیر فشارهاى كشورهاى اروپایى این كنوانسیون را تصویب كرده است. این وضعیت اصلا به صلاح كشور نیست. سبب گستاخ تر شدن اروپایی ها خواهد شد. ضمن آن كه مجمع تشخیص مى‌تواند با تصمیم قاطع در زمینه كنوانسیونهاى مورد بحث كه از سوى اروپا هم مورد مطالبه قرار گرفته، پاسخ قاطعى به دشمنان نظام اسلامى بدهد.

 

وی تصریح کرد: عدم تصمیم گیرى درباره این لایحه به صلاح كشور و نظام نیست. كشور خاطره خوبى از معطلى دو سال و نیم مذاكره در قضیه مذاكرات برجام ندارد. كشور با ظرفیتهاى فراوانى كه دارد نمیتواند معطل باشد. لذا براى استفاده از این ظرفیتها نیازمند تصمیمهاى قاطع و شجاعانه هستیم. هم‌چنین عدم تصمیمگیرى سبب مى‌شود كه دشمنان احساس كنند با فشار بیشتر مى‌توانند نظام اسلامى را مجبور به تصویب قوانین مربوطه كنند. لذا تصمیم روز شنبه مجمع تشخیص مصلحت نظام حساسیتهاى فراوان دارد و باید با حفظ احترام اعضاى مجمع براى موفقیت آن‌ها دعا كنیم تا از این آزمون، سربلند بیرون آیند.

 

 

 

امام جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به بیانیه مهم رهبر معظم انقلاب اسلامى چكیده‌اى از مهم‌ترین فرازهاى بیانیه مهم رهبر معظم انقلاب اسلامى تحت عنوان «گام بزرگ دوم انقلاب اسلامى» را مورد اشاره قرار داد:

 

۱-       این بنده‌ى ناچیز مایلم با جوانان عزیزم، سخن بگویم. سخن اوّل درباره‌ى گذشته است.

 

*       عزیزان! نادانسته‌ها را جز با تجربه‌ى خود یا گوش سپردن به تجربه‌ى دیگران نمیتوان دانست. بسیارى از آنچه را ما دیده و آزموده‌ایم، نسل شما هنوز نیازموده و ندیده است. ما دیده‌ایم و شما خواهید دید. دهه‌هاى آینده، دهه‌هاى شما است و شمایید كه باید كارآزموده و پرانگیزه از انقلاب خود حراست كنید و آن‌را هرچه بیشتر به آرمان بزرگش كه ایجاد تمدّن نوین اسلامى و آمادگى براى طلوع خورشید ولایت عظمى (ارواحنافداه) است، نزدیك كنید.

 

*       رهزنان فكر و عقیده و آگاهى بسیارند؛ حقیقت را از دشمن و پیاده نظامش نمیتوان شنید. انقلاب اسلامى و نظام برخاسته از آن، از نقطه‌ى صفر آغاز شد؛ اوّلاً: همه‌چیز علیه ما بود، ثانیاً: هیچ تجربه‌ى پیشینى و راه طى شده‌اى در برابر ما وجود نداشت. به رغم همه‌ى این مشكلات طاقت‌فرسا، جمهورى اسلامى روز به روز گامهاى بلندتر و استوارترى به جلو برداشت. این چهل سال، شاهد جهادهاى بزرگ و افتخارات درخشان و پیشرفتهاى شگفت‌آور در ایران اسلامى است. عظمت پیشرفتهاى چهل‌ساله‌ى ملّت ایران آنگاه بدرستى دیده مى‌شود كه این مدّت، با مدّتهاى مشابه در انقلابهاى بزرگى همچون انقلاب فرانسه و انقلاب اكتبر شوروى و انقلاب هند مقایسه شود.

 

*       روحیه و باور «ما مى‌توانیم» منشأ بركات بزرگ شد: اوّلاً: ثبات و امنیّت كشور و تمامیّت ارضى و حفاظت از مرزها را كه آماج تهدید جدّى دشمنان قرار گرفته بود، ضمانت كرد. ثانیاً: موتور پیشران كشور در عرصه‌ى علم و فنّاورى و ایجاد زیرساخت‌هاى حیاتى و اقتصادى و عمرانى شد كه تاكنون ثمرات بالنده‌ى آن روز به روز فراگیرتر مى‌شود. ثالثاً: مشاركت مردمى را در مسائل سیاسى مانند انتخابات، مقابله با فتنه‌هاى داخلى، حضور در صحنه‌هاى ملّى و استكبارستیزى به اوج رسانید. رابعاً: بینش سیاسى آحاد مردم و نگاه آنان به مسائل بین‌المللى را به گونه‌ى شگفت‌آورى ارتقاء داد. خامسا: كفّه‌ى عدالت را در تقسیم امكانات عمومى كشور سنگین كرد. سادساً: عیار معنویّت و اخلاق را در فضاى عمومى جامعه بگونه‌اى چشمگیر افزایش داد. سابعاً: نماد پر ابّهت و با شكوه و افتخارآمیز ایستادگى در برابر قلدران و زورگویان و مستكبران جهان و در رأس آنان آمریكاى جهان‌خوار و جنایت‌كار، روز به روز برجسته‌تر شد.

 

۲-       بركات انقلاب اسلامى‌* 

 

    بدانید كه اگربى‌توجّهى به شعارهاى انقلاب و غفلت از جریان انقلابى در برهه‌هایى از تاریخ چهل‌ساله نمى‌بود - كه متأسّفانه بود و خسارت‌بار هم بود چ‌بى‌شك دستاوردهاى انقلاب از این بسى بیشتر و كشور در مسیر رسیدن به آرمانهاى بزرگ بسى جلوتر بود و بسیارى از مشكلات كنونى وجود نمیداشت.

 

*       امّا راه طى شده فقط قطعه‌اى از مسیر افتخارآمیز به‌سوى آرمانهاى بلند نظام جمهورى اسلامى است. دنباله‌ى این مسیر كه به گمان زیاد، به دشواریِ گذشته‌ها نیست، باید با همّت و هشیاری و سرعت عمل و ابتكار شما جوانان طى شود. مدیران جوان، كارگزاران جوان، اندیشمندان جوان، فعّالان جوان، در همه‌ى میدان‌هاى سیاسى و اقتصادى و فرهنگى و بین‌المللى و نیز در عرصه‌هاى دین و اخلاق و معنویّت و عدالت، باید شانه‌هاى خود را به زیر بار مسؤولیّت دهند، از تجربه‌ها و عبرتهاى گذشته بهره گیرند، نگاه انقلابى و روحیه‌ى انقلابى و عمل جهادى را به كار بندند و ایران عزیز را الگوى كامل نظام پیشرفته‌ى اسلامى بسازند.

 

 *       نكته‌ى مهمّى كه باید آینده‌سازان در نظر داشته باشند، این است كه در كشورى زندگى مى‌كنند كه از نظر ظرفیّتهاى طبیعى و انسانى، كم‌نظیر است و بسیارى از این ظرفیّتها با غفلت دست‌اندركاران تاكنون‌بى‌استفاده یا كم‌استفاده مانده است. همّتهاى بلند وانگیزه‌هاى جوان و انقلابى، خواهند توانست آن‌ها را فعّال و در پیشرفت مادّى و معنوى كشور به معنى واقعى جهش ایجاد كنند.

 

*       مهم‌ترین ظرفیّت امیدبخش كشور، نیروى انسانى مستعد و كارآمد با زیربناى عمیق و اصیل ایمانى و دینى است. جمعیّت جوان زیر ۴۰ سال كه بخش مهمّى از آن نتیجه‌ى موج جمعیّتى ایجاد شده در دهه‌ى ۶۰ است، فرصت ارزشمندى براى كشور است. به‌جز این‌ها، فرصتهاى مادّى كشورنیز فهرستى طولانى را تشكیل مى‌دهد كه مدیران كارآمد و پُرانگیزه و خردمند مى‌توانند با فعّال كردن و بهره‌گیرى از آن، درآمدهاى ملّى را با جهشى نمایان افزایش داده و كشور را ثروتمند وبى‌نیاز و به معنى واقعى داراى اعتماد به نفس كنند و مشكلات كنونى را برطرف نمایند. ایران از نظر ظرفیتهاى استفاده نشده طبیعى و انسانى در رتبه‌ى اوّل جهان است.بى‌شك شما جوانان مؤمن و پرتلاش خواهید توانست این عیب بزرگ را برطرف كنید

 

جشن پیروزى انقلاب اسلامى و راهپیمایى ده‌ها میلیونى مردم در هزاران شهر و روستا در اقصى نقاط ایران اسلامى به باشكوه‌ترین شكل ممكن برگزار شد و از این بابت باید شكرگزار خداوند منان و قدردان ملت فهیم و بصیر ایران بود.

 

*       حضور كم نظیر ملت ایران در راهپیمایى امسال آنهم در شرایطى كه مقامات آمریكایى با گزافه گویى، سخن از پایان عمر انقلاب اسلامى ملت ایران سر مى‌دادند بسیار حائز اهمیت بود و مى‌توان گفت كه ملت با بصیرت ایران چشم دشمن را با این حضور خود كور كرد و همه نقشه‌هاى آن‌ها را نقش برآب نمود.

 

  *       بخشى از پیام‌ها و پیامدهاى راهپیمایى پرشور و شعور امسال ملت ایران را مى‌توان چنین بر شمرد: ۱- تقویت بنیه جمهوریت و قدرت نرم نظام ۲- نمایش قدرت و اتحاد مردمى به دشمن ۳- امیدوارى دوستداران داخلى و خارجى انقلاب ۴- زمان‌شناسى ملت على‌رغم مشكلات اقتصادى ۵- افزایش اتحاد ملت در برابر تهدیدات دشمن ۶- نمایش خطاى دوباره در محاسبات آمریكا ۷- انجام وظیفه مردم و رسیدن نوبت مسؤولان.

 

*       در كنار پیام‌هاى گفته شده مى‌توان گفت كه راهپیمایى پرشكوه ۲۲ بهمن دو پیام كلیدى و بسیار مهم نیز داشت.نكته اول؛ آن‌كه ملت ایران فریب این ترفند دشمن را نخورده و مى‌داند كه راه عبور از مشكلات، سازش و تسلیم نیست كه اگر چنین بود نشانه آن باید كمرنگ شدن حضورشان در این یوم الله مى‌شد كه نه تنها چنین نشد بلكه این حضور حماسى نشان داد نگاه ملت به مشكلات اقتصادى، درست برخلاف خواست و نظر دشمن است. نكته دوم؛ آن‌كه مردم با حضور خود نشان دادند، اگرچه گلایه‌هاى جدى در زمینه مسائل معیشتى دارند اما میان عملكرد مسؤولان و اصل نظام و انقلاب تفكیك قائل هستند و ناكارآمدى و اهمال برخى مسؤولان را به پاى انقلاب اسلامى نمى‌گذارند.

 

 

حجت الاسلام مهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به  مناسبت های پیش رو گفت: 30بهمن/ (13 جمادى)؛ وفات «ام البنین» و روز تكریم مادران و همسران شهدا؛  وفات بانوى صبر و استقامت، حضرت «ام‌البنین» همسر گرامى حضرت امیرالمومنین(ع) و مادر علمدار كربلاحضرت قمر بنى‌هاشم ابوالفضل العباس(ع). به مناسبت وفات این شیر زن صدراسلام كه در زندگى وفادارانه خود با حضرت امیرمومنان(ع) سختى‌ها و مرارت‌هاى بسیارى را تحمل كرد و پس از آن نیز در عزادارى فرزندان شهید خود در واقعه جانگداز كربلا صبر و استقامت ورزید و به رشادت آنان فخر و مباهات كرد؛ روز «تكریم مادران و همسران شهدا» نام گذارى شده است تا جایگاه مهم این عزیزان در پیروزى اسلام و غلبه بر دشمنان گرامى داشته شود. بانوانى كه با بصیرت و ولایتمدارى خود همچون حضرت‌ام البنین(س) اگرچه در كارزار جهاد كربلاى ایران حضور نداشتند، اما عطر ایمان، نگاه ولایتمدار، تفكر حسینى و شجاعت ایثارگرى را قطره قطره در كام فرزندانشان نشاندند و دلیرانه در كنار همسران خود ماندند كه بدون هیچ ملاحظه و دغدغه-اى، خانه و خانواده را ترك گفته و جان در طبق اخلاص نهاده و حماسه شهادت و ایثار را در تاریخ این سرزمین جاودانه كنند.

 

وی افزود: اول اسفند؛ شهادت حجت‌الاسلام شیخ «فضل الله محلاتى» (1364. ش) و روز روحانیت و دفاع مقدس‌ است؛ شهید محلاتى؛الگوى مثال زدنى براى مسؤولین نظام اسلامى‌ است.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد