وقتی مهر انسانی خشم طبیعت را شرمنده کرد؛

چتر محبت نورچشمی‌های انقلاب بر سر سیل‌زدگان کرمانشاهی

کد خبر: 304587
|
15:57 - 1398/01/16
نسخه چاپی
چتر محبت نورچشمی‌های انقلاب بر سر سیل‌زدگان کرمانشاهی
اینجا چتر محبت نیروهای انقلابی سپاه و بسیج و نورچشمی‌های انقلاب بر سر سیل‌زدگان کرمانشاهی گسترده شده است.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد،این روزها همه جا صحبت از یاری سیل‌زده‌هاست؛ آنهایی که در عرض چند ساعت، آب تمام هست و نیستشان را با خود برد و در اولین روزهای سال جدید غرق غم و ماتم شدند.

برخی از سلبریتی‌ها باز هم همچون همیشه که البته سابقه خوبی هم در این زمینه ندارند برای جمع آوری کمک‌های مردمی آستین بالا زده اند؛ برخی از آنها هم تنها به طبل نارضایتی می‌کوبند و مردم را برآشفته می‌کنند که وضعیت بحرانی است و کسی به کمک سیل‌زده‌ها نمی‌رود و خودشان هم اقدامی نمی‌کنند!

برخی های دیگر هم که تکلیفشان معلوم است؛ همان رسانه‌های معاندی که باز هم توپخانه‌های تبلیغاتی‌شان را به سمت نظام و نهادهای انقلابی نشانه رفته‌اند و زیر آتش شایعات و فرافکنی ها سعی در ناکارآمد نشان دادن نظام و بدبین کردن مردم به نهادهای خدمتگزاری همچون سپاه و بسیج دارند.

اما آنهایی که در بطن بحران هستند به عینه دیده‌اند که چگونه این نهادهای انقلابی در سخت‌ترین شرایط به کمک آنها رفتند و بارقه‌های امید شدند در روزهای تاریک و آب زده.

اینجا در کرمانشاه هم دلاوران سپاه و بسیج در تلاشی بی‌وقفه خستگی را خسته کردند و در خشم طبیعت جلوه‌های مهر انسانی را به نمایش گذاشتند؛ همان‌هایی که آقا و سید ما آنها را نورچشمی‌های انقلاب نامید.

فرزندان مولود مبارک انقلاب بر اساس رسالت ذاتی خود در خدمت‌رسانی به مردم سنگ تمام گذاشتند و صحنه‌هایی خلق کردند که اوج فداکاری را به نمایش گذاشت.

چه زیبا بود آنجایی که سپر انسانی شدند برای گذر دادن مردم سیل‌زده در دل رودخانه خروشان و طغیان کرده گاماسیاب و آنها به ساحل امن رساندند.

 

ا

 

بدون شک در کنار زحمات نیروهای خدوم نظامی و انتظامی و دستگاه‌های امدادی، سپاه نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه انصافا خوش درخشید و نیروهای پاسدار و بسیج از سردار تا سرباز با لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب بار دیگر نشان دادند که سپاه مردمی ترین نیروی انقلاب است.

ا

از سرداری که با پای شکسته پشت فرمان تویوتا نشسته بود و به دل آب زد و چندین نفر را برای کمک‌رسانی به روستای محصور در سیل رساند تا سربازانی که با وجود خطر به روستاهای غرق در آب برای نجات مردم باقیمانده در روستا سرکشی می‌کردند همه و همه نشان از این دارد که سپاه از بطن همین مردم است و لازم باشد جان برکفانش حاضرند از همه‌چیزشان برای این مردم بگذرند.

ا

اما نیروهای خدوم سپاه علاوه بر امدادرسانی حتی در بخش‌های دیگر هم فعال بودند؛ پخت ۱۶۰۰ پرس غذای گرم توسط لشکر ۲۹ سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه و گروه جهادی وصال شهرستان صحنهجهت توزیع بین مردم مناطق سیل زده استان لرستان از دیگر اقدامات آنها بود.

آبرسانی به۲۷ روستای سیل زده که به دلیل سیل زیرساختهای آنها تخریب شده بود هم از دیگر اقدامات این نهاد انقلابی در خدمت‌رسانی به مردم است.

همچنین این نیروهای انقلابی با ایجاد دژ و سیل‌بندها در برخی روستاهای روانسر مانع از آبگرفتگی منازل روستاییان شدند.

ایجاد پل متحرک گروس که بر اثر سیل تخریب شده بود توسط سپاه پاسداران گوشه دیگری از خدمات سپاه در این بحرن بود.

 

ا

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد