امام جمعه اسلام آبادغرب:

تروریستى نامیدن سپاه پیامدهاى زیادى براى آمریكا به همراه دارد/ آمریكا محور تروریسم و تروریسم پرورى در جهان‌ است

کد خبر: 304621
|
16:21 - 1398/01/23
نسخه چاپی
تروریستى نامیدن سپاه پیامدهاى زیادى براى آمریكا به همراه دارد/ آمریكا محور تروریسم و تروریسم پرورى در جهان‌ است
اسلام آبادخبر: امام جمعه اسلام آبادغرب با بیان اینکه؛ آمریكا محور تروریسم و تروریسم پرورى در جهان‌ است، گفت: تروریستى نامیدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامى مى‌تواند پیامدهاى زیادى براى آمریكا به همراه داشته باشد.

به گزارشاسلام آباد خبر،  حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه اسلام آبادغرب در واکنش به اقدام آمریکا در تروریستی خواندن سپاه، با لباس مقدس پاسداری خطبه های نمازجمعه امروز را ایراد نمود.

 

امام جمعه اسلام آبادغرب به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامى در شب ولادت با سعادت حضرت سیدالشهداء(ع) و به‌مناسبت روز پاسدار،  با اشاره کرد، که رهبری كینه آمریكا از سپاه را ناشى از حضور آن در خط مقدم مواجهه با دشمن در میادین گوناگون دانستند و به تبیین علت خصومت آمریكایى‌ها با سپاه پرداختند.

 

وی افزود: معظم له علت خصومت آمریكا با سپاه را در پیشگامى آن در دفاع از كشور و انقلاب برشمردند و فرمودند: سپاه هم در میدان عملیاتى و مقابله با دشمن در مرزها و حتى چند هزار كیلومتر دورتر در اطراف حرم حضرت زینب(س) پیشقدم است و هم در میدان مقابله سیاسى با دشمن. رهبر معظم انقلاب، اقدامات خبیثانه آمریكایى‌ها علیه سپاه را ادامه تلاش‌هاى‌بى‌نتیجه دشمنان انقلاب اسلامى علیه ملت ایران ارزیابى كردند و تصریح كردند: آمریكایى‌ها به خیال خود علیه سپاه و در واقع علیه انقلاب و ایران نقشه مى‌كشند و گربه‌رقصانى مى‌كنند، البته این خباثت‌ها به جایى نخواهد رسید و با برگشتن كید و فریب آن‌ها به خودشان، دشمنان جمهورى اسلامى مانند ترامپ و احمق‌هاى دور و بر نظام حاكمه آمریكا در حال حركت به سمت حضیض هستند.

 

امام جمعه شهرستان بیان داشت:  معرفى پاسداران به‌عنوان تروریست براى مردمى كه هنوز صداى جانشین فرماندهى كل سپاه را كه به مردم مى‌گوید پاسداران حاضرند جلو سیل بخوابند تا آسیبى به شما نرسد، در گوش دارند، طبیعى است كه این سخن، معنایى جز دشمنى و كینه توزى با ملت ایران از هر قوم و مذهب ندارد.  

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب با تشریح این موضوع که ترامپ از تروریست نامیدن سپاه به‌دنبال چیست؟، عنوان کرد:      برخى منابع آمریكایى گفته‌اند كه تروریستى خواندن سپاه بیشتر جنبه نمادین‌دارد چراكه این نهاد هم‌اكنون نیز به موجب فرمانى كه جرج بوش، رئیس‌جمهور اسبق آمریكا، پس از حملات ۱۱ سپتامبر آن‌را امضا كرد، از دید واشنگتن یك نهاد تروریستى به شمار مى‌رود.  به نظر مى‌رسد كه دولت ترامپ به‌دنبال اجراى یك عملیات روانى علیه ایران است. در واقع ترامپ به‌دنبال نوعى تفكیك در اقتصاد ایران است تا اقتصاد تحریمى را از غیر تحریمى جدا كند و در نهایت سپاه را به‌عنوان عامل مشكلات اقتصادى ایران معرفى كند.

 

وی تصریح کرد: در برابر تصمیم آمریكا، باید راه‌هاى ضربه زدن به اقتصاد آمریكا و شركاى آن‌را پیدا كرد. مثلا آمریكایى‌ها در منطقه كارهاى پیمانكارى زیادى دارند و ایران مى‌تواند روى مختل كردن فعالیت‌هاى آنان كار كند. یك وجه دیگر ضربه زدن به اقتصاد شركاى منطقه‌اى آمریكاست.

 

حجت الاسلام مهری گفت: آمریكا بسیارى از شكست‌هاى خود را به‌دلیل حضور تأثیرگذار سپاه در ایران مى‌داند. شكست انواع فتنه‌ها در داخل ایران، كودتاهاى ناكام، عبور ایران از تحریم‌ها و تكمیل پروژه‌هاى نفتى و گازى در پارس جنوبى و هم‌چنین تأمین امنیت داخلى همه به‌دلیل اقتدار سپاه بوده است. علاوه بر این شكست طرح تجزیه كشورهایى مانند سوریه، عراق و لبنان و همچنین شكست در به قدرت رساندن تروریست‌ها در سوریه و مسائل دیگر به‌دلیل حمایت‌هاى سپاه از مردم منطقه صورت‌گرفته است. این مسائل باعث ایجاد نوعى عقده ترامپ نسبت به سپاه پاسدارن شده و به‌همین‌دلیل با تروریستى اعلام كردن این نهاد مردمى سعى در انتقام دارند.

 

وی با بیان اینکه؛ آمریكا محور تروریسم و تروریسم پرورى در جهان‌ است، اظهار داشت:  تروریستى نامیدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامى مى‌تواند پیامدهاى زیادى براى آمریكا به همراه داشته باشد. آسیب‌پذیرى نیروهاى نظامى آمریكا به‌سبب تروریستى خوانده شدن، بسیار بیشتر از آسیب پذیرى سپاه است. چراكه ایران در منطقه ابزارهاى فراوانى براى تهدید و منزوى‌سازى نیروهاى نظامى آمریكا دارد، اما آمریكایى‌ها علیه سپاه هرچه داشتند تاكنون عملیاتى كرده‌اند.

 

امام جمعه شهرستان بیان داشت:  نامگذارى سپاه پاسداران به‌عنوان یك «سازمان تروریستى» پایه و مبناى حقوقى ندارد و صرفاً یك اقدام سیاسى و جنگ روانى است.

 

وی افزود: ترامپ با این تصمیم خود موجب شد هر سرباز آمریكایى از این به بعد براى نیروهاى ایران یك تروریست مانند دیگر گروه‌هاى تروریستى به شمار برود و این به‌معناى پایان تردد آزادانه این نظامیان در عراق خواهد بود. پیش از این نیز ترامپ به‌دلیل تهدیدات امنیتى مجبور شد با چراغ خاموش و شبانه به عراق سفر كند، به نظر مى‌رسد كه از این به بعد ترامپ اساسا به‌دنبال سفر به هیچ كشورى كه در همسایگى ایران قرار دارد، نباشد.

 

حجت الاسلام مهری خاطرنشان کرد: در كل مى‌توان گفت كه اقدام ترامپ در مورد سپاه، تبعات بسیار زیادى را براى آمریكا به‌دنبال خواهد داشت. امنیت نظامیان آمریكایى به خطر خواهد افتاد، زمینه براى‌بى‌ثباتى بیشتر در منطقه فراهم خواهد شد و حتى متحدان آمریكا نیز به‌نوعى در معرض تهدید قرار خواهند گرفت.

 

وی عنوان کرد: یكى از مهم‌ترین پیامدهاى اقدام ترامپ در مورد سپاه پاسداران انقلاب اسلامى، تعمیق وحدت ملى بین گروه‌هاى مختلف در ایران بود. پس از این اقدام، گروه‌هاى مختلف هم صدا با هم از سپاه پاسداران حمایت كرده و هشتگ «من یك پاسدار هستم» به یكى از داغ‌ترین مباحث بین گروه‌هاى مختلف در فضاى مجازى تبدیل شد. عدو شود سبب خیر –گر خدا بخواهد    سپاه عزیز بود- و عزیز تر شد و ان شا الله بیشتر از گذشته عزیزتر و موفق تر خواهد بود و امید دل ملت و مستضعفان عالم و جبهه مقاومت خواهد بود .

 

 

امام جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به مناسبت های پیش رو، 11 شعبان؛ ولادت حضرت على اكبر(ع) (33 ق) و روز جوان‌، ابراز داشت: جوان مومن انقلابى؛موتور پیشران نظام اسلامى در جهت پیشرفت و تمدن‌سازى‌، حضرت على اكبر(ع) فرزند بزرگوار حضرت امام حسین(ع) و حماسه ساز واقعه عظیم عاشورا است. حضرت على ابن الحسین(ع) به‌دلیل تربیت در بیت عصمت و طهارت و در دامان پدرى همچون حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، از سجایاى اخلاقى و مراتب علمى و معنوى والا و متعالى برخوردار بود.

 

وی افزود: به مناسبت این ولادت مبارك كه به «روز جوان» نامگذارى شده است، تامل در رهنمودهاى مقام معظم رهبرى در خصوص چرایى توجه به جوانان و بهره‌بردارى از این ظرفیت عظیم در تحقق برنامه‌هاى كلان كشور، امرى میمون و مبارك مى‌باشد تا از یكسو جوانان كشور با الگو قراردادن آن اسوه دینى، مسیر تعالى و پیشرفت را هرچه بیشتر و بهتر طى كنند و تعالیم دینى را خط مشى اساسى خود در زندگى براى رسیدن به سعادت دنیا و آخرت قرار دهند و از سوى دیگر، مسؤولان نظام اسلامى برنامه‌هاى جدى‌تر و كاربردى‌ترى را براى پاسخگویى به نیازهاى جوانان جامعه اسلامى و نیز تربیت و رشد و تعالى آنان به سمت ارزش‌هاى اسلامى و بهره‌بردارى از توان و نیروى مؤثر و مفید آنان در جهت پیشرفت كشور ارائه نمایند.

 

حجت الاسلام مهری یادآور شد: مخاطب اصلى بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبرى جوانان هستند. در این میان جوان مومن انقلابى باید داراى ویژگى‌هایى باشد تا بتواند رسالت تاریخى خود را در تحقق گام دوم انقلاب اسلامى به انجام برساند. باید توجه داشت كه انقلابى گرى وصفى است كه با تحقق و تعیین صفاتى معنا مى‌یابد، وگرنه بدون این مظاهر و شاخص‌ها، لقلقه‌اى بیش بر زبان نخواهد بود؛ لذا باید شاخص‌هایى براى عمل و رفتار و كنش انقلابى ارائه داد كه محكى براى سنجش باشد.

 

وی افزود: در مجموع، مى‌توان مهم‌ترین ویژگى‌هاى جوان انقلابى طراز انقلاب اسلامى را در شاخصه‌هاى زیر خلاصه كرد: ۱ اهل تقوا ۲ اهل اخلاص و كار براى خدا ۳ اهل اخلاق ۴ اهل دغدغه‌مندى و مسؤولیت‌پذیرى ۵ اهل وظیفه‌شناسى و عمل به تكلیف ۶ اهل بصیرت ۷ اهل عقلانیت و اعتدال ۸ اهل نظم و انضباط ۹ اهل خودباورى و اعتمادبه‌نفس ۱۰ اهل شجاعت ۱۱ اهل عمل مجاهدانه ۱۲ اهل حضور در صحنه ۱۳ اهل استقامت و ایستادگى ۱۴ اهل خطشكنى و پیشرو بودن ۱۵ اهل امید ۱۶ اهل ساده زیستى و مخالف رفاه‌طلبى‌.

 

امام جمعه شهرستان با اشاره به 29 فروردین‌ماه؛ روز ارتش جمهورى اسلامى ایران‌، گفت: ارتش جمهورى اسلامى؛توانمند و مقتدر در تمامى عرصه‌هاى نظامى و خدمت‌رسانى به مردم‌ است.  بزرگداشت حماسه‌آفرینى‌هاى دلاور مردان این نیروى مقدس و مقتدر نظامى جمهورى اسلامى ایران از ابتداى پیروزى انقلاب اسلامى تا به امروز در صحنه هاى مختلف نظامى و نیز حضور مؤثر در بحران‌ها و بلایاى طبیعى براى حل مشكلات و معضلات مردم و مناطق آسیب دیده ازجمله ویژگى‌هاى بارزى است كه این نیروى نظامى كشور را در كنار دیگر نیروهاى نظامى، به نیرویى متعهد، مردمى، مقتدر و ولایتمدار تبدیل نموده است. پاسداشت این خدمات و دلاورمردى‌ها درمقابل تهدیدات دشمنان و برنامه‌ریزى در جهت تعالى هرچه بیشتر ظرفیت‌ها و توانمندى‌ها، ازجمله اقداماتى است كه به مناسبت این روز شایسته انجام است.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها