امام جمعه اسلام آبادغرب:

معلمان پرورش‌دهنده مهم‌ترین سرمایه انسانى، پایه‌ریزان تمدن نوین یك ملت هستند/فضاى مجازى در طى سال‌هاى اخیر تأثیرات مهمى بر افكار عمومى در انتخابات‌ گذاشته است

کد خبر: 304687
|
14:03 - 1398/02/13
نسخه چاپی
معلمان پرورش‌دهنده مهم‌ترین سرمایه انسانى، پایه‌ریزان تمدن نوین یك ملت هستند/فضاى مجازى در طى سال‌هاى اخیر تأثیرات مهمى بر افكار عمومى در انتخابات‌ گذاشته است
اسلام آبادخبر: حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامى؛ غربى‌ها انتظار دارند معلمانِ متدین ما كه علاقه‌مند به آینده كشور هستند، در كلاس درس خود براى آن‌ها سرباز تربیت كنند، تا دانش‌آموز ما سرباز و رعیت همان وحشى‌هاى كروات‌زده‌ى ظاهرسازى شود كه به راحتى آدم مى‌كشند و به آدمكش‌ها كمك مى‌كنند.

به گزارشاسلام آباد خبر،  حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه اسلام آبادغرب در خطبه های نمازجمعه امروز گفت:مقام معظم رهبرى با انتقاد از سند ۲۰۳۰فرمودند: غربى‌ها انتظار دارند معلمانِ متدین ما كه علاقه‌مند به آینده كشور هستند، در كلاس درس خود براى آن‌ها سرباز تربیت كنند، تا دانش‌آموز ما سرباز و رعیت همان وحشى‌هاى كروات‌زده‌ى ظاهرسازى شود كه به راحتى آدم مى‌كشند و به آدمكش‌ها كمك مى‌كنند.

 

امام جمعه اسلام آبادغرب همچنین با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامى؛در آستانه روز معلم در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر كشور با تجلیل از معلمان، به بیان تذكرات و توصیه‌هاى مهمى درباره مسائل مختلف آموزش و پرورش، با تأكید بر لزوم اجراى سند بسیار مهم تحول در آموزش و پرورش، گفتند: معلمان پرورش‌دهنده مهم‌ترین سرمایه یك ملت یعنى سرمایه انسانى، پایه‌ریزان تمدن نوین، جهادگران میدان كارزار مبارزه با جهل وبى‌سوادى و سازندگان هویت و فرهنگ یك ملت هستند

 

وی افزود:آموزش و پرورش باید انسان‌هایى «دانا، توانا، خردمند، پرهیزكار، پاكدامن، كارآمد، شجاع، هوشیار و اهل اقدام» تربیت كند كه اگر چنین شود، همان آرزویى كه بارها بیان كرده‌ام، محقق مى‌شود و ایران عزیز به جایگاهى مى‌رسد كه تا پنج دهه بعد، هر كسى در هرجاى جهان بخواهد از مرزهاى جدید علم آگاه شود، باید زبان فارسى یاد بگیرد.

 

امام جمعه شهرستان بیان داشت:مقام معظم رهبرى با انتقاد شدید از كسانى‌كه با قلم یا بیان یا اَشكال دیگر درصدد تضعیف روحیه انقلابى در میان مردم و جوانان هستند فرمودند: روحیه انقلابى به‌منزله جان و روح این ملت است و خداوند از كسانى‌كه در این مسأله تشكیك و آن‌را تضعیف كنند، نخواهد گذشت. البته تصمیم و اقدام انقلابى به‌معناى‌بى‌توجهى به نقد عالمانه نیست، چراكه استقبال از نقد عالمانه، جزو روحیه انقلابى است. سند۲۰۳۰از روزى كه رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار با معلمان نگرانى خود را ابراز داشتند، به یكى از مسائل مهم حوزه علمى و فرهنگى كشور تبدیل شده است. معظم له در اردیبهشت ماه سال گذشته با انتقاد شدید از این موضوع، فرمودند: «این سند و امثال آن مواردى نیستند كه جمهورى اسلامى ایران تسلیم آن‌ها شود

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب اظهار کرد:طى ماه‌هاى اخیر شاهد حملات سایبرى سنگین در حوزه‌هاى فنى، محتوایى و كاربردى به كشور بوده‌ایم كه در برخى از این حملات تروریستى سایبرى، اشتراك‌هاى مردم در شبكه‌هاى اجتماعى خارجى مسدود شده است، شبكه غیراجتماعى اینستاگرام پس از قرار گرفتن نام سپاه در لیست سازمان‌هاى تروریستى آمریكا، اشتراك فرماندهان و بسیجیان و حتى نوشته‌هایى با مضمون سپاه، شهدا و... را یكطرفه حذف كرد؛ شركت گوگل با دستبرد زدن به گوشى مردم، بدون اجازه وارد حریم خصوصى آنان شد و شروع به حذف نرم افزارهاى داخلى كرد.

 

وی تصریح کرد:در آخرین سواستفاده دشمنان از رها بودن شبكه‌هاى اجتماعى در داخل كشور، ترور طلبه همدانى پس از انتشار یك خبر جعلى در یك صفحه كه توسط منافقین با عكس طلبه‌اى در شمال ساخته شده بود كه رهبر فرزانه انقلاب در خصوص آن در جمع فرماندهان ناجا فرمودند: «در كشور ما خرید و فروش سلاح ممنوع است امّا این كار انجام مى‌گیرد. هم در فضاى مجازى اعلامِ فروش مى‌كنند، هم آدم‌ها مى‌خرند و مى‌فروشند، [هم‌] در فضاى مجازى نشان میدهند. همین قاتل [روحانى‌] همدان در فضاى مجازى عكس خودش را با چند سلاح انداخته و در اینستاگرام پخش كرده كه من این سلاح‌ها را دارم - چهار جورش را من دیدم؛ سلاح‌هاى مختلف است- این یك مسأله‌ى مهمّى است، ما چرا باید اجازه بدهیم؟ این كار، كار چه كسى است؟ این كار، كار شما است، یعنى بیش از همه، این دیگر به شما مربوط مى‌شود.

 

امام جمعه شهرستان بیان داشت:فضاى مجازى بر خلاف نام خود، تأثیراتى جدى در فضاى حقیقى دارد، و در طى سال‌هاى اخیر تأثیرات مهمى بر افكار عمومى در انتخابات‌ها گذاشته، شیوه عرضه خدمات در كشور را تغییر داده و بر فكر و فرهنگ جامعه، حتى در روستاهاى دور افتاده كه اكنون به اینترنت دسترسى دارند تأثیرات فرهنگى، اجتماعى، اقتصادى، شناختى - ادراكى غیرقابل انكار داشته است.

 

وی افزود:اكنون نیز در شرایط تشدید جنگ اقتصادى و فشارهاى همه‌جانبه دشمن، یكى از اقدامات محورى ومشترك قدرت‌هاى سلطه، جریان‌هاى ضدانقلاب خارج نشین وعوامل نفوذى داخلى آن‌ها، تلاش براى تحریك و سازماندهى اعتراضات اجتماعى براى برهم زدن آرامش و امنیت عمومى، القاى مخالفت مردم و اقشار مختلف با سیاست‌هاى نظام و نتیجتا، زمینه‌سازى براى فروپاشى و انسجام درونى نظام است.هدف دشمن این است كه فشار و تحریم را به بسترى براى اعلام نارضایتى اجتماعى تبدیل كندكه البته با پاسخ منفى مردم، معلمان، كارگران و... مواجه گردیدند.

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب اظهار کرد:رهبر معظم انقلاب اسلامى روز چهارشنبه، چهارم اردیبهشت و در آغاز هفته‌ى كار و كارگر در دیدار هزاران نفر از كارگران صنایع مختلف كشوربا اشاره به توطئه‌هاى گوناگون دشمنان ملت ایران در چهل سال گذشته ازجمله؛ تمركز بر موضوع كار و كارگر و شكست این تلاش‌ها، تأكید كردند: ملت ایران به‌ویژه كارگران در همه این موارد، بر دهان دشمن زدند و او را مأیوس كردند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد