گزارش/

امضا کننده "نامه به اوباما" هم پست گرفت/ از روابط صمیمی با متهم امنیتی تا بازداشت در فتنه 88/ تهدید شهردار پایتخت جواب داد؟

کد خبر: 304598
|
10:45 - 1398/01/18
نسخه چاپی
امضا کننده "نامه به اوباما" هم پست گرفت/ از روابط صمیمی با متهم امنیتی تا بازداشت در فتنه 88/ تهدید شهردار پایتخت جواب داد؟
اسلام آبادخبر: امیر آریا زند بارها و بارها از کاوه مدنی که سال گذشته در همین روزها به طور کاملا عجیبی از کشور خارج شد و مسائل امنیتی وی هنوز مورد ابهام است، حمایت کرده است.

به گزارشاسلام آباد خبربه نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حضور برخی فعالان فتنه سال 88 در نقاط حساس و پست‌های مطرح شهرداری تهران موجب انتقادات فعالان سیاسی شده است. در همین رابطه اخیرا طی حکمی از سوی «محمدرضا جوادی یگانه»، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران،امیر آریا زند به عنوان سرپرست شرکت برج میلاد منصوب شد.

سوابق آریا زند و ارتباط وی با برخی از افراد حاشیه دار این انتصاب را بیش از پیش قابل تامل کرده است. سئوال اینجاست که با چه توجیهی فردی مانند وی که از فعالان فتنه سال 88 بوده و در سوابق خود نامه به رئیس جمهور پیشین آمریکا و همچنین ارتباط با افراد حاشیه داری چون «کاوه مدنی» دیده می شود، چرا به این سمت منصوب شده است؟
 
 
 
جالب اینجاست که اگر یک کارمند عادی برای استخدام در شهرداری تهران درخواست بدهد انواع و اقسام مدارک و گواهی سوء پیشینه از او اخذ می شود اما در این نوع انتصابات حساس چنین نکات مهمی مد نظر قرار نمی گیرد.
 
امضاکننده نامه به اوباما رئیس برج میلاد شد
 
حدود 6 سال پیش در هفدم مردادماه سال 92 برخی از فعالان اصلاح طلب طی نامه ای به «باراک اوباما» رئیس جمهور پیشین اوباما از نامه برخی از زندانیان سیاسی به وی حمایت کردند. در این نامه که به نوعی نامه سرسپردگی به آمریکا نیز لقب گرفت برخی از فعالان سیاسی در فتنه سال 88 که فعالیت همان‌ها سبب شد تا آمریکا در تصور خود خیال خام براندازی نظام جمهوری اسلامی را بپروراند و در این امر امیدوار شوند از باراک اوباما خواستند که نسبت به تحریم‌ها علیه ایران تجدید نظر کند. 
 
در این نامه پالس مذاکره هسته‌ای به آمریکایی ها داده شد. نامه ای که به نوعی سرسپردگی و شوق لیبرالیسم در آن موج می زد. 
 
 
امضای آریا زند زیر نامه ملتمسانه به اوباما
 
این افراد در بخشی از این نامه به اوباما نوشتند: « ما فکر می کنیم اینک وقت آن رسیده است که با هم تاریخ را ورق بزنیم و فصلی نو در نگاه به یکدیگر باز کنیم . به نظر ما دوره مسئولیت این دولت ممکن است آخرین فرصت برای حل و فصل عقلانی و قابل قبول این چالش برای دو طرف باشد . البته ممکن است در هر دو سو نیروها و عواملی خواهان عدم دستیابی به راه حلی در مورد این مسئله باشند و تدوام این چالش را ترجیح دهند ، ولی قطعا منطق و عقلانیت بر پیگیری تلاش های دیپلماتیک و حل هر چه سریعتر و کم هزینه تر مسئله حکم می کند .»
 
امیر آریا زند که اکنوب به عنوان سرپرست برج میلاد انتخاب شده است یکی از امضاء کنندگان نامه و از حمایت کنندگان فتنه سال 88 بوده است.
 
روابط صمیمی با متهم امنیتی در محیط زیست
 
امیر آریا زند بارها و بارها از کاوه مدنی که سال گذشته در همین روزها به طور کاملا عجیبی از کشور خارج شد و مسائل امنیتی وی هنوز مورد ابهام است، حمایت کرده است. 
 
 
زند در توئیتی  درباره کاوه مدنی می نویسد: « وجود کاوه مدنی ها برای این جهان نیاز است تا زمین جای بهتری برای زیستن باشد. تبریک به تو دوست و هم دانشگاهیم برای کسب افتخاری چنین غرور آمیز.»
 
 
برخی از کاربران شبکه اجتماعی امروز می پرسند: « تشکیلاتی که امیر آریازند عضو آن است  و دیروز با نصب دوربین ها در اطراف تاسیسات هسته ای کشور به بهانه یافتن یوز ایرانی جاسوسی می کرد امروز با چه هدفی برج دیدبانی تهران در اختیارش گذاشته شده است؟»
 
 
این انتصابات ربطی به نامه تهدید آمیز حق شناس دارد؟
 
در اسفندماه سال گذشته بود که متن نامه «محمد جواد حق شناس» عضو شورای شهر تهران و از اعضای حزب اعتماد ملی منتشر شد. نامه ای که بسیاری آنرا تهدید آمیز خواندند و در آن در موضوع وعده‌های حناچی به اصلاح طلبان و انتصابات در شهرداری سخن گفته شده بود.
 
در بند سوم نامه حق شناس آمده بود: « براساس قانون اعضای شورای شهر می‌باید از مداخله مستقیم در حوزه اجرا و از جمله انتصابات خودداری کنند، اما این تصور که پس از انتخابات شهردار شورای شهر تکلیف و مسئولیتی در قبال انتصاب قریب دو هزار مدیر شهرداری ندارد برداشتی نادرست و ناروا است.»
 
وی افزود: « ابتدا در اظهارات و مواضع اعلامی و بعد در روند انتصاب مشاهده شد که برخلاف پیمان عمل می‌کنید و انی پیمان‌شکنی با منطق، اخلاق و عرف و قاعده کار جمعی و شورایی و حتی اصول ابتدایی زیست اجتماعی تعارضی آشکار دارد و قطعاً پاسخ چنین خلف وعده‌ای سکوت و مماشات نخواهد بود.»
 
 
موضوع انتصابات برای حق شناس آنقدر اهمیت داشت که در بند هفتم نامه خود بازهم به آن اشاره کرد و خطاب به حناچی نوشت: « شورای شهر اصلاح‌طلب شهرداری را انتخاب کرده است تا نماینده این شورا و رأی‌دهندگان آن در اداره امور شهر باشد، اما شهرداری که به دلیل شهرت و گذشته صلاح طلبیش انتخاب شده بلافاصله در چرخشی عجیب، خود را وام‌دار انتخاب و رأی‌دهندگان ندانسته و در رویکردی عجیب همصدا با افراط‌گرایان علیه اصلاح‌طلبان و در انتصابات، خود را جزیره‌ای مستقل و خودمختار می‌داند و برخلاف رأی و نظر شورای شهر عمل می‌کند و حتی منتظر اعلام نتیجه استعلام خود نمی‌ماند.»
 
محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سؤال خبرنگارانی که تأکید داشتند این نامه نوعی باج‌خواهی است، گفت: «این نامه خصوصی بوده، نامه‌ای سرگشاده نبوده و انتشار آن در این فضا تنها التهاب‌آفرین است.»
 
حال دیده می شود که درست یک ماه و اندی پس از این نامه شاهد انتصابات حاشیه دار در شهرداری تهران هستیم و سئوال اینجاست که این انتصابات با نامه تهدید آمیز حق شناس ارتباطی دارد؟ 
 
 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها