امام جمعه اسلام آبادغرب:

مبارزه جدّی‌تر با انواع فساد اقتصادی و حمایت از قشرهای نیازمند از وظایف دستگاه قضا در دوره جدید است/، مسئولان با ساده زیستى مرهمى بر زخم‌هاى فقرا باشند

کد خبر: 304534
|
13:55 - 1397/12/17
نسخه چاپی
مبارزه جدّی‌تر با انواع فساد اقتصادی و حمایت از قشرهای نیازمند از وظایف دستگاه قضا در دوره جدید است/، مسئولان با ساده زیستى مرهمى بر زخم‌هاى فقرا باشند
اسلام آبادخبر: امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: مبارزه جدّی‌تر و بنیانی‌تر با انواع فساد اقتصادی و اخلاقی و سیاسی به نسبت سایر نظام‌های سیاسی و عدم غفلت از قشرهای نیازمند حمایت، از وظایف ریاست دستگاه قضا در دوره جدید است.

به گزارشاسلام آباد خبر،  حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه اسلام آبادغرب در خطبه های نمازجمعه امروز با شاره به  صدور بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار کرد:  کشورمان برای نخستین بار به سند راهبردی ۴۰ ساله دست پیدا کرد که می‌تواند در تنظیم برنامه‌های چشم انداز، الگوی پیشرفت اسلامی و ایرانی، برنامه‌های ده ساله و پنج ساله به عنوان یک سند بالادستی راهگشا باشد.

 

وی افزود: از برکات وجود سندی ۴۰ ساله با افق روشن و هدف تحقق تمدن بزرگ اسلامی این است که هم به مردم در انتخابات‌ها امکان گزینش مسئولان اجرایی و تقنینی کشور متناسب با اهداف و برنامه را می‌دهد و هم به مسئولان فرصت بسیج امکانات و ظرفیت‌های مادی و معنوی کشور در راستای تحقق اهداف بیانیه را فراهم می‌سازد.

 

امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب بیان داشت: یکی از الزامات تحقق تمدن بزرگ اسلامی انتصاب مسئولان و کارگزارانی شایسته و منطبق با خواسته‌ها و انتظارات بیانیه گام دوم می‌باشد. از این منظر ریاست دستگاه قضا در دوره جدید وظایف زیادی دارد که برخی از آنها عبارتند از:

- مبارزه جدّی‌تر و بنیانی‌تر با انواع فساد اقتصادی و اخلاقی و سیاسی به نسبت سایر نظام‌های سیاسی.

- ایجاد دستگاهی کارآمد با نگاهی تیزبین و رفتاری قاطع در قوای سه گانه که حضور دائمی داشته باشند.

- مبارزه واقعی با فساد در همه دستگاه‌های اجرایی بویژه درون دستگاه‌های حکومتی

- قرار دادن طهارت اقتصادی به عنوان شرط مشروعیّت همه‌ی مقامات حکومت جمهوری اسلامی

- پیشگیری با قاطعیّت و حساسیّت از تشکیل نطفه‌ی فساد و مبارزه با رشد آن.

- بکارگیری انسانهایی با ایمان و جهادگر و منیع‌الطّبع با دستانی پاک و دلهایی نورانی در راه مبارزه با فساد.

- تلاش همه‌جانبه در راه استقرار عدالت.

- جلوگیری از تبعیض در توزیع منابع عمومی و

- میدان ندادن به ویژه‌خواری و رانت خواری در همه دستگاههای دولتی و حکومتی

- ممنوعیت شدید مدارا با فریبگران اقتصادی به عنوان عامل همه به بی‌عدالتی.

- عدم غفلت از قشرهای نیازمند حمایت،

- سپردن زمام اداره‌ی بخشهای گوناگون کشور به جوانان مؤمن و انقلابی و دانا و کاردان.

- همراهی با جهادگران و تلاش گران رشد شعور معنوی و وجدان اخلاقی جامعه.

- میدان دادن و کمک دهی به نهادهای اجتماعی که در راستای اخلاقی کرن و معنوی سازی جامعه قدم برمی دارند.

- ستیز معقول با کانونهای ضدّ معنویّت و اخلاق و اجازه ندادن به جهنّمی‌هایی که می‌خواهند مردم را با زور و فریب، جهنّمی کنند.

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب گفت: مطالبات مورد اشاره مقام معظم رهبری و انتظارات زیاد مردم از دستگاه قضایی بیانگر حکیمانه بودن انتصاب آیت الله رئیسی به ریاست این دستگاه و شایستگی ایشان در این منصب می‌باشد. چراکه وی از جهات عدیده ای من جمله سوابق درخشان قضایی و تجارب ارزشمند مدیریتی مناسبترین و شایسته ترین فرد در شرایط فعلی برای این جایگاه می‌باشد.

 

وی عنوان کرد: یكى از فورى‌ترین و اصلى‌ترین مسائلى كه امروز كشور با آن دست به گریبان است، مشكلات اقتصادى است و نمود آن‌را در گرانى‌هاى افسار گسیخته مثل قیمت پراید ۵۰ میلیونى و گوشت ۱۰۰ هزار تومانى شاهدیم. مسأله‌اى كه هم براى مردم تبدیل به معضل و مشكل شده و هم مسؤولین را دچار چالش كرده است و البته دشمن در این میان بسیار خوشحال است و سعى دارد به خیال خود، از این نمد كلاهى براى خود بدوزد.

 

حجت الاسلام  مهری ابراز کرد: در جامعه‌اى كه میان طبقه‌هاى گوناگون آن، فاصله معیشتى و اقتصادى وجود دارد، مسؤولان و كارگزاران باید با ساده زیستى، مرهمى بر زخم‌هاى گروه كم درآمد جامعه باشند.

 

وی افزود: شعار سال‌۹۷ «تولید ملى و حمایت از كالاى ایرانى» كه با وجود انتظار زیادى كه براى تحقق آن مى‌رفت، به‌دلیل برخى تحولات در حوزه اقتصادى كشور وبى‌انگیزگى برخى مسولان براى تحقق آن، گام‌هاى اساسى براى آن برداشته نشد. سال ۱۳۹۷ در حال رسیدن به روزهاى پایانى است. در این روزها بررسى تحولات مهم اقتصادى و مسیرى كه اقتصاد ایران در این سال طى كرده است، قابل توجه و درس آموز است. ازاین‌رو با استفاده تجربیات سال ۹۷، مى‌توان براى سال ۹۸ برنامه و طراحى مناسب داشت.

 

امام جمعه شهرستان با اشاره به مناسبت های پیش رو؛ اول رجب المرجب (17اسفند)؛ میلاد حضرت «امام محمدباقر»(ع) (57.ق) گفت: امام باقر(ع)؛ بنیانگذار نهضت علمى و تولید علم در جهان تشیع‌-الگوى جهاد و نهضت علمى در گام دوم انقلاب اسلامى‌، سوم رجب المرجب؛ سالروز شهادت دهمین پیشواى شیعیان حضرت امام على النقى الهادى(ع) (254.ق) است و دوران امامت حضرت هادى(ع) به‌دلیل وجود اختناق و فشار شدید خلفاى عباسى بر امامان شیعه و موالیان ایشان، همواره از سخت‌ترین و حساس‌ترین دوره‌هاى امامت شیعه محسوب مى‌شود. اما مدیریت امام هادى(ع) در مقابله با هجمه‌هاى دشمنان در این شرایط سخت و نیز ترویج معارف شیعه در منصب امامت و زعامت مسلمین، امرى قابل توجه است كه شایسته تبیین و توضیح مى‌باشد. به‌خصوص در این زمان كه دشمنان سعى دارند با ایجاد فشار و تحریم اقتصادى مانع از صدور انقلاب اسلامى و تحقق اهداف متعالى آن شوند.

 

وی خاطرنشان ساخت:  الگوى جهاد و مبارزه امام هادى(ع) در سخت‌ترین شرایط فشار و تهدید، مى‌تواند الگویى عملى در راستاى مبارزه با دشمنان اسلام درهمه زمان‌ها به‌خصوص زمان حاضر قرار گیرد؛ چنان‌كه شیوه مبارزه سیاسى امام هادى(ع) علاوه بر منكوب نمودن دشمنان، قدرت و اقتدار شیعیان را نیز افزایش داد و با تدوام راه امامان شیعه در مبارزه همیشگى با كفر و ظلم، زمینه را براى قبول هرچه بیشتر امامت حضرت حجت(عج) آماده نمود.

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به 22 اسفند؛ تأسیس «بنیاد شهید انقلاب اسلامى» به فرمان امام خمینى (1358ش) و روز بزرگداشت شهداء تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت؛وظیفه‌اى همگانى‌ است، مهم‌ترین مسأله‌اى كه باید در رأس برنامه‌هاى بنیاد شهید قرار گیرد، تجلیل از شهدا و پاسداشت جانفشانى و ایثارگرى از آنان و حفظ و ترویج فرهنگ جهاد و شهادت است. این موضوعى است كه همواره مقام معظم رهبرى به آن تأكید كرده و مى‌فرمایند: «مسأله شهدا را باید خیلى جدّى گرفت. ما براى شهدا همان ارزش‌هایى را باید قائل باشیم كه خداى متعال براى این‌ها قائل است كه فرمود: «یُقاتِلونَ فى سَبیلِ اللهِ فَیَقتُلونَ وَ یُقتَلونَ وَعداً عَلَیهِ حَقّاً فِى التّوریةِ وَ الاِنجیل وَ القُرآن»؛ این كسانى‌كه در راه خدا مجاهدت مى‌كنند و جان خودشان را در كف دست مى‌گیرند، هم دشمن‌كشتنشان، هم كشته‌شدنشان ارزش دارد؛ پیش خداى متعال وعده الهى بر رحمت به این‌ها است. این ارزش شهدا است. اگر این شهادت‌ها نبود، اگر این فداكارى‌ها نبود، این نظام باقى نمى‌ماند.» (۱۵/۹/۱۳۹۵)

 

وی یادآور شد: اگرچه ملت ایران، امروز نیز باانگیزه و ایمان و مشتاقانه مسیر شهدا را دنبال مى‌كند، اما با توجه به سیاست‌هاى خصمانه دشمنان، بنیاد شهید و امور ایثارگران وظیفه سنگینى را بر عهده داشته، تا با برنامه‌ریزى دقیق در جهت تبیین مفهوم و فرهنگ شهادت و ایثار، ضمن خنثى كردن سیاست‌هاى دشمنان، به تقویت قدرت نرم و سخت ایران كمك نماید.

 

حجت الاسلام مهری همچنین با اشاره به 18 اسفند؛ سالروز تشكیل كانون‌هاى فرهنگى مساجد، گفت: كانون‌هاى فرهنگى مساجد؛هسته‌هاى مقاومت در مقابل جنگ نرم دشمنان‌ از پایگاه‌هاى مهم نظام اسلامى، «مساجد» هستند كه تأثیر بسیار زیادى در پیروزى انقلاب اسلامى از زمان شكل‌گیرى داشته و پس از پیروزى نیز با توجه به كاركردهاى مهمى كه دارند، پایگاهى راهبردى براى حفظ و نشر ارزش‌هاى انقلاب اسلامى و عامل مهمى در تداوم و بقاء آن محسوب مى‌شوند.

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد