مدير جهاد كشاورزي شهرستان اسلام آباد غرب مطرح کرد:

كنترل عوامل خسارتزای كلزا در شهرستان اسلام آبادغرب

کد خبر: 304696
|
09:23 - 1398/02/17
نسخه چاپی
كنترل عوامل خسارتزای كلزا در شهرستان اسلام آبادغرب
اسلام آبادخبر: مدير جهاد كشاورزي شهرستان اسلام آباد غرب از كنترل عوامل خسارتزای كلزا در شهرستان اسلام آبادغرب خبر داد.

به گزارشاسلام آباد خبر، مهندس کریمی مدير جهاد كشاورزي شهرستان اسلام آباد غرب گفت: با توجه به شرایط آب و ھوایی یکی از آفات مهم مزارع کلزا شته مومی کلزا است که طی عملیات مبارزه با این آفت تا کنون در سطح 650 هکتار از مزارع ، زیر نظر کارشناسان فنی این مدیریت سمپاشی انجام شده است .

 

مدیرجهاد کشاورزي شهرستان از کشاورزان خواست که به توصیه هاي فنی کارشناسان این مدیریت نسبت به تهیه سموم آفت کش از فروشگاههاي مجاز اقدام کنند.

 

وی افزود: علف های هرز از دیگرعوامل خسارتزای کلزا بوده که در مصرف آب، نور و مواد غذایی با کلزا رقابت کرده و باعش کاهش عملکرد محصول می شود. خسارت علفهای هرز بصورت مستقیم روی عملکرد دانه بوده وبصورت غیرمستقیم بذور علفهای هرز روی کیفیت روغن تولیدی و کنجاله میباشد که در سطح 785 هکتار علفهای هرز پهن برگ و 1369 هکتار علفهای هرز باریک برگ کنترل انجام شده و همچنین در سطح 1455 هکتار مبارزه با جوندگان در مزارع کلزا انجام گرفته است.

 

به گزارش خبرنگاراسلام آباد خبر،  در مراسم روز مزرعه محصول کلزا  نیز که  با حضورکارشناسان ، کشاورزان و مسئولین در شهرستان اسلام آباد غرب برگزار گردید، مهندس کریمی در این مراسم از مزارع شاخص کلزا در روستاهای مومه ای، گراوند و باریکه نظام بازدید نمود و کشاورزان ضمن آشنایی با ارقام کشت شده کلزا در منطقه با آفات مهم کلزا و روشهای کنترل آنها آشنا شدند همچنین توسط کارشناسان مسایل و اصول به زراعی ، تغذیه گیاهی، آبیاری، تنظیم ادوات و کالیبراسیون به کشاورزان آموزش داده شد و به سوالات مطرح شده توسط کشاورزان پاسخ دادند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد