گزارش؛

تشریح اقدامات سپاه و ارتش اسلام آبادغرب در ستاد بحران شهرستان

کد خبر: 304581
|
15:15 - 1398/01/12
نسخه چاپی
تشریح اقدامات سپاه و ارتش اسلام آبادغرب در ستاد بحران شهرستان
اسلام آبادخبر: فرماندهان سپاه و ارتش اسلام آبادغرب در جلسه ستاد بحران اسلام آبادغرب در محل فرمانداری شهرستان به تشریح اقدامات انجام شده در بحران سیل پرداختند.

به گزارشاسلام آباد خبر،پس از 24 ساعت آمادگی و خدمت رسانی در سیل شهرستان،  پیش از ظهر امروز جلسه ستاد بحران اسلام آبادغرب در محل فرمانداری شهرستان برگزار شد که مدیران عضو ستاد بحران ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت خدمات و مشکلات موجود بر آمادگی نیروهای تحت امر خویش تا پایان بحران تاکید نمودند.  

 

بر اساس این گزارش؛ سرهنگ پاسدار سیروس همتی معاونت عملیات سپاه اسلام آبادغرب در جلسه ستاد بحران شهرستان با تشریح برخی از اقدامات سپاه شهرستان در بحران سیل اخیر گفت: تمام نیروهای سپاه، بسیج، گردان عاشورا و نیروهای واکنش سریع گردان بیت المقدس در آماده باش کامل بوده و تعدادی از خانوادر های سیل زده در کانون بسیج جوانان اسلام آبادغرب اسکان داده شدند.

 

وی افزود: آماده بودن 5 سوله  ورزشی صالحین در دهستان های مومه ای، شیان، حسن آباد، حمیل و اسلام آباد  از اقداماتی بود که از قبل برای اسکان اضطراری پیش بینی شده بود.

 

سرهنگ همتی ، اعزام 6 تیم از تیم های آماده بسیجیان به روستاهایی نظیر روستای وحدت، توه سرخک و سراب شیان که در سیل شب گذشته در محاصره آب بودند، از اقدامات امدادرسانی سپاه و بسیج عنوان کرد.

 

وی افزود: در این مدت بیش از 100 گشت عملیاتی در حاشیه خانه هایی که بخش شهری و روستایی خالی از سکنه بوده انجام شده و تا پایان بحران پاسداران و بسیجیان ناحیه اسلام آبادغرب با هوشیاری کامل در آماده باش بوده تا در صورت لزوم به یاری سیل زدگان بشتابند.

 

 

سرهنگ دکتر غلامعلیان  فرمانده تیپ181 ارتش در اسلام آبادغرب نیز در جلسه ستاد بحران اسلام آبادغرب ضمن تشکر از هم افزایی، تعامل و هماهنگی های بسیار خوب  ستاد بحران شهرستان ، اظهار کرد: در سیل اخیر در کشور ارتش تمام قد پای کار بود، هر چند که پادگان الله اکبر در اسلام آبادغرب مستقر است اما هم اکنون یگان های متعدد از نفربر های دوزیست آبی خاکی این تیپ در شهرستان های نورآباد لرستان، گیلانغرب، دالاهو، صالح آباد استان ایلام و خود شهر ایلام برای کمک به مردم سیل زده اعزام شده اند و بنده خودم در شهر اسلام آبادغرب در کنار ستاد بحران شهرستان پای کار بوده ام.

 

وی افزود: با ادوات مهندسی رزمی تیپ181 ارتش شامل بیل مکانیکی، بولدزر، گریدر، لودر، کمپرسی، مایلر و هر اقدامی که در جهت رفع بحران احتمالی و کمک به مردم  آمادگی کامل داریم .

 

سرهنگ دکتر غلامعلیان  گفت: در بحث اسکان اضطراری 4 آسایشگاه و حسینیه پادگان آماده شده و آمادگی اسکان 5 هزار نفر از حادثه دیدگان احتمالی را داریم .

 

وی افزود: ارتش تمام قد در خدمت مردم است و هر ارگان و قسمتی که نیاز به مساعدت ارتش داشت با هماهنگی ستاد بحران شهرستان، چه از بعد نیروی انسانی و چه از بعد ادوات و تجهیزات آمادگی کمک را دارد.

 

 

 

به گزارشاسلام آباد خبر، پیش از این نیز، سرهنگ باوندپور فرمانده سپاه ناحیه اسلام آبادغرب اعلام کرد: تمامی پرسنل کادر و بسیجیان گردان های واکنش سریع بیت المقدس و عاشورای سپاه شهرستان در آماده باش کامل هستند و در صورت نیاز به مردم امدادرسانی خواهند کرد.

 

وی عنوان کرد:  تمام امکانات و تجهیزات سپاه ناحیه اسلام آبادغرب و هفت سالن ورزشی در حوزه های مقاومت بسیج سطح شهر و دهستان های حسن آباد، شیان و حمیل در ایام بارندگی در صورت نیاز آماده همکاری با ستاد بحران برای خدمت رسانی به مردم شریف شهرستان خواهند بود.

 

  فرمانده سپاه ناحیه اسلام آبادغرب در جمع فرماندهان حوزه های مقاومت بسیج شهرستان تصریح کرد: سپاه و بسیج در کنار سایر ارگانها آمادگی کامل جهت امدادرسانی به مردم در سیل احتمالی را دارند و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

 

سرهنگ باوندپور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه اسلام آباد غرب به همراه ناصری بخشدار حمیل، صیدمحمدی فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام علی(ع) حمیل، خدر ویسی رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)حمیل و مهندس عزتی رئیس جهاد کشاورزی بخش حمیل  از محل اسکان سیل زدگان احتمالی در بخش حمیل بازدی بعمل آورد، وی همچنین از محل های اسکان اضطراری در شهر اسلام آبادغرب بازدید بعمل آورده و مسائل و مشکلات احتمالی بررسی گردید.

تصاویر تکمیلی: 
 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها