امام جمعه اسلام‌آباد غرب:

40 سال است كه با اقتدار ایستاده‌ایم و به جلو حركت كرده ایم/مسئولین تمام تلاش و همت خود را در جهت رونق کسب و کار و بهبود شرایط زندگی مردم قرار بدهند

کد خبر: 304556
|
13:35 - 1398/01/02
نسخه چاپی
40 سال است كه با اقتدار ایستاده‌ایم و به جلو حركت كرده ایم/مسئولین تمام تلاش و همت خود را در جهت رونق کسب و کار و بهبود شرایط زندگی مردم قرار بدهند
اسلام آبادخبر: امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: مسئولین و دست اندر کاران تمام تلاش و همت خود را در جهت رونق کسب و کار و تولید وبهبود شرایط زندگی مردم قرار بدهند.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه اسلام آبادغرب در خطبه های نمازجمعه امروز با شاره به  صدور بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار کرد:  بیانیه گام دوم انقلاب از سوى مقام معظم رهبرى كه نقشه راه كشور در آغاز دهه پنجم انقلاب است، نگاه ویژه‌اى به مسأله اقتصاد دارد كه شاخصه‌هاى آن تأكید بر تقویت اقتصاد مستقل كشور كه مبتنى بر تولید انبوه و باكیفیت، توزیع عدالت محور، مصرف به‌اندازه وبى‌اسراف و مناسبات مدیریتى خردمندانه است كه در سال‌هاى اخیر بارها از سوى ایشان مورد تأكید قرارگرفته است.

 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار اعضاى مجلس خبرگان رهبرى در روزهاى پایانى سال ۱۳۹۷، در تبیین شرایط كشور به برخى دشوارى‌ها و سختى‌هاى ناشى از تحریم‌هاى دشمنان اسلام و انقلاب اشاره كرده و فرمودند: بالاخره هر كشورى، هرجامعه‌اى حوادثى دارد؛ این حوادث بعضاً حوادث خوب است، بعضاً حوادث تلخ است، بعضاً فشار هست - فرض كنید ما دچار تحریمیم، دچار تهاجم فرهنگى هستیم و از این قبیل چیزها، یا بعضى از كشورها دچار تهاجم سخت و تهاجم نظامى هستند؛ حوادثى براى كشورها پیش مى‌آید گاهى هم پیشرفت‌هایى پیش مى‌آید.

 

امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب بیان داشت: از منظر مقام معظم رهبرى مسأله اصلى در شرایط كنونى كشور نوع مواجهه‌ى با این حوادث است یعنى این‌كه چه جور با این حوادث مواجه بشویم. ایشان در این جلسه فرمودند: همه‌ى این‌ها براى مردم مهم است؛ البتّه مسؤولین مخاطب اوّلند در این‌گونه توصیه‌ها و حرف‌ها لكن عامّه‌ى مردم در این زمینه‌ها باید صاحب‌نظر باشند، باید درك و فهم عمیق داشته باشند.

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب گفت: معظم له با تأكید بر این‌كه این مسأله باید براى مردم تبیین بشود و به‌صورت گفتمان دربیاید تا به یك فهم عمومى برسند، به راه‌هاى مواجهه با شرایط كشور در سه حوزه پیروزى‌ها، دشمنى‌ها و چالش‌ها اشاره فرمودند.

 

وی عنوان کرد:  رهبر معظم انقلاب در این دیدار، با استفاده از آموزه‌ها و الگوى قرآنى، نحوه مواجهه با پیروزى‌ها را در؛ ۱- انتساب پیروزى‌ها به خدا ۲- پرهیز داشتن از غرور دانسته و نحوه مواجهه با دشمن را به سه شكل ۱- ایستادگى در برابر دشمن ۲- ترس و دلهره به خود راه ندادن‌۳- نومید نشدن در مقابل دشمن بیان فرمودند. - در مواجهه با چالش‌ها نیز رهبر بزرگوار و الهى انقلاب، چند شاخص را مطرح فرمودند كه اگر این شاخص‌ها مبناى عمل در مواجهه با چالش‌ها قرار گیرد، یقینا نظام از این مرحله حساس به‌خوبى عبور خواهد كرد.

 

وی در ادامه افزود: این شاخص‌ها عبارتنداز:۱ - بسیج حدّاكثرى نیروها ۲- مرزبندى با دشمن براى مصونیّت از تهاجم نرم ۳- عدم متهم ساختن یكدیگر به عاملیت دشمن ۴- فرعى و اصلى كردن دشمن و تمركز بر دشمن اصلى. در شناخت دشمن نباید اشتباه كرد.

 

 

حجت الاسلام  مهری ابراز کرد: دشمن اصلى ملت ما آمریكاست، شاید حرف‌هایى بزند و حركاتى هم بكند و بخواهد به‌حساب خود چند دستگى ایجاد كند در كشور. اما واقعیت آن است كه آمریكا دشمن همه ملت ایران است. قومیت و نژاد و سلیقه سیاسى و امثال این‌ها برایش فرقى ندارد. حال در این سوى میدان، اغلب ما چه مى‌كنیم؟ به جاى آن‌كه دشمن اصلى را بشناسیم و با آن مواجهه كنیم، انگشت اتهام را به‌سوى یكدیگر نشانه مى‌رویم. تقصیر را بر گردن هم مى‌اندازیم. همدیگر را متهم مى‌كنیم. بالاخره همه ما نقص‌هایى داریم.

 

وی خاطرنشان ساخت:  كم كارى‌ها و غفلت‌هایى داریم، این‌ها را كه نباید جاى خصومت و رذالت دشمن گذاشت. به تعبیر امام «هرچه فریاد دارید بر سر آمریكا بكشید.» تنش و دعواى داخلى، خواست و هدف دشمن است. نیروها را تحلیل مى‌برد و باعث زد و خورد در جبهه خودى مى‌شود. در واقع تیراندازى در سنگر خودى است. رهبر معظم انقلاب اسلامى در پایان این دوراهى‌هاى دهگانه و سرنوشت ساز، یك موضوع بسیار مهم دیگر هم بیان مى‌كنند كه به‌نوعى مى‌توان آن‌را نیز دوگانه‌اى دیگر دانست و به‌عنوان جمع بندى و حسن ختام بحث به‌حساب آورد. آن هم دوگانه غرور و شكرگذارى است.

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب گفت: این‌كه همه‌چیز را باید از خدا دانست و تسلیم امر و رضاى بارى تعالى بود، وقتى پیروزى و گشایشى حاصل مى‌شود، این از آنِ كیست؟ چطور مى‌تواند مال ما باشد؟ مثلاً در ۸ سال جنگ تحمیلى با تمام دنیا روبه‌رو بودیم. از همه جهت در محاصره بودیم. الان هم همینطور است. گوشه‌اى از این همه فشار به هر حكومتى وارد شود از هم مى‌پاشد. ۴۰ سال است كه با اقتدار ایستاده‌ایم و به جلو حركت كرده ایم. این‌ها جز فضل و عنایت پروردگار چه مى‌تواند باشد؟ بقول ورزشى‌ها اگر روى كاغذ حساب و كتاب كنیم دشمن هم تجربه بیشترى از ما دارد، هم محدودیت‌هاى اخلاقى ما را ندارد و هر روشى را براى خودش مجاز مى‌داند، هم امكانات بسیار بیشترى دارد، هم عده آنان بی شتر است.

 

حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه اسلام آبادغرب در خطبه های نمازجمعه امروز گفت: سال 1398 که به لسان رهبر عظیم الشان انقلاب سال رونق تولید نام گرفته بر ملت عزیز ایران مبارک باد ان شا الله سالی سرشار از خیر وبرکت و صحت و سلامت و عافیت و موفقیت و رونق در تمام ابعاد زندگی برای مردم بزرگوار ایران اسلامی باشد . و مسئولین عزیز و دست اندر کاران تمام تلاش و همت خود را در جهت رونق کسب و کار و تولید وبهبود شرایط زندگی مردم قرار بدهند .

 

 

امام جمعه شهرستان با اشاره به مناسبت وفات حضرت زینب(س) افزود: حضرت زینب به‌دلیل برخوردارى از صفات والاى انسانى و تربیت ممتاز اخلاقى و دینى و نیز نقش مؤثر در واقعه كربلا به عقیله بنى‌هاشم،شریك‌الحسین و ام‌المصائب ملقب شدند. زینب كبرى(س)؛الگو و اسوه الهى زنان در نظام اسلامى‌ سبك زندگى و سیره و منش حضرت زینب(س) در زندگى فردى و حیات اجتماعى و ایفاى نقش در حوادث مهم به‌خصوص در حادثه عظیم كربلا از ابتدا تا انتها و نیز به‌دلیل برخوردارى از این صفات والاى انسانى و الهى كه تجلى عینى زن مسلمانِ معیار و الگوى اسلام است، براى زنان جامعه اسلامى ما بهترین الگو و اسوه مى‌باشد مخصوصا در این زمانه كه دشمنان سعى در ارائه و تعریف الگویى غربى از زن و حضور او در عرصه‌هاى مختلف اجتماعى ارائه مى‌دهند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد