امام جمعه اسلام آبادغرب:

با تلاش نیروهای وزارت اطلاعات دارای قوی‌ترین سیستم امنیتی منطقه وجهان هستیم/در گام دوم انقلاب اسلامى آنچه كه باید محقق شود مرحله دولت‌سازى و جامعه‌سازى است

کد خبر: 304648
|
13:52 - 1398/01/30
نسخه چاپی
با تلاش نیروهای وزارت اطلاعات دارای قوی‌ترین سیستم امنیتی منطقه وجهان هستیم/در گام دوم انقلاب اسلامى آنچه كه باید محقق شود مرحله دولت‌سازى و جامعه‌سازى است
اسلام آبادخبر: حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه اسلام آبادغرب با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار شركت‌كنندگان مسابقات بین‌المللى قرآن كریم گفت: امت اسلامى اكنون بر سر دوراهى عمل كردن به قرآن و یا ایستادن در برابر تعالیم قرآنى قرار دارد.

به گزارشاسلام آباد خبر،  حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه اسلام آبادغرب با توجه به بیاناترهبر معظم انقلاب در دیدار شركت‌كنندگان مسابقات بین‌المللى قرآن كریم گفت: امت اسلامى اكنون بر سر دوراهى عمل كردن به قرآن و یا ایستادن در برابر تعالیم قرآنى قرار دارد. راهى كه امت را به تبعیت از قرآن دعوت مى‌كند همانند دوران بعثت حضرت رسول اعظم(ص) راهى خالى از خطر و بدون سختى نیست. براى عمل به دستورات قرآن، باید در برابر طواغیت ایستاد، باید جانفشانى كرد، باید سختى كشید و باید فشار اقتصادى و محاصره همه‌جانبه و... را پشت سر گذاشت. نتیجه پیمودن این مسیر پیروزى است.اما راه دوم، راهى است كه در ظاهر دعوت به عافیت و سلامت مى‌كند. اما این عافیت و سلامت دروغین است. این‌راه در دنیا و آخرت به‌سوى جهنم ختم مى‌شود.

 

 

وی افزود:هزینه‌هاى سازش و كرنش در برابر دشمنان دین و ایستادن در برابر تعالیم قرآن كریم كم نیست؛ حتى كمتر از هزینه‌هاى مقاومت در برابر استكبار نیز نیست. چراكه مستكبران به كمتر از ذلت زیردستان و تابعان خود راضى‌شوند. ازاین‌روست كه نوكران مستكبران در جهان اسلام نیز روز خوش ندارند و رویى به‌سوى موفقیت و سعادت و نخواهند داشت.

 

امام جمعه شهرستان بیان داشت: امت اسلامى در برابر دو الگو قرار گرفته است و بر سر یك دوراهى است. الگوى اول؛ تبعیت از منش و روشى است كه ملت ایران با انقلاب عظیم خود به ظهور رسانده است. الگویى مبتنى بر مجاهدت در راه سعادت و تلاش براى رسیدن به قله‌هاى ایمانى و كسب سعادت دنیوى و اخروى و الگوى دوم؛ الگو برخى كشورهاى وابسته منطقه و رژیم‌هاى منحوس متكى به غرب مانند آل سعود است كه خلاف منطق قرآن عمل مى‌كنند و با طاغوت همدست مى‌شوند و به كشتار مسلمانان دعوت مى‌كنند.

 

وی تصریح کرد: بسیارى از كج‌روى‌ها، بدفهمى‌ها، ناامیدى‌ها، خیانت‌ها، دشمنى‌ها و تسلیم شدن در برابر طواغیت، به‌علت دورى از قرآن، و معنویت و معرفت ناشى از آن است. برخى سران كشورهاى اسلامى به دستورات قرآنى عمل نمى‌كنند و به‌جاى آن‌كه «اشداءُ على الكفار» باشند، نوكر و دنباله‌رو آمریكا و صهیونیست‌ها هستند و به‌جاى «رحماءُ بَینَهُم»، زمینه‌ساز اختلاف‌ها و جنگ‌ها همچون جنگ سوریه، یمن و كشتار مردم مسلمان شده‌اند.

 

حجت الاسلام مهری به مناسبت نیمه شعبان  ولادت باسعادت منجی عالم بشریت  امام زمان عج وروز سربازان گمنامامام زمان گفت: میلاد با سعادت منجی عالم بشریت مهدی موعود (عج) و روز سربازان گمنام آن حضرت فرصت مناسبی است تا از خدمات سربازان گمنام امام زمان و مجاهدت‌های خاموش وتلاش‌های بی‌وقفه  آنهادر پایگاه عظیم مبارزه و جها د و خدمات آن عزیزان در تأمین امنیت کشور تقدیر و تشکر ‌نمائیم. این عید بزرگ فرصت مغتنمی است تا یادی از فداکاری ها، ایثار و شهامت مردانی کنیم که به دور از هیاهوهای رسانه ای و تبلیغاتی، عاشقانه، افتخار سربازی گمنام و با اخلاص امام زمان(عج) را دارند.

 

امام جمعه شهرستان بیان داشت: حوزه امنیتی کشور با تغییر دولت‌ها و تغییر جریانات سیاسی تغییر نخواهد کرد؛ سربازان گمنام امام زمان(عج) متعلق به اصل نظام هستند نه گروه‌های سیاسی/ با تلاش نیروهای وزارت اطلاعات امروز ما دارای قوی‌ترین سیستم امنیتی منطقه وجهان هستیم.

 

ویبا اشاره به دوم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ در روز شمار تاریخ انقلاب اسلامى که مصادف است با سالروز تشكیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامى به فرمان حضرت امام خمینى(ره) بنیانگذار كبیر انقلاب اسلامى بیان داشت: ضرورت مقابله با اقدامات براندازانه قدرت‌هاى سلطه و گروهك‌ها و جریان‌هاى ضد انقلاب كه از همان روزهاى آغازین پیروزى انقلاب اسلامى، تحركات خود را براى تجزیه ایران و براندازى نظام نوپاى جمهورى اسلامى آغاز كرده بودند، سبب شد كه تشكیل نهاد سپاه پاسدران انقلاب اسلامى در دستور كار رهبرى وشوراى انقلاب وحتى دولت موقت قرار گیرد- قابلیت‌ها وكارآمدى سپاه در حفظ انقلاب ودستاوردهاى آن و ایثار، فداكارى و رشادت پاسداران براى تحقق آرمان‌هاى انقلاب سبب گردید

 

وی عنوان کرد:اكنون كه انقلاب اسلامى بعد از چهل سال عمر با بركت خود وارد گام دوم خود شده است، تهدیدات اخیر دشمنان علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامى به‌ویژه تلاش كاخ سفید در قرار دادن سپاه در فهرست گروه‌هاى تروریستى، اهمیت نقش سپاه در خنثى‌سازى تهدیدات دشمنان در شرایط كنونى علیه نظام اسلامى را بیش از پیش روشن مى‌كند.

 

امام جمعه شهرستان بیان داشت: امروز با توجه با عملكرد ۴۰ ساله سپاه از دفع خطر گروه‌هاى تجزیه‌طلب سال‌هاى اولیه پیروزى انقلاب اسلامى گرفته تا مدیریت ۸ ساله جنگ تحمیلى تا سازندگى كشور با تمام توان و ارتقاء توان نظامى بازدارنده و حضور در میان مردم زلزله زده و سیل زده كشور و آرامش دهنده آلام آن‌ها، دیگر بر كسى پوشیده نیست كه سپاه فراتر از یك نهاد انقلابى عمل كرده است و در واقع، مصداق این سخن امام راحل قرار گرفته كه «اگر سپاه نبود، كسشور هم نبود.

 

حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه اسلام آبادغرب به مناسبت 5 اردیبهشت؛ آغاز هفته «كار و كارگر» اظهار کرد:كارگر ایرانى محور اصلى تحقق شعار رونق تولید هم‌ترین اركان‌هاى پیشرفت هر كشور، «كارگران» هستند كه با تلاش و كوشش خود چرخ‌هاى تولید كشور را در صنایع مختلف به حركت در مى‌آورند. به‌همین‌دلیل جایگاه این قشر زحمتكش از جامعه همواره ستودنى و حائز اهمیت است؛ جایگاهى كه در فرهنگ و آموزه‌هاى دینى نیز از سوى اولیاى دین به آن توجه خاص شده و به تبع آن، نظام اسلامى و رهبر فقید آن حضرت امام خمینى(ره) بر بزرگداشت و پاسداشت آن توجه داشته و آن‌را ارج نهاده‌اند. حضرت امام خمینى(ره) درباره جایگاه قشر كارگر در نظام اسلامى مى‌فرمایند: «دو قشر از ملت ستون فقرات كشور و انقلابند. یك قشر، قشر كارگر كه با مجاهدات پیگیر خود، قبل از انقلاب با اعتصابات دامنه دار خود انقلاب را به پیروزى رساندند و بعد از انقلاب هم آن‌ها هستند كه با كوشش خود و جهاد خود در راه اسلام این انقلاب را به پیش مى‌برند و من امیدوارم كه كوشش آن‌ها در پیشگاه مقدس خداى تبارك و تعالى مقبول باشد و سرفراز باشند.

 

وی عنوان کرد: در گام دوم انقلاب اسلامى آنچه كه باید محقق شود، مرحله دولت‌سازى و جامعه‌سازى است. آنچه كه موتور محرك و پیشران این حركت است، نیروى انسانى ترببت شده است، كه محور اصلى آن، عنصر بى‌بدیل «جوان» است كه تربیت یافته مسجد هستند. كارگزاران و فعالان مساجد به‌ویژه امامان محترم جماعات و نهادهاى دست اندركار امر مسجد باید با ایده پردازى‌هاى هوشمندانه و طراحى‌هاى آینده نگرانه و اقدامات سازنده، سهم مساجد را در گفتمان‌سازى، ادبیات پردازى در عرصه‌هاى هفتگانه تعریف كنند. عرصه معنویت و اخلاق و سبك زندگى به‌عنوان دو عرصه‌ى محورى باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد