امام جمعه کرمانشاه تاکید کرد:

ضرورت تحکیم بنیان خانواده‌ها/لزوم تشویق جوانان به ازدواج

کد خبر: 304518
|
15:07 - 1397/12/10
نسخه چاپی
ضرورت تحکیم بنیان خانواده‌ها/لزوم تشویق جوانان به ازدواج
خطیب جمعه کرمانشاه با اشاره به فرمایشات رهبری بر ضرورت تحکیم بنیان خانواده‌ها و لزوم تشویق جوانان به ازدواج و فرزندآوری تاکید کرد.

به گزارشاسلام آباد خبر،به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، آیت الله مصطفی علما در نماز جمعه عبادی- سیاسی این هفته کرمانشاه ضمن دعوت همگان به تقوای الهی ابراز داشت: عبادت معانی و انواع مختلفی دارد از آن جمله عبادت فکری، عملی و عبادت اخلاقی را می توان نام برد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه افزود: عبادت باید جزئی از وجود انسان شود که در برزخ و قیامت برای انسان منفعت دارد.

وی خاطر نشان کرد: هیچ سرمایه و ثروتی از بندگی خدا بالاتر نیست لذا رسول خدا در این خصوص می فرماید «خوش به حال کسی که عبادت را شغل خود قرار می دهد».

آیت الله علما اظهار داشت: اگر کسب وکار با صداقت باشد و مسئولین با صداقت کار کنند بدون شک هر کسب و کاری و هر میز و صندلی برای انسان عبادت محسوب می شود.

وی افزود: مقداد، ابوذرها و عمار ها در همین اجتماع تربیت شدند (به حسب زمان و موقعیت خودشان) لذا امیرالمومنین می فرماید «اگر میخواهید نجات پیدا کنید وارد دژ تقوا شوید».

خطیب جمعه اظهار داشت: روز ۱۴ اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در سال ۵۷ است و هدف امام از تشکیل این نهاد این است که به فکر ضعفا و فقرا باشیم و صله رحم داشته باشیم.

وی ادامه داد: همچنین امروز آغاز هفته احسان و نیکوکاری است  وباید سعی کنیم هر چه مشکلات زندگی بیشتر می شود، بیشتر رعایت کنیم چرا که در این صورت خدا به ما کمک خواهد کرد.

آیت الله علما یادآور شد: ۱۵ اسفند آغاز هفته درختکاری است و منابع طبیعی باید درخت ها را در اختیار جوانان و عموم مردم قرار دهد که این سنت حسنه توسعه یابد.

وی همچنین اشاره‌ای به درگذشت آیت الله مومن داشت و گفت: بزرگان پشتوانه های انقلاب، پشتوانه های سیاسی، علمی و اجتهاد هستند و همچنین پشتوانه سبک زندگی که رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم آن را بسیار مهم دانست.

وی در ادامه به دیدار بشار اسد با رهبر انقلاب اسلامی اشاره داشت و افزود: ایشان قهرمان جهان عرب هستند. به خاطر ۸ سال ایستادگی و مقاومت در مقابل ۸۰ کشور جهان که همه تروریست و متجاهر و تکفیری بودند و این جای تحسین دارد.

آیت الله علما در بخش دیگری از سخنانش به تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مداحان به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) پرداخت و افزود: مداحان امروز تریبون دارند و وظیفه آنها را رهبر تعیین کرده و فرمود «باید اهداف انقلاب را با دید روشن و عمیق در شعر بگنجانند».

خطیب جمعه کرمانشاه اذعان داشت: در عاشورا و تاسوعا تمام جوانان در دسته‌جات هستند، لذا مداحان باید شعار امام حسین(ع) که امر به معروف و نهی از منکر بود را باید گسترش دهید.

وی وظیفه دیگر ذاکران را سوق دادن مردم به سمت اهداف انقلاب دانست و گفت: اگر امام(ره) بسیاری از مشکلات و تبعیدات را به جان خرید به خاطر خدا و اهداف انقلاب بود.

آیت الله علما افزود: رهبر همواره به تحکیم بنیاد خانواده ها تاکید دارند و همانطور که بارها فرموده اند امروز این رسانه‌ها، گوشیها، اینترنت، ماهواره و... غوغا می کنند و باید مردم را آگاه به این امور کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: همانگونه که رهبر انقلاب بارها به تاخیر در ازدواج ها هشدار دادند، باید جوانان را به ازدواج و فرزند آوری تشویق کنیم.

آیت الله علما ابراز داشت: رهبر انقلاب همچنین اشاره‌ای به ازدواج های سفید و ارتباط دختر و پسر داشت و همانگونه که ایشان فرمودند اینها جامعه را تهدید می کند لذا موظفیم در مقابل این امور بایستیم.

امام جمعه کرمانشاه در پایان افزود: همانگونه که رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کردند باید یک اقتصاد مستقل داشته و بر تولید انبوه و کیفیت بیافزاییم و توزیع عادلانه داشته باشیم.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد